بهترین سنگ پله

بهترین سنگ پله برای ساختمان چیست؟

5/5 - (1 امتیاز) با تشکر از بازخورد شما

بهترین سنگ پله ساختمان

بهترین سنگ پله برای ساختمان چیست؟ این سوالی است که قطعا اگر شما هم ساختمانی در حال ساخت دارید، برای شما هم پیش خواهد آمد. پله ها یکی از مهم ترین نقاط در یک ساختمان هستند. اگر چه این روز ها و با روی کار آمدن آسانسور ها و بالابر های مختلف نقش پله ها در ساختمان ها بسیار کم رنگ تر از قبل شده است، اما هم چنان پله ها از لحاظ ایمنی یک نقطه بسیار استراتژیک در ساختمان محوب می شوند.

پله ساختمان می تواند از جنس های مختلفی باشد. پله های فلزی ، چوبی، سنگی و حتی شیشه ای از انواع پله هایی هستند که در ساختمان ها می توان به کار برد. اما در میان همه این پله ها هیچ کدام به اندازه پله های سنگی پر کاربرد و پر طرفدار نیستند. به همین جهت هم انتخاب بهترین سنگ پله برای ساختمان دارای اهمیت بسیار زیادی است.

پله‌ها به عنوان واسطه‌ ای بین طبقات مختلف و همچنین فضا های مختلف ساختمان که هم سطح نیستند عمل می‌کنند و اتصال و دسترسی را برای کاربران فراهم می‌کنند. آن‌ ها امکان جابجایی بین طبقات را فراهم می‌ کنند و این امکان را فراهم می‌ کنند که راحت تر به نقاط مختلف ساختمان که با سطح و ارتفاع متغیر تعبیه شده اند، دسترسی داشته باشیم. از همین رو انتخاب بهترین سنگ پله برای ساختمان تا حد بسیار زیادی می تواند روی ایمنی آن تاثیر گذار باشد. چرا که در صورت عدم انتخاب سنگ مناسب برای پله، به احتمال قریب به یقین با سقوط سرو کار خواهیم داشت.

بهترین سنگ پله
بهترین سنگ پله

 

ویژگی های بهترین سنگ پله ساختمان

بهترین سنگ پله از نظر ایمنی

پله‌ های ساختمان باید به طور کامل ایمن باشند و برای کاربران هیچ گونه خطری ایجاد نکنند. طراحی صحیح پله‌ ها با استفاده بهترین سنگ پله ای که از عرض مناسب و سطح ضد لغزش برخوردار باشد، تا حد بسیار زیادی ایمنی پله ها را تامین می کند. اگر سنگ پله از رنگی انتخاب شود که قابلیت دیده شدن در شب را داشته باشد، این ایمنی چند برابر تضمین می شود. سطح پله ها حتما باید دارای سطحی از اصطکاک باشد که جلوی لیز خوردن افراد و وسایل را بگیرد.

بهترین سنگ پله از نظر استحکام

پله های ساختمان باید از سنگی ساخته شود که کاملا مستحکم باشد. پله هاجزو نقاطی از ساختمان است که بیشترین رفت و آمد در آن انجام می شود. می توان گفت بعد از پارکینگ ها (که انتخاب سنگ مناسب برای پارکینگ نیز دارای اهمیت فراوانی است)، این پله ها هستند که در معر بیشترین رفت و آمد ها در ساختمان قرار دارند. چون این رفت و آمد با تغییر ارتفاع است، بنابراین فشار چند برابری همراه با ضربه به پله وارد می شود. در انتخاب بهترین سنگ پله ساختمان توجه به استحکام سنگ بسیار بسیار مهم است.

بهترین سنگ پله از نظر استاندارد طراحی

سنگ پله‌ های ساختمان باید به صورت مناسب طراحی و برش داده شوند. بهترین سنگ پله از نظر طراحی، سنگی است که با رعایت استاندارد ها، موجب می شود که کاربران ساختمان با راحتی هر چه بیشتر روی پله ها تردد داشته باشند. عرض، ارتفاع و زاویه برش های سنگ پله باید طوری طراحی شود که امکان استفاده راحت و بدون مشکل برای کاربران فراهم شود. پله‌هایی با عرض قدم های یکنواخت و اندازه مناسب می‌ توانند تا حدی خستگی را کاهش داده و استفاده راحت‌ تری را برای افرادی که در پله ها تردد می کنند، فراهم کنند.

بهترین سنگ پله از نظر زیبایی

پله‌ های ساختمان تاثیر به سزایی در زیبایی و شکوه ظاهر یک ساختمان دارد. سنگ های پله به عنوان یک عنصر نمایان و دکوراتیو در ساختمان‌ ها محسوب می شوند و در بالانس هارمونی طراحی داخلی ساختمان نقش مهمی ایفا می کنند. بهترین سنگ پله برای یک ساختمان سنگی است که دارای طراحی زیبایی باشد و با سایر قسمت های ساختمان هارمونی داشته باشد. هماهنگی پله ها با سبک کلی ساختمان می‌ تواند جلوه‌ ای زیبا و جذاب به ساختمان ببخشد و از این طریق فضای جذابی را ایجاد کند.

معرفی چند مورد از بهترین سنگ های پله

این که بگوییم بهترین سنگ پله کدام سنگ است، تا حد زیادی به سلبقه شخصی بستگی دارد. اما با توجه به کلیات بازار و خصوصیات سنگ های ساختمانی، ما در این مقاله به معرفی و بررسی دو نمونه از سنگ های ساختمانی که قطعا جزو بهترین سنگ پله های ساختمان محسوب می شوند می پردازیم.

سنگ پله گرانیت مروارید مشهد

گرانیت مروارید مشهد یکی از پر فروش ترین انواع سنگ گرانیت است. این سنگ یک سنگ گل پنبه ای است که به خاطر ظاهر خاص و ویژگی های منحصر بفردی که دارد بسیار معروف است و کمتر کسی است که به دنبال خرید بهترین سنگ پله برای ساختمان خود باشد ولی نام این ستگ را نشنیده باشد. به سنگ هایی که زمینه طوسی و سفید دارند و درون آن ها پر از نقطه های ریز و درشت مشکی و سفید و طوسی رنگ است سنگ های گل پنبه ای می گویند. معدن سنگ گرانیت مروارید مشهد در استان خراسان رضوی است و جزو معادن سنگی در ایران است که روزانه بیشترین میزان استخراج را دارد.

ویژگی های سنگ پله گرانیت مروارید مشهد

یکی از بهترین سنگ هایی که می توان برای پله ی ساختمان در نظر گرفت، سنگ پله مروارید مشهد است. سنگ پله ای که از گرانیت مروارید مشهد تولید می شود ویژگی هایی دارد که به راحتی می توان آن را به عنوان بهترین سنگ پله انتخاب کرد. در زیر به بررسی ویژگی های پله ی گرانیت مروارید مشهد می پردازیم.

استحکام بالای سنگ پله گرانیت مروارید مشهد

همان طور که قبلا اشاره کردیم، مهم ترین ویژگی یک سنگ برای این که بتوان از آن به عنوان بهترین سنگ پله برای ساختمان نام برد، استحکام آن است. گرانیت مروارید مشهد یکی از محکم ترین سنگ هایی است که تا کنون صنعت ساختمان سازی به خود دیده است. این سنگ به خاطر بافت تشکیل دنده ی مولکولی و ساختمان داخلی که دارد به طرز عجیبی محکم است.

همین استحکام بالا سبب می شود تا بتوان از آن به عنوان بهترین سنگ هایی که می توان در پله های ساختمان استفاده کرد نام برد. این ویژگی سنگ مروارید سبب شده است تا از آن در ساخت پله های اماکن عمومی که بسیار پر تردد است استفاده شود. مترو تهران نمونه بارز به کار گیری سنگ مروارید مشهد به عنوان پله ساختمان است. مستحکم بودن سنگ پله مروارید موجب بالا رفتن عمر مفید ساختمان می شود و در نتیجه از نظر مالی نیز جلوی خسارت خای احتمالی و تعمیرات پله ها را خواهد گرفت.

ابعاد سنگ پله گرانیت مروارید مشهد

این که چه ابعادی از سنگ مروارید مشهد می تواند برای شما گزینه ایده آلی باشد و به عنوان بهترین سنگ پله در ساختمان شما به کار گیری شود، بستگی به طراحی ساختمان و راه پله های شما دارد. اما به طور کلی معمولا عرض پله ها چیزی بین 30 تا 35 سانتیمتر است. به صورت کلی سازندگان ساختمان بیشتر برای پله ها عرض 35 سانتیمتری در نظر می گیرند و این موضوع به عنوان یک قرار داد نانوشته در بین معماران پذیرفته شده است. طول سنگ پله گرانیت مروارید مشهد نیز بین 100 تا 120 سانتیمتر متغیر است.

قیمت پله مروارید مشهد، مهم ترین گزینه برای انتخاب بهترین سنگ پله

سنگ پله مروارید مشهد نسبت بسیاری از سنگ های دیگر دارای قیمت بسیار مناسبی است. این موضوع سبب شده تا اقبال عمومی بسیاری از سازندگان ساختمان ها به سمت این سنگ برود و آن را به عنوان بهترین سنگ پله برای ساختمان خریداری و به کار گیری کنند. نمونه های مشابه به پله های مروارید مشهد بعضا تا 4 برابر این سنگ قیمت دارند که طبیعتا ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.

 

بهترین سنگ پله
بهترین سنگ پله

 

در دسترس یودن سنگ پله مروارید مشهد

بسیاری از سنگ های ساختمانی هستند که هم ظاهر زیبایی دارند و هم از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. اگر شما تعداد کمی پله نیاز داشته باشید مشکلی برای خرید آن ها نخواهید داشت و می توانید این سنگ ها را به عنوان بهترین سنگ پله ساختمان خریداری کنید. اما اگر به تعداد زیادی پله نیاز داشته باشید احتمالا در خرید این گونه سنگ ها به مشکل خواهید خورد.

سنگ های این چنینی به صورت تخصصی برای پله در نظر گرفته نمی شوند و اگر هم برای پله فراوری شوند به صورت محدود و در متراژ کم تولید می شوند. اما سنگ مروارید مشهد جزو سنگ هایی محسوب می شود که یکی از استفاده های اصلی آن به عنوان پله ساختمان است. به همین دلیل هم سنگ های پله گرانیت مروارید مشهد حتی در متراژ بالا نیز همیشه در دسترس هستد و قابل تولید برای سفارش های بزرگ نیز هست. به همین دلیل مشکلی برای تامین این سنگ پله وجود نخواهد داشت.

رنگ خاص پله گرانیت مروارید مشهد

ویژگی خاصی که گرانیت مروارید مشهد دارد و می تواند آن را به عنوان بهترین سنگ پله مطرح نماید، رنگ خاص آن است. رنگ این سنگ گل پنبه ای به گونه ای است که حتی در شب و بدون نور کافی نیز دیده می شود. این رنگ گرانیت مروارید هم در زیبایی ظاهر آن تاثیر گذار است و هم ایمنی پله های ساختمان را بالا می برد. داشتن این دو ویژگی به صورت هم زمان یک امتیاز ویژه است و می توان این سنگ را به عنوان بهترین سنگ پله انتخاب کرد.

سنگ پله مرمریت آباده شیراز

سنگ پله مرمریت آباده یکی دیگر از سنگ هایی است که به عنوان بهترین سنگ پله مطرح است. این سنگ یک سنگ زیبا از دسته سنگ های مرمریت است که با زمینه نسکافه ای و هاله های خاصی که دارد، ظاهر بسیار زیبا و دلربایی دارد. معدن این ستگ در استان فارس قرار دارد. سنگ مرمریت آباده در بازار سنگ های ساختمانی، جزو سنگ های پر فروش محسوب می شود و علاوه بر پله، انواع دیگر این سنگ مرمریت بسیار پر طرفدار است. سعی می کنیم ویژگی های مرمریت آباده و دلایلی که موجب می شود این سنگ جزو گزینه های بهترین سنگ پله باشد را بررسی کنیم.

 

 

ویژگی های پله مرمریت آباده شیراز

ظاهر زیبا

از مهم ترین عواملی که موجب می شود مرمریت آباده جزو انتخاب بهترین سنگ پله باشد، ظاهر زیبای آن است. سنگ آباده دارای زمینه ی نسکافه ای رنگ و مایل به کرم رنگ است. درون این زمینه نسکافه ای را هاله ها و خط های سفید و مشکی و قهوه ای و بعضا قرمز پر کرده است. این رنگ در ساختمان سازی بسیار پر طرفدار است.

چرا که هم با نما های کلاسیک و تک رنگ هم خوانی دارد، هم با نماهای رومی و ترکیبی.بنابراین شما از هر طراحی که برای نما ساختمان خود استفاده کنید، با خرید پله مرمریت آباده بهترین سنگ پله را برای ایجاد یک هارمونی مناسب بین پله ها با سایر قسمت های ساختمان ایجاد کرده اید.

ساب پذیری بالا

این که یک سنگ از ساب پذیری خوبی برخوردار باشد، یک آیتم ویژه و بسیار مثبت محسوب می شود. ساب پذیری به این معنا است که سنگ پس از این که عملیات صیقل و ساب زدن روی آن انجام شد، دارای درخشندگی و براقیت قابل قبولی می شود. مرمریت آباده با ساب پذیری بالایی که دارد می تواند انتخاب مناسبی به عنوان بهترین سنگ پله ساختمان باشد و شما با استفاده از آن در پله های ساختمان خود، درخشش و جذابیت فوق العاده ای را در این قسمت ایحاد می کنید که این موضوع بر عظمت و شکوه ساختمان بیش از پیش می افزاید.

 

بهترین سنگ پله
بهترین سنگ پله

 

استحکام بسیار بالا

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، مهم ترین و ابتدایی ترین ویژگی که سنگ پله باید داشته باشد، استحکام کافی است. سنگ مرمریت آباده به خاطر ساختار کاملا یک دستی که دارد دارای استحکام بسیار بالایی است. ساختمان درونی این سنگ به گونه ای است که پیوند بین مولکول های تشکیل دهنده سنگ بسیار قوی است و همین موجب شده تا ساختار پوکی نداشته باشد و جزو سنگ های مغز دار و تو پر محسوب می شود. همین استحکام بالا باعث شده تا این سنگ در لیست بهترین سنگ پله های ساختمان قرار بگیرد و سال های سال مانند روز اول بدون شکستگی و صدمه باقی می ماند.

جذب آب نسبتا پایین

پله ها وقتی با اب شستشو می شوند، مقداری آب روی سطح آن ها باقی می ماند. سطح پله ها را نمی توان مانند کف ساختمان شیب داد تا آب در آن ساکن نماند و به سمت فاضلاب هدایت شود. اگر پله ها شیب داشته باشند ممکن است هم باعث برهم خوردن تعادل افراد موقع عبور از روی آن ها بشوند، هم این که از لحاظ ظاهری نمای خوبی ندارد که پله ها شب داشته باشند و نظم پله های بعدی را که به نسبت پله قبلی تراز می شوند بر هم می زند.

اگر به دنبال بهترین سنگ پله برای ساختمان خود هستید، حتما به این ویژگی دقت کنید که سنگ دارای جذب آب پایینی باشد. پله مرمریت آباده جزو سنگ هایی محسوب می شود که جذب آب نا چیزی دارند. به همین دلیل هم هست که به عنوان یکی از بهترین سنگ پله هایی که در بازار موجود است شناخته می شود. میزان جذب آب مرمریت آباده به قدری پایین است که از آن در ساخت انواع وسایل تزیینی و دکوراتیو مانند روشویی سنگی نیز استفاده می شود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بهترین سنگ پله آباده

همان طور که گفتیم سنگ آباده شیراز دارای زمینه نسکافه ای رنگ است. هر چقدر که این رنگ نسکافه ای یک دست تر و روشن تر باشد، سنگ پله مرمریت دارای قیمت بالاتری است. نکته بعدی که روی قیمت این سنگ تاثیر گذار است، میزان رگه ها و هاله های سنگ است. بخشی از هاله ها که طبیعی هستند و جزو زیبایی سنگ محسوب می شوندو اما اگر هاله ها بیش از حد باشند یا این که سنگ دارای رگه های زیادی باشد، دارای قیمت پایین تری خواهد بود.

به طور کلی اصطلاحا می گوند هر چقدر که سنگ پاک تر باشد دارای قیمت بالا تری است و می توان آن را راحت تر به عنوان بهترین سنگ پله انتخاب کرد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی قیمت سنگ پله آباده کیفیت و دقت برش هاست. برش ها باید با کم ترین خظا انجام شوند و هر قطعه از پله تفاوتی با پله ی دیگر نداشته باشد. بهترین سنگ پله حنما باید گونیا شده باشد و کیفیت برش ها قابل قبول باشد. به خصوص در لبه های پله نباید شاهد لب پریدگی باشیم.

میزان اپوکسی به کار رفته در سنگ نیز گزینه ی بعدی است که تا حدی تعیین کننده قیمت این سنگ است. اگر میزان اپوکسی زیاد باشد به این معنی است که سنگ دارای سوراخ ها و شکستگی های زیادی بوده و برای رفع آن ها از اپوکسی زیادی استفاده شده است. اگر اپوکسی زیاد باشد روی کیفیت ساب و میزان درخشش سنگ نیز تاثیر گذار است. پس اگر مرمریت آباده را به عنوان بهترین سنگ پله انتخاب کرده اید، دقت کنید سنگی را خریداری کنید که دارای میزان اپوکسی و ساب قابل قبولی باشد.

خرید بهترین سنگ پله برای ساختمان

حالا که در مورد بهترین سنگ پله اطلاعات کافی دارید، اگر توانسته اید از میان تمام گزینه ها بهترین سنگ پله را برای ساختمان خود انتخاب کنید، پیشنهاد ما این است که آن را از مراکز بزرگی تهیه کنید که تولید کننده سنگ های پله هستند. این مراکز به خاطر تیراژ بالایی که از هر سنگ تولید می کنند معمولا با قیمت تمام شده ی کمتری نسب به سایر مراکز فروش آن را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید با قیمت مناسب تری بهترین سنگ پله را که مد نظر دارید برای ساختمان خود بخرید.

ضمن این که در این مراکز تنوع محوصلات بسیار بیشتر است و سورت های مختلفی از ستگ های پله در اختیار شما هستند. شما می توانید با مقایسه ی سورت های مختلف سنگ ها و مشاهده تفاوت آن ها با یکدریگر با اطمینان بیشتری بهترین سنگ پله ای که مد نظر دارید را انتخاب کنید. البته باید مد نظر داشته باشید که این تنوع ممکن است شما را دچار سر در گمی نیز بکند.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها تجربه در تولید انواع سنگ های ساختمانی و محصولات سنگی، بهترین سنگ پله ها را تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. شما می توانید با تماس با شماره 09126831126 و یا ارسال پیام در تلگرام و واتس اپ به پشتیبانی این مجموعه، ضمن استعلام قیمت محصولات در مورد بهترین سنگ پله برای ساختمان خود مشاوره رایگان بگیرید تا بتوانید پله ای را خریداری کنید که مطابق با نیاز های شما باشد. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است و همه قیمت های ارائه شده کف قیمت هاست.

 

بهترین سنگ پله
بهترین سنگ پله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ