خرید تراورتن سفید

خرید تراورتن سفید مناسب نما با بهترین کیفیت

به این مطلب امتیاز دهید

خرید تراورتن سفید مناسب نما با بهترین کیفیت

خرید تراورتن سفید به عنوان یک سنگ پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی اهمیت بالایی دارد. در این صنعت از سنگ های مختلفی اسقاده می شود. سنگ هایی که هر کدام داری رنگ و جنس خاصی هستند. اما سنگ هایی با رنگ سفید همیشه از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده اند. سنگ هایی با این رنگ در نقاط مختلف ساختمان استفاده می شوند. می توان گفت هر سلیقه ای با دیدن سنگ های سفید رنگ کاملا راضی خواهد شد.

خرید تراورتن سفید در میان انواع سنگ های سفید رنگ رونق بیشتری دارد. تنوع طرح های این نوع سنگ نسبت به سایر گروه های بیشتر است. سنگ های تراورتن سفید هر کدام دارای طرح خاصی هستند. رگه هایی که در سنگ های تراورتن وجود دارد برای هر سنگی منحصر بفرد و یکتاست. همین موضوع موجب می شود شما با تنوع بیشتری روبرو باشید. سنگ های سفید از جنس هایی دیگر نیز در ساختمان کاربرد دارند. معروف ترین این سنگ ها مرمریت و لایم استون هستند.

 

خرید تراورتن سفید
خرید تراورتن سفید

 

معروف ترین سنگ های تراورتن سفید

در میان سنگ های ساختمانی سنگ های تراورتن دارای بیشترین میزان تنوع هستند. این سنگ ها شامل انواع مختلفی از سنگ های قوی و ضعیف می باشند. در این میان تراورتن های سفید نیز از تنوع قابل قبولی برخوردار هستند. در میان آن ها بعضی از سنگ ها پرطرفدارتر و معروف تر هستند. به طوری که وقتی کلمه ″تراورتن سفید″ را می شنویم ناخود اگاه یاد آن ها می افتیم. برخی از این سنگ ها عبارت اند از:

– سنگ تراورتن سفید عباس آباد:

این سنگ یکی از معروف ترین و زیبا ترین سنگ های تراورتن است. معدن آن در استان مرکزی قرار دارد. این سنگ از محکم ترین سنگ ها در میان سنگ های تراورتن محسوب می شود. رگه های زیبایی که در این تراورتن زیبا وجود دارد بسیار جذاب و چشم نواز است. این رگه ها معمولا از رنگ مشکی و قهوه ای هستند.

– خرید تراورتن سفید آتشکوه

یکی از یک دست ترین سنگ های سفید تراورتن سنگ آتشکوه است. این سنگ ساختار کاملا یک دست و ساب پذیری دارد. معدن این سنگ نیز در استان مرکزی است. سورت های با کیفیت این سنگ دارای رگه های بسیار کمی هستند. البته هرچقدر رگه های سنگ کمتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

– سنگ تراورتن سفید دره بخاری

یکی دیگر از سنگ های پر استفاده و معروف نراورتن سنگ دره بخاری است. این سنگ بسیار مستحکم دارای رگه های مشکی و زرد رنگ است. از این سنگ سفید در نمای ساختمان بسیار استفاده می شود. البته سورت های دیگر این سنگ در رنگ های قهوه ای و کرم نیز موجود است که آن ها هم زیبایی خاص خود را دارند.

 

خرید تراورتن سفید
خرید تراورتن سفید

 

ویژگی های سنگ تراورتن سفید

زیبایی سنگ تراورتن سفید به اندازه ای است که بسیاری از معماران از آن برای قسمت های مختلف ساختمان استفاده می کنند. این علاقه و میزان استفاده زیاد از تراورتن های سفید در ساختمان ها آن را به یکی از پرفروش ترین و همینطور گرانترین سنگ های ساختمانی تبدیل کرده است. این سنگ ها ویژگی های زیادی دارند که باید قبل از خرید در مورد آن ها اطلاع داشته باشید. برخی از این ویژگی ها را باهم بررسی می کنیم:

– خرید تراورتن سفید با مقاومت بالا

بیشتر سنگ های تراورتن سفید رنگ دارای استحکام بالایی هستند. این سنگ ها در برابر عوامی مثل سرما، گرما، باران و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار هستند. علت این امر ساختار تشکیل دهنده ی اسن سنگ ها است. ساختمان مولکولی آن ها به گونه ای است که کاملا دارای پیوستگی هستد. این پیوستگی موجب می شود تا مولکول ها تا حد ممکن چسبندگی شان به یکدیگر را حفظ کنند. اگر سنگ دارای مقاومت قابل قبولی نباشد خیلی زود در برابر عواملی که نام بردیم دچار تغییر می شود.

– وزن سبک

وزن سنگ های ساختمانی یکی از مهمترین آیتم های مورد توجه برای مهندسین ساختمان سازی است. سنگ های سفید تراورتن جزو سنگ های نسبتا سبک محسوب می شوند. سبک بودن سنگ کمک می کند موقع به کارگیری آن راحت تر روی بدنه ساختمان قرار بگیرید و به ملات بچسبد. ضمن اینکه سنگین نبودن سنگ از احتمال سقوط آن بعد از بکارگبری دی ساختمان می کاهد.

– زیبایی

همه سنگ های تراورتن سفید از زیبایی بالایی برخوردار هستند. زمینه ی سفید همراه با رگه ها و هاله های زیبا ظاهر این سنگ ها را بسیار جداب و مورد پسند ساخته است. از این سنگ بخاطر ظاهر زیبایی که دارد در بسیاری از ساختمان های لوکس استفاده می شود.  تراورتن های سفید به نوعی نشان دهنده لوکس بودن و هزینه ی بالا برای سنگ ساختمان است.

– تخلخل مناسب

سنگ های تراورتن همگی دارای سوراخ هایی هستند. این سوراخ ها که به آن خلل و فرج گفته می شود در بعضی از سنگ ها کمتر و در بعضی دیگر از سنگ ها بیشتر است. اگر تخلخل سنگ کمتر از حد استاندارد باشد سنگ موقع بکارگیری به خوبی ملات را جذب نمیکند. در نتیجه ممکن است سنگ پس از مدتی سقوط کند. اگر تخلخل سنگ بیشتر از حد استاندارد باشد نیز باعث می شود سنگ استحکام خود را از دست بدهد و با کوچکترین ضربه دچار شکستگی شود. سنگ های تراورتن سفید اکثرا دارای حد مناسبی از تخلخل هستند.

– عایق حرارت و صدا

در ساختار این سنگ ها سوراخ های زیادی وجود دارد. این سوراخ ها پر از هوا هستند. وقتی گه ملات پشت سنگ ریخته می شود هوا در این سوراخ ها حبس می شود. این هوای حبس شده مانند عایق عمل می کند. عایقی در برابر گرما، سرما و انواع صدا.

خرید تراورتن سفید
خرید تراورتن سفید

 

خرید تراورتن سفید با کاربرد های مختلف

هر کدام از انواع سنگ های ساختمانی با توجه به ویژگی هایی که دارند برای بخشی از ساختمان استفاده می شوند. ممکن است سنگی تنها برای یک بخش مناسب باشد و سنگی نیز برای تمام قسمت های ساختمان استفاده شود. این که یک سنگ برای کدام بخش از ساختمان مناسب است به ویژگی های سنگ مربوط است. سنگ های تراورتن سفید هم دارای ویژگی ها منحصر بفردی هستند. قبل از خرید تراورتن سفید باید ویژگی های آن را بدانید تا با آگاهی کامل این سنگ را تهیه کنید. برخی از کاربرد های این سنگ ها را یا هم بررسی می کنیم:

– خرید تراورتن سفید برای نما ساختمان

یکی از مهمترین کاربرد های تراورتن های سفید در نمای ساختمان است. رنگ این سنگ های تراورتن می تواند نظر سخت پسند ترین افراد در مورد نما ساختمان را به خود جلب کند. رنگ سفید و ظاهر جذاب این سنگ برای نمای انواع ساختمان ها مختلف کاملا مناسب است. در بسیاری از ساختمان های لوکس برای اجرای نمای ساختمان از تراورتن های سفید استفاده می شود. رنگ این سنگ ها به گونه ای است که هم از آن ها می توان در نماهای کلاسیک استفاده کرد و هم در نماهای رومی. ضمن اینکه بصورت ترکیبی نیز از قطعات کوچک این سنگ ها با سنگ های تیره تر نیز استفاده می شود.

– قسمت های داخلی ساختمان

بسیاری از قسمت های داخلی ساختمان هستند که در آن از سنگ های تراورتن سفید استفاده می شود. در دیواره های سالن های پذیرایی و لابی هتل ها به وفور از این سنگ استفاده می شود. برای دیواره پارکینگ های بزرگ از تراورتن های سفید و مقاوم استفاده می شود. در دیوار های کناری راهرو ها و راه پله ها نیز از این سنگ ها استفاده می شود. از سنگ های سفید رنگ استفاده بسیاری برای طراحی داخلی ساختمان می شود.

– خرید تراورتن سفید برای پله

از تراورتن های سفید برای ساختن پله های ساختمانی نیز استفاده می شود. سنگ های پله نسبت به سنگ های دیگر دارای قطر بیشتری هستند. به همین خاطر قیمت آن ها نیز گران تر است. بعضی ار ساختمان ها به خصوص ساختمان های لوکس به هارمونی پله ها با بخش های دیگر ساختمان اهمیت زیادی می دهند. این موضوع موجب می شود قیمت بالای آن مورد توجه قرار نگیرد. پله هایی با رنگ سفید یکی ار زیباترین پله های سنگی است.

– خرید تراورتن سفید برای کف ساختمان

از سنگ های تراورتن سفید در کف ساختمان نیز استفاده می شود. در ساختمان های اداری، پاساز ها، لابی هتل ها و… از این سنگ بعنوان کفپوش استفاده می کنند.. سنگ هایی که برای کف ساختمان استفاده می شوذ معمولا در ابعاد 40×40 و 60×60 هستند. البته با توجه به بالا بودن قیمت این سنگ فقط در ساختمان های لوکس از تراورتن های سفید برای کف استفاده می شود.

 

 

خرید تراورتن سفید
خرید تراورتن سفید

 

خرید تراورتن سفید با قیمت مناسب

اگر با توجه به ویژگی ها و کاربرد های تراورتن های سفید این سنگ را برای ساختمان خود مناسب می دانید، گام بعدی خرید این سنگ است. این گام مهمترین مرحله انتخاب سنگ است. یک خرید مناسب می تواند تمام نیازهای ساختمان شما را برای سنگ ساختمان برطرف کند. خرید مناسب یعنی خرید سنگی با کیفیت بالا اما با کمترین قیمت. برای خرید این سنگ حتما به مراکزی مراجعه کنید که تراورتن های سفید را در تیراژ بالا تولید می کنند. این مراکز معمولا قیمت تمام شده پایین تری برای خرید سنگ به شما ارائه می کنند. ضمن اینکه در این مراکز امکان مقایسه انواع سورت های مختلف سنگ وجود دارد.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها تجربه در تولید انواع سنگ های ساختمانی، انواع سنگ های تراورتن سفید را در تیراژ بالا تولید می کند. در این مرکز سعی بر آن است تا سنگ ها با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. شما می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه ضمن استعلام قیمت جهت انتخاب سنگ مناسب نیز مشورت بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است.

 

خرید تراورتن سفید
خرید تراورتن سفید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ