کیفیت گرانیت مروارید مشهد

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

به این مطلب امتیاز دهید

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

معایب سنگ گرانت مروارید مشهد، به عنوان سک سنگ ساختمانی بسیار پر استفاده در این مقاله بررسی می شود. گرانیت مروارید مشهد یک سنگ گرانیت است که جزو سنگ های گل پنبه ای محسوب می شود. در ساختمان سازی به سنگ هایی که زمینه طوسی یا خاکستری رتگ دارند و درون آن ها دانه های ریز و درشت مشکی، سفید و قهوه ای وجود دارد. هر کدام از اسن سنگ ها معایبی دارند که با توجه به ویژگی های آن ها با یکدیگر متفاوت هستند.

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد، در ابعاد مختلف سنگ نیز با یکدیگر متفاوت است. هر ابعاد بخصوص از سنگ دارای کاربرد کنحصر بفردی است. ممکن است سنگی در یک ابعاد خاص دارای چند کاربرد مختلف باشد و در چندین جای مختلف در ساختمان استفاده شود. و بالعکس ممکن است یک ابعاد خاص از سنگ فقط و فقط در یک نقطه از ساختمان بکار می رود. بنابراین برای بررسی معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد باید ابعاد مختلف را جداگانه بررسی کنیم.

 

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد
معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

 

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد از لحاظ ساختار

ساختار تشکیل دهنده ی سنگ گرانیت مروارید مشهد عموماً شامل مولکول های بزرگ است. این مولکول ها که به صورت پیوسته در ساختار واحد تشکیل دهنده ی بدنه ی سنگ که اصطلاحا به آن ماتریس سنگی می گویند توزیع شده‌اند. این ساختار برجستگی‌های طبیعی درون ساختاری را در سنگ مشخص می‌کند و به آن شکل‌ می‌دهد.

مولکول های بزرگ که در ظاهر به شکل دانه‌های بزرگ در سنگ گرانیت مروارید مشهد دیده می شوند، معمولاً از چندین ماده معدنی تشکیل می شوند. این مواد عبارتند از فلدسپات‌ها (مانند فلدسپات پتاسیمی و فلدسپات پلاژیوکلاز)، کوارتز و میکاها (مانند بیویویت و میکا سیاه). این دانه‌های بزرگ به صورت بلورهای بزرگ و قابل رؤیت در سنگ قرار دارند که به آن ساختار شکری می گویند. همین ساخنار شکری باعث می‌شود که سنگ گرانیت مروارید مشهد دارای ظاهر منحصربه‌فرد و زیبا باشد.

در میان مولکول های بزرگ، ماتریس سنگی گرانیت مروارید مشهد که معمولاً شامل فلویدهایی مانند کوارتز، فلدسپات‌های ریز و ماده‌های رسی است، بافت یکنواخت و یک دستی دارد. این ماتریس بافتی یکنواخت، به دانه‌ های شکری تشکیل دهنده ی سنگ پیوسته است و در نتیجه، سنگ گرانیت مروارید مشهد دارای ساختار یکنواخت و همگن است. ترکیب این دانه‌های بزرگ و ماتریس سنگی مشخص کنندهٔ خصوصیات فیزیکی و شیمیایی سنگ گرانیت مروارید مشهد است.

اما ساختار تشکیل دهنده ی سنگ گرانیت مروارید مشهد معایبی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

بازی رنگ بالا یکی از معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

سنگ گرانیت مروارید یک سنگ طوسی رنگ است. اما ممکن است ده نوع رنگ طوسی از دل همین سنگ گرانیت مروارید مشهد بیرون بیاید. یکی از ویژگی های ناخوشایند این سنگ این است که رنگ سنگ های متغییر است. به عنوان مثال در 100 قطعه سنگ 40*40 گرانیت مروارید مشهد ممکن است سه رنگ طوسی ظاهر شود که هر کدام با دیگری متفاوت است.

کثیف شدن بر اثر بارش یکی دیگر از معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

برخی از نواحی سنگ گرانیت مروارید مشهد ممکن است از حساسیت بیشتری نسبت به آب باران برخوردر باشند. بارش باران می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های آب روی سطح سنگ شود. برخی از این لکه ها می‌تواند پایدار باشد و بعضی لکه های دیگر موقت باشند. لکه های موقت بر اثر تابش آفتاب و یا تمیز کردن سنگ از بین می رود. اما لکه های دائمی ظاهر سنگ را تحت تأثیر قرار می دهد.

انتقال آسان گرما توسط گرانیت مروارید مشهد

گرانیت مروارید مشهد به دلیل ویژگی های ساختاری خود، گرما را به طور موثر منتقل می کند. این خاصیت آن را به یکی از مواد مناسب برای انتقال گرما در ساخت ساختمان هایی که از سیستم گرمایش از کف استفاده می کند تبدیل می‌کند. این سنگ دارای راندمان بالا در انتقال گرما است. به علت ساختار متراکم و جامد آن، گرما به خوبی از یک نقطه به نقطه دیگر در سطح سنگ منتقل می‌شود.

سنگ گرانیت مروارید مشهد به طور یکنواخت گرما را در سراسر سطح خود منتقل می‌کند. این به معنای این است که تمام نقاط سطح سنگ با انتقال حرارت به یک اندازه و به صورت یکنواخت گرم می‌شوند. مروارید مشهد ثبات حرارتی بالایی دارد. این به این معنی است که سنگ در برابر تغییرات دما، انبساط و انقباض حداقل را از خود نشان می‌دهد. این خاصیت باعث می‌شود که قسمت هایی از ساختمان که از گرانیت مروارید در ساخت آن استفاده می شود، در برابر تغییرات دمایی، مانند تغییرات فصل یا تغییرات ناگهانی دمای هوا، پایدار هستند.

این سنگ وقتی دز ساختمان هایی استفاده می شود که از سیستم گرمایش از کف استفاده می کنند، بسیار سنگ مناسبی است. اما این سنگ به عنوان عایق حرارتی عملکرد خوبی ندارد.

نصب تخصصی یکی از معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

یکی از معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد این است که این سنگ نیاز به نصب تخصصی و دقیق دارد. این سنگ به دلیل سختی بالا و ساختار سنگین خود، نیاز به ابزارهای قدرتمند و تجهیزات ویژه برای برش و حفر دارد. این به معنای این است که برای نصب صحیح این سنگ، نیاز به یک قرد متخصص و تجهیزات مناسب است.

گرانیت مروارید مشهد سنگی سنگین است . برای نصب این سنگ روی ساختمان نیاز به سازه‌ها و ابزارهای پشتیبانی مناسب مانند اسکوپ دارید. نصب نادرست می‌تواند منجر به شکستن سنگ یا آسیب به سطح آن شود. بنابراین، نصب تخصصی و متخصص برای این سنگ اهمیت دارد. طبیعتا نصب تخصصی نیز نیازمند هزینه های بیشتر است.

 

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد
معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

 

روش های رفع معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد را با یکدیگر بررسی کردیم. حال میدانیم نقاط ضعف این سنگ ساختمانی چیست. اما میخواهیم بررسی کنیم که راه های پیشگیری و رفع معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد چیست. در زیر به چند مورد از اقدامات لازم برای این موضوع اشاره می کنیم:

  1. بازی رنگ بالای سنگ گرانیت مروارید مشهد ممکن است ناشی از جذب رطوبت موجود در فضا باشد. برای جلوگیری از این مشکل باید این سنگ را تا حد امکان در فضایی نگه داری کنیم که از هر گونه رظوبت و نفوذ آب به دور باشد. اگر بازی رنگ در سنگ ها دیده می شود باید آن را در مقابل تابش نور آفتاب قرار دهیم. این موضوع تا حد زیادی مشکل پیش آمده را حل می کند.
  2. پوشش های سطحی ضد رطوبت می‌توانند تا حد زیادی میزان بازی رنگ سنگ گرانیت مروترید مشهد را کاهش دهند. شما می‌توانید از محصولاتی مانند پوشش‌های ضد آب و محصولات مراقبتی خاص برای سنگ گرانیت مروارید استفاده کنید. این محصولات می‌توانند سطح سنگ را در برابر رطوبت، روغن و لکه‌ها تا حدود زیادی محافظت کنند.
  3. برای حفظ رنگ و ظاهر سنگ گرانیت مروارید مشهد و جلوگیری از ایجاد لکه روی سطح آن، تمیز نگهداشتن سطح سنگ بسیار مهم است. استفاده از محصولات پاک کننده ملایم که خاصیت اسیدی بالایی ندارند و به ساختار سنگ آسیب نمیزنند تا حد زیادی از لک شدن سنگ جلوگیری می کند. همچنین استفاده از محصولات ضد باکتری مخصوص سنگ های گرانیت تا حد زیادی می‌تواند به شما کمک کند. همچنین، در صورت وجود لکه‌ های مقاوم می‌توانید از مواد تمیزکننده قوی‌تر و مراقبتی ویژه برای حذف لکه‌ ها استفاده کنید.
  4. پس از نصب سنگ در هنگام استفاده روزمره از سنگ گرانیت مروارید مشهد، بهتر است از وسایل شستشویی که مانند اسکاچ دارای سطح سخت هستند استفاده نکنید. همچنین از استفاده از آب گرم یا مواد شیمیایی خیلی قوی بر روی سطح سنگ خودداری کنید و سعی کنید شستشو با آبی با دمای نزدیک به دمای محیط انجام شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اجازه ندهید مواد شوینده زمانی بیشتر از حد معمول روی سطح سنگ بمانند.

 

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد
معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

 

خرید و مشاوره در مورد معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

در مورد معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد و روش های بهبود این معایب توضیحات بررسی کامل را انجام دادیم. برای خرید سنگ گرانیت مروارید مشهد حتما به یک مرکز تولیدی معتبر و بزرگ مراجعه کنید. این مراکز می توانند اطلاعات مورد نیاز شما د رمورد این سنگ را به شما ارائه کنند. اگر قصد خرید دارید سعی کنید از مرکزی اقدام به خرید کنید که این سنگ را در تیراژ بالا تولید می کند. وقتی حجم تولید یک محصول زیاد باشد، قیمت تمام شده ی آن برای نصرف کننده پایین می آید. ضمن اینکه در این مراکز به دلیل تولید سورت های مختلف سنگ، می توانید قبل از خرید آن ها را مقایسه کنید.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها سابقه در تولید انواع سنگ گرانیت مروارید مشهد، این سنگ را در سورت های مختلف تولید و در اختیار مصرف کنندگان گرامی قرار می دهد. این مجموعه در راستای حفظ حقوق مصرف کننده همواره سعی کرده تا محصولات را با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت به شما ارائه دهد. شما می نوانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه، ضمن استعلام قیمت در مورد معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد و خرید آن مشاوره بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سودحداقلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ