قیمت انواع سنگ تراورتن

قیمت انواع سنگ تراورتن و عوامل موثر آن

به این مطلب امتیاز دهید

قیمت انواع سنگ تراورتن و عوامل موثر آن

قیمت انواع سنگ تراورتن با توجه به اینکه در سال های اخیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مورد توجه سازندگان ساختمان است. این سنگ ها با توجه با تنوع بالایی که دارند در بسیاری از ساختمان ها استقاده می شوند. وقتی یک سنگ با این تنوع و در دسترس بودن بالا دارای قیمت مناسب هم باشد، تبدیل به پر مصرف ترین سنگ ساختمانی می شود. شما می توانید رنگ ها و طرح های مختلف این سنگ را به راحتی در هر جای ایران تهیه کنید.

قیمت انواع سنگ تراورتن یک عامل بسیار مهم و تعیین کننده برای خرید سنگ است. هر کدام از انواع این سنگ دارای سورت های مختلف است. این سورت ها هر کدام قیمت خاص خود را دارند. سنگ های تراورتن در کیفیت های مختلف موجود هستند. همین موضوع باعث می شود تا بتوانید این سنگ ساختمانی را با قیمت های مختلف تهیه کنید. با توجه به اینکه سنگ های تراورتن در ساختمان ها زیاد استفاده می شود، قیمت آن در قیمت نهایی ساختمان تاثیر بسزایی دارد.

 

قیمت انواع سنگ تراورتن
قیمت انواع سنگ تراورتن

 

قیمت انواع سنگ تراورتن در انواع مختلف آن

سنگ های تراورتن به صورت های مختلفی فراوری می شود. پس از این که این سنگ ها از معادن استخراج شدند برای فراوری به کارخانه های مختلف انتقال می یابند. پس از انتقال هر کارخانه با توجه به امکانات و دستگاه هایی که دارد سنگ ها را به انواع مختلفی فراوری می کند. هر نوع سنگ یک کاربرد خاص دارد که با توجه به آن کاربرد در ساختمان بکارگیری می شود. قیمت انواع سنگ های تراورتن با توجه به نوع آن متفاوت است. در این مطلب قیمت انواع مختلف سنگ تراورتن را با هم بررسی می کنیم:

– سنگ تراورتن 40 طولی

این نوع از سنگ های تراورتن ارزان ترین نوع سنگ های تراورتن هستند. این سنگ ها دا در اصطلاح تایل می نامند. این نوع سنگ بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارد. سنگ های تراورتن که در نما ساختمان استفاده می شوند همگی از این نوع سنگ هستند. این سنگ ها در بسیاری از بخش های داخلی ساختمان نیز استفاده می شود. دیوار های ساختمان ها، دیوار راهروها، دیوار پارکینگ ها و بسیاری از قسمت ها دیگر استفاده می شود. قطر این نوع سنگ های تراورتن معمولا بین 1/6 تا 1/8 سانتیمتر است. هر چقدر قطر سنگ بیشتر باشد قیمت سنگ بالاتر می رود.

– سنگ تراورتن 40×40

این سنگ های تراورتن معمولا برای کف ساختمان استفاده می شود. در مقایسه با سنگ های تایل این سنگ ها دارای قطر بیشتری هستند. به همین دلیل قیمت این سنگ ها نیز نسبت به سنگ های تایل بیشتر است. از این سنگ ها در کف ساختمان های مسکونی، کف سالن پذیرایی، لابی ها و کف ساختمان های تجاری استفاده می شود. اینکه سنگ بسیار صاف برش بخورد و به اصطلاح گونیا باشد نیز در قیمت سنگ تاثیر دارد.

– سنگ تراورتن 60×60

سنگ های تراورتن 60×60 نیز در کف ساختمان ها استفاده می شود. با این تفاوت که این نوع سنگ برای ساختمان هایی با وسعت بیشتر استفاده می شود. برای کف تالار ها، سالن های همایش، پاساژ ها و آمفی تئاتر ها استفاده می شود. با توجه به قیمت بالای این سنگ ها بعنوان کف پوش معمولا آن را در ساختمان های لوکس و پر زرق و برق استفاده می شود. این سنگ ها برای رسیدن به این اندازه دارای پرتی زیادی هستند. یکی از دلایل قیمت بالاتر این سنگ تراورتن هم همین موضوع است.

– سنگ اسلب تراورتن

سنگ های اسلب سنگ هایی هستند با ابعادی بزرگتر از 60 سانتیمتر. این سنگ ها در سال های اخیر تولید می شوند. در سال های دورتر دستگاه های برش و فراوری سنگ به حدی پیشرفت نکرده بود که توانایی تولید این نوع سنگ را داشته باشد. اسلب ها گرانترین نوع از سنگ های تراورتن هستند. مهمترین دلیل قیمت بالای این سنگ سختی برش وفراوری این سنگ است. تولید سنگ اسلب نیازمند دستگاه هایی است که نسبت به دستگاه های معمولی دارای قیمت بسیار بالاتری هستند.از این سنگ ها در کف ساختمان، دیوار های ساختمان، سنگ های اوپن و تی وی روم ها استفاده می شود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع سنگ تراورتن

قیمت انواع سنگ های تراورتن در انواع مختلف این سنگ ها را به طور کلی بررسی کردیم. اما در یک نوع خاص از سنگ نیز عواملی وجود دارد که روی قیمت آن تاثیر گذار هستند. دانشتند این موارد باعث می شود تا شما بدانید باید دنبال چه سنگی بگردید که با بودجه شما متناسب باشد. عوامل موثر بر قیمت انواع سنگ های تراورتن را بصورت اجمالی مرور می کنیم:

– رنگ سنگ تراورتن

مهمترین عامل تعیین کننده قیمت یک سنگ تراورتن رنگ آن است. سنگ هایی که دارای رنگ های تیره تری هستند به نسبت فیمت پایین تری دارند. هر چقدر رنگ یک سنگ به رنگ های روشن و مخصوصا سفید نزدیک شود قیمت سنگ بشتر می شود. گرانترین سنگ های تراورتن همگی سنگ هایی با رنگ سفید هستند. سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن دره بخاری، سنگ تراورتن آتشکوه را می توان جزو گرانترین سنگ های ساختمانی دانست. این سنگ ها همگی دارای تم رنگی سفید و کرم روشن هستند.

– تاثیر کیفیت سنگ بر قیمت انواع سنگ تراورتن

کیفیت سنگ های تراورتن یک آیتم فنی است که در کیفیت کلی ساختمان تاثیر مستقیم می گذارد. اگر سنگ دارای کیفیت لازم نباشد پس از گذشت مدت زمانی دچار تغییر شکل می شود. این تغییر شکل و دگرگونی بخصوص اگر در نما ساختمان باشد بسیار زشت وهزینه بردار خواهد بود. هر چقدر که یک سنگ تراورتن آیتم های کیفی بیشتری داشته باشد دارای قیمت بالاتری است.

– رگه های سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن همگی دارای رگه های طبیعی هستند. در واقع این سنگ ها بخاطر همین رگه های موجود در ساختار سنگ است که معروف و پر طرفدار هستند. اما اگر این رگه زیاد باشد زیبایی سنگ از بین می رود. هر چقدر رگه های یک سنگ محو تر و کمتر باشد قیمت سنگ بالاتر خواهد بود. سنگ هایی با رگه کم برای استفاده در نما ساختمان بسیار پر طرفدار است.

 

قیمت انواع سنگ تراورتن
قیمت انواع سنگ تراورتن

 

 

پایین ترین قیمت انواع سنگ تراورتن

قیمت انواع سنگ تراورتن به صورت رقابتی تعیین می شود. اگر قصد خرید سنگ تراورتن را دارید، پیشنهاد ما خرید از مراکز بزرگ است. مراکز بزرگ تولید سنگ های تراورتن این سنگ را در تیراژ بالا تولید می کنند. وقتی حجم تولید بالا می رود معمولا قیمت سنگ تراورتن برای مصرف کننده پایین تر می آید. ضمن اینکه خرید از این مراکز به شما این امکان را می دهد تا سورت های مختلف یک سنگ را مقایسه کنید. به این صورت شما می توانید خرید مطمئن تری را تجربه کنید.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها سابقه ی مفید در تولید انواع سنگ ساختمانی و روشویی ها سنگی انواع مختلف سنگ تراورتن را تولید می کند. در این مرکز همواره سعی بر این است تا محصولات با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن در اختیار مصرف کننده قرار یگیرد. شما می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه ضمن استعلام قیمت انواع سنگ تراورتن، در مورد مناسب ترین سنگ برای ساختمان خود مشاوره بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ