سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب، انواع تراورتن تکاب و قیمت آن

به این مطلب امتیاز دهید

سنگ تراورتن تکاب، انواع تراورتن تکاب و قیمت آن

سنگ تراورتن تکاب یکی از محکم ترین سنگ های تراورتن است. این سنگ زمینه ای کرم رنگ مایل به بژ دارد. در دل این زمینه ی کرم رنگ هاله ها و رگه های سفید رنگ کما بیش وجود دارد. این سنگ که ساختمان بسیار محکمی دارد جزو پر کاربردترین سنگ های تراورتن محسوب می شود. علت این استفاده زیاد مقاومت بالا و قیمت مناسب سنگ است. بنابراین اگر به دنبال سنگی هستید که هم زمان با زیبایی و استحکام بالا قیمت مناسبی داشته باشد، این سنگ یک گزینه عالی است.

سنگ تراورتن تکاب از معادن متعددی در استان آذربایجان غربی استخراج می شود. علت نام گذاری سنگ هم به همین خاطر است. این سنگ به صورت کوپ های بزرگ استخراج می شود. پس از استخراج به کارخانه ها منتقل می شود تا فراوری شود و برای استفاده راهی بازار شود. بخشی از این کوپ ها به صورت خام صادر می شود. اما بیشترین میزان آن ها برای استفاده داخلی و صادرات فراوری می شوند.

 

سنگ تراورتن تکاب
سنگ تراورتن تکاب

 

ویژگی های سنگ تراورتن تکاب

سنگ های تراورتن دارای یک سری ویژگی مشترک هستند. این ویژگی ها در تمام سنگ های تراورتن یکسان است. اما هر سنگ یک سری ویژگی خاص و منحصر بفرد هم دارد. این خصوصیات باعث تمایز هر سنگ نسبت به سنگ های دیگر می شود.سنگ تراورتن تکاب نیز یک سری ویژگی های خاص دارد. دانستن ویژگی های این سنگ قبل از خرید یک امر مهم است. چرا که به شما کمک می کند تا متوجه شوید که سنگ با توجه به شرایط اقلیمی منطقه تان برای ساختمان شما کاربرد دارد یا خیر. و یا اینکه یک نوع سنگ خاص برای قسمت خاصی از ساختمان کاربرد لازم را دارد یا خیر. برخی از ویژگی های تراورتن تکاب را با یکدیگر بررسی می کنیم:

– استحکام بالای سنگ تراورتن تکاب

تراورتن تکاب در میان محکم ترین سنگ های ساختمانی قرار می گیرد. ساختار تشکیل دهنده ی این سنگ به گونه ای است که کاملا یک دست و فشرده است. پیوند درونی مولکول های تشکیل دهنده سنگ به قدری قوی است که سنگ به سختی دچار شکستگی می شود. سنگ های ساختمانی با توجه به اینکه در معرض عوامل طبیعی و غیر طبیعی زیادی قرار می گیرند باید مستحکم باشند. اگر سنگ از استحکام کافی برخوردار نباشد تحت تاثیر این عوامل دچار تغییر و تخریب می شود. عواملی مانند باد، باران، ضربه، گرما، سرما و حتی نور های لیزری به مرور می توانند روی کیفیت سنگ تاثیر گذار باشند. تراورتن تکاب از پایداری خوبی در برابر عوامل یاد شده برخوردار است.

– ساب پذیری بالا 

یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت سنگ این است که بعد از انجام پروسه فراوری دارای سطح براقی باشد. سطح سنگ تکاب به صورتی است که کاملا ساب پذیر است و پس از صیقل کاملا براق می شود. البته کیفیت موادی که برای ساب زدن استفاده می شود هم بسیار مورد اهمیت است. اگر از مواد درجه یک و با کیفت استفاده شود نتیجه نهایی بسیار مطلوب تر است. براق بودن سنگ در زیبایی ساختمان تاثیر بسزایی دارد. سطح صیقلی و درخشان سنگ نورپردازی ساختمان را نیز بسیار زیباتر می کند.

– قیمت مناسب

قیمت یک سنگ ساختمانی یکی از مهمترین ویژگی های یک سنگ است. ممکن است در میان چند گزینه که کیفیت آن ها نزدیک به هم است قیمت تعیین کننده ی این است که از کدام سنگ استفاده کنید. تراورتن تکاب قیمت بسیار مناسبی دارد. یکی از مهمترین دلایل رواج استفاده از این سنگ قیمت آن است.  قیمت پایین تر این سنگ نسبت به سنگ های هم رده ی خود باعث می شود سازندگان در پروژه های انبوه سازی از این سنگ استفاده کنند.

– تخلخل مناسب

اگر پشت سنگ های تراورتن را مشاهده کرده باشید حتما حفره هایی را دیده اید که در تمام سطح سنگ پراکنده اند. این سوراخ ها تعیین کننده میزان تخلخل سنگ است. اگر تخلخل سنگ کمتر از حد استاندارد باشد در هنگام نصب سنگ دچار مشکل خواهید شد. بزرگ ترین مشکلی که این موضوع ایجاد می کند نچسبیدن سنگ به ملات است. اگر سنگ به ملات نچسبد احتمال سقوط آن از محلی که نصب شده است بسیار زیاد می شود. اگر تخلخل سنگ بیشتر از حد استاندارد باشد نیز مشکل ساز است. تخلخل بیش از حد موجب می شود سنگ استحکام خود را از دست بدهد و با کوچکترین ضربه یا فشار دچار شکستگی شود. تراورتن تکاب دارای مقدار مناسبی تخلخل است.

سنگ تراورتن تکاب
سنگ تراورتن تکاب

 

کاربرد های مختلف سنگ تراورتن تکاب در ساختمان

هر کدام از سنگ های ساختمانی با توجه به ویژگی هایی که دارند کاربرد های متفاوتی دارند. اگر چه هر سنگی را می توان در هر جای ساختمان اسفاده کرد. اما پس از گذشت مدتی ممکن است بازخورد خوبی نداشته باشد و یا باعث خسارت شود. دانستن کاربرد های سنگ های ساختمانی از این جهت مورد اهمیت است که شما بدانید سنگ برای آن قسمتی که مد نظر دارید مناسب است یا خیر. این کار باعث خرید مطمئن و جلوگیری از تکرار خرید سنگ می شود. سنگ تراورتن تکاب نیز با توجه به ویژگی هایش کاربرد هایی دارد که به صورت مختصر به آن ها اشاره می کنیم:

– استفاده از سنگ تراورتن تکاب برای نما ساختمان

از مهمترین کاربرد های این سنگ استفاده از آن برای نما ساختمان ها است. رنگ زیبای این سنگ جزو رنگ هایی است که سازندگان از آن زیاد در اجرای نما استفاده می کنند. رنگ این سنگ به گونه ای است که هم در نما های رومی از آن استفاده می شود و هم در نماهای کلاسیک. این سنگ دارای رنگ کرم روسن است . سنگ های رنگ روشن این روزها نسبت به سنگ های تیره رنگ بیشتر در نما ساختمان ها استفاده می شوند.

– قسمت های داخلی ساختمان

اگر طراحی داخلی ساختمان برای شما اهمیت ویژه ای دارد و به زیبایی آن اهمیت می دهید می توانید از تراورتن تکاب برای قسمت های داخلی ساختمان استفاده کنید. برای دیواره های پارکینگ ها این سنگ یک انتخاب ایده آل است. با توجه به مقاومت خوبی که این سنگ دارد می توان از آن در مکان هایی که احتمال ضربه و فشار روی سنگ بیشتر است بهره برد. دیوار راهرو ها و قسمت های کناری راه پله ها نیز با این سنگ بسیار زیباتر می شوند.

– کف ساختمان

سنگ های تراورتن که دارای ساب پذیری قابل توجهی هستند و از استحکام خوبی هم برخوردار هستند در کف ساختمان نیز استفاده می شوند. از سنگ تراورتن تکاب در کف سالن های بزرگ، لابی ها، مراکز خرید و ساختمان های اداری استفاده می شود. معمولا برای کف ساختمان از ابعاد 40×40 و 60×60 این ستگ استتفاده می شود. در کف حیاط ها، ویلاها و محوطه تالار ها نیز از سنگ های ریز بار اسن سنگ استفاده می شود.

– سنگ پله

از سنگ تراورتن تکاب برای تولید پله نیز استفاده می شود. با توجه به اینکه سنگ های پله فشار زیادی را تحمل می کنند، بیشتر از سنگ هایی استفاده می شود که دارای استحکام بیشتری هستند. تراورتن تکاب جزو سنگ هایی است که استحکام بسیار خوبی برای استفاده به عنوان پله در ساختمان دارد.

خرید سنگ تراورتن تکاب با قیمت مناسب

اگر قصد خرید سنگ تراورتن تکاب را دارید حتما به سه آیتم مهم دقت داشته باشید: کیفیت، کاربرد و قیمت. سعی کنید با کیفیت ترین سنگ را در ابعادی که کاربرد لازم را دارد با بهترین قیمت تهیه کنید. پیشنهاد می شود این سنگ رار از مراکزی تهیه کنید که در تیراژ بالا اقدام به تولید این سنگ می کند. وقتی حجم تولید بالا باشد قیمت تمام شده ی سنگ برای مصرف کننده پایین تر خواهد آمد. ضمن اینکه در این مراکز می توانید سورت های مختلف سنگ را با هم مقایسه کنید.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها سابقه در تولید انواع سنگ ساختمانی، انواع سورت های سنگ تراورتن تکاب را با بهترین کیفیت به شما ارائه می کند. در این مرکز همواره سعی بر آن است سنگ هایی با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد. شما می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه ضمن استعلام قیمت، در خصوص تهیه سنگ مناسب با نیارهای خود مشاوره بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ