سنگ تراورتن اصفهان

خرید سنگ تراورتن اصفهان برای نما ساختمان

به این مطلب امتیاز دهید

خرید سنگ تراورتن اصفهان برای نما ساختمان

سنگ تراورتن اصفهان یکی از نماد های این شهر زیبا به شمار می رود. همان طور که وقتی از گز نام میبریم شهر اصفهان در ذهت ها نقش می بنند. وقتی از خرید سنگ تراورتن صحبت میکنیم اصفهان یکی از شهرهایی است که به یادمان می آید. خرید سنگ تراورتن اصفهان برای نما ساختمان و یا سایر قسمت های داخلی ساختمان کاربرد دارد. شهر اصفهان دارای معادن زیاد سنگ است اما عمده ترین تولیدات این شهر تراورتن عباس آباد می باشد که معدن آن در شهر استان دیگری است. در واقع فقط فراوری این سنگ در استان اصفهان می باشد.

شهر اصفهان یکی از قطب های بزرگ تولید سنگ نما ساختمان در ایران است. شهر های محمود آباد و رضوانشهر در استان اصفهان از جمله تامین کنندگان بزرگ سنگ برای نما ساختمان در مناطق مرکزی ایران می باشد. سازندگان بسیاری هستند که برای خرید سنگ تراورتن اصفهان به کارخانه های واقع در شهرک های صنعتی این شهر مراجعه میکنند و سنگ نما ساختمان خود را خریداری میکنند.

سنگ تراورتن اصفهان
سنگ تراورتن اصفهان

 

ویژگی های سنگ تراورتن اصفهان

استان اصفهان یکی از استان های فعال در زمینه سنگ های ساختمانی به شمار می رود. این استان جزو استان های نیمه کوهستانی کشور است. بخش هایی از اصفهان که در مرز استان کهگیلوییه و بویر احمد قرار دارد دارای کوه های بسیار بی شماری است. این بخش از استان معادن زیادی از سنگ ساختمانی را در دل خود جای داده است. هم چنین شهرهایی مانند گلپایگان، سمیرم، کاشان و… نیز همگی دارای معادن متعدد سنگ تراورتن هستند.

سنگ هایی که از دل معادن استان اصفهان بیرون کشیده می شود عموما دارای طیف رنگی روشن هسنند. از کرم روشن شروع شده و تا قهوه ای روشن ادامه دارند. همین طیف رنگی این سنگ ها را جزو پر فروش ترین سنگ های بازار قرار می دهد. ساختمان اکثر این سنگ ها به صورتی است که دارای مقاومت بسیار یالایی است. علی الخصوص معادنی که در سمت شهرهای کاشان و سمیرم قرار دارند. هرچند که این شهرها هم سنگ های ضعیف دارند اما اکثریت سنگ های قوی و با کیفیتی هستند.

انواع سنگ تراورتن اصفهان

استان اصفهان دارای انواع متعددی از سنگ تراورتن است. هر کدام از این سنگ ها دارای ویژگی خاصی است. یکی بخاطر رنگ خاص، یکی بخاطر مقاومت بالا، دیگری بخاطر قیمت ارزان و… شناخته شده است. بعضی از این سنگ ها معروف تر از بقیه هستند. البته این کعروف بودن دلیل بر کیفیت بد سایر سنگ های استان اصفهان نیست. سعی میکنیم به برخی از معروف ترین آن ها اشاره کنیم:

– سنگ تراورتن اصفهان شکلاتی ( سنگ کاشان)

این سنگ یکی از پر طرفدار ترین سنگ های تراورتن است که در این استان وجود دارد. زمینه رنگی این سنگ کرم رنگ است. همین امر باعث شده استفاده از آن در نماهای امروزی بسیار رایج باشد. در دل این سنگ موج های منظم و زیبا نقش آفرینی میکند. عموما این موج ها دارای ترکیب رنگ قهوه ای تیره و مشکی می باشد. می توان گفت این سنگ تا حدودی در دسته ی سنگ های ابر و بادی قرار میگیرد.

چسبندگی این سنگ بسیار بالا است. علت آن هم میزان تخلخل این سنگ است که به حد مناسبی است. این سنگ دارای وزن پایینی است. همین دو مورد از ویژگی تراورتن کاشان باعث می شود این سنگ به خوبی روی بدنه ساختمان قرار گیرد. اگر در نمای ساختمان به کار رود عمر نما بسیار طولانی تر خواهد بود.

– سنگ تراورتن رامشه

این سنگ شباهت زیادی به سنگ حاجی آباد دارد. زمنیه رنگی این سنگ نیز کرم رنگ است. موج های تیره و گاهی صورتی رنگ دارد. این سنگ بسیار متخلخل است و جذب ملات آن بسیار عالی است. در برابر حرارت و بارش ها مقاوم است.. اما در برابر فشار و ضربه اندکی مقاومت آن پایین است. از این سنگ در نماهای رومی استفاده بسیاری می شود.

– سنگ تراورتن طرق

سنگ تراورتن طرق جزو معروف ترین سنگ های استان اصفهان به شمار می رود. این سنگ دارای قیمت مناسب تری نسبت به سنگ های هم رده خود است. بیشتر سورت های رنگی این سنگ دارای رنگ بژ و کرم است. سنگ طرق جزو سنگ هایی با تخلخل بالا محسوب می شود. همین موضوع جذب ملات آن را بسیار زیاد می کند. این سنگ به سرعت بعد از به کار گیری در ساختمان سر جای خود محکم می شود.

تراورتن طرق به عنوان عایق صوت، سرما و گرما عمل میکند. چون تخلخل این سنگ بالا است بعد از به کار گیری لایه های هوا داخل این خلل و فرج ها محبوس می شوند. وجود هوا در لابلای این سنگ باعث می شود مانند عایق عمل کند. ساب پذیری این سنگ بسیار عالی است. اگر از مواد با کیفیت در فراوری آن استفاده شود بعد از ساب زدن به شدت براق می شود. وزن کم آن نیز از نظر ایمنی و استحکام برای ساختمان بسیار مفید و موثر است.

صنایع سنگ ملورینا بسیاری از کوپ های سنگ های تولید خود را از کارخانجات واقع در شهرک صنعتی رضوانشهر خریداری کرده و برای خریداران محترم امکان خرید سنگ تراورتن اصفهان را در شهر تهران نیز فراهم نموده. نکته قابل توجه این است که با توجه به حجم زیاد تولید و دستگاه های به روز این مجتمع تولید سنگ، گاها قیمت خرید سنگ تراورتن اصفهان از صنایع سنگ ملورینا زیر قیمت کارخانجات تولید کننده این سنگ ها در خود شهر اصفهان است.

سنگ تراورتن اصفهان
سنگ تراورتن اصفهان

 

خرید سنگهای تراورتن اصفهان با بهترین قیمت

سنگ های تراورتن بخش بزرگی از صنعت ساختمان سازی کشور را شامل می شود. اگر می خواهید با خیال راحت این سنگ را خریداری کنید حتما آن را از یک مرکز بسیار بزرگ که خود تولید کننده انواع این سنگ است بخرید. این امر موجب می شود که اولا انواع مختلف سنگ ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سنگی را انتخاب کنید که برای ساحتمان شما مفید و با سلیقه تان نیز همسو باشد. دوما این مراکز به دلیل اینکه سنگ ها را با تیزاژ بالا تولید می کنند سنگ را با قیمت تمام شده ی کمتری در اختیار شما قرار می دهند.

صنایع سنگ ملورینا انواع سنگ های تراورتن را با قیمت های مختلف در بالاترین سطح کیفی تولید می کند. شما می توانید با تماس با کارشناسان این مجموعه ضمن استعلام قیمت محصولات مختلف، در مورد اینکه کدام سنگ ساختمانی برای ساختمان شما مناسب تر است مشاوره بگیرید. فراموش نکنید سیاست این مجموعه تولید حد اکثری با سود حداقلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ