سنگ تراورتن عباس آباد

بهترین تولید کننده سنگ تراورتن عباس آباد کدام کارخانه است؟

4/5 - (1 امتیاز) با تشکر از بازخورد شما

بهترین تولید کننده سنگ تراورتن عباس آباد کدام کارخانه است؟

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از معروف تربن سنگ های تراورتن است. این سنگ بخاطر رنگ و طرح منحصر بفردی که دارد زبان زد سنگ های ساختمانی است. بسیاری از سازندگان که می خواهند ساختمان خود را در دید مخاطبین خاص جلوه بدهند از این سنگ تراورتن استفاده می کنند. می توان گفت این سنگ نماد سنگ های تراورتن محسوب می شود. وقتی نام سنگ تراورتن برده می شود اولین سنگی که به ذهن خطور می کند این سنگ است.

سنگ تراورتن عباس آباد بخاطر کیفیت بالا، زمینه رنگ روشن، زیبایی خیره کننده و ساب پذیری بالا بسیار مورد استقبال و مورد استفاده است. این سنگ زمینه ای روشن دارد. رنگ زمینه ی این سنگ به رنگ سفید و یا کرم است. سطح سنگ مملو از هاله هایی از رنگ قهوه ای تیره و روشن است. هاله هایی که در نوع خود بی نظیر هستند. این هاله ها در ترکیب با رگه های مشکی رنگ طرح هایی فوق العاده را رقم می زنند.معدن سنگ تراورتن عباس اباد در شهر محلات می باشد. از این رو ظبیعتا تعداد زیادی از تولیدکنندگان سنگ تراورتن عباس آباد در شهر محلات و استان مرکزی هستند.

 

سنگ تراورتن عباس آباد
سنگ تراورتن عباس آباد

 

ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد دارای یک سری ویژگی های خاص است. چیزی که باعث تمایز بین تولید کنندگان سنگ تراورتن عباس آباد است این است که این سنگ تراورتن انواع مختلفی از جمله بی موج ممتاز، بی موج درجه یک، موج دار ممتاز، موج دار درجه یک و… دارد و تولید هرکدام از این سنگ ها و فراوری و رزین کاری سورت های مختلف نیازمند دستگاه خاص است. تولید انواع مختلف این سنگ  نیازمند یک مجتمع بزرگ تولید سنگ است تا بتواند از تولید این سنگ با تنوع زیاد پشتیبانی کند.

اما در میان تمام انواع این سنگ ساختمانی یک سری ویژگی های مشترک وجود دارد. ویژگی هایی که لازم است قبل از اقدام به خرید این سنگ از آن ها مطلع باشید. مهمترین نکته در بکار گیری یک سنگ ساختمانی این مطلب است که آیا ویژگی های این سنگ پاسخگوی نیاز ما در آن قسمت ار ساختمان هست یا نه؟ به همین خاطر ویژگی های این سنگ ساختمانی را با هم مرور می کنیم:

– استحکام بالا

این سنگ در میان سنگ های مختلف تراورتن دارای یکی از بالاترین سطوح استحکام است. ساخنار تشکیل دهنده ی این سنگ ساختمانی به گونه ای است که ذرات تشکیل دهنده ان کاملا یک دست و در هم تنیده هستند. ساختار مولکولی این سنگ کاملا پیوسته است. به همین خاطر چسبندگی خود را حفط می کنند. مقاومت سنگ یک آیتم تعیین کننده در کیفیت سنگ است. زیرا سنگ در برابر عواملی مانند سرما، گرما، بارش باران و ضربه قرار می گیرد. اگر دارای استحکام قابل قبولی نباشد پس از گذشت مدت زمانی دفرمه می شود. تا کنونی گزارشی از تغییر شکل این سنگ ساختمانی ارائه نشده است.

– زیبایی سنگ تراورتن عباس آباد

طرح ها و رنگ های این سنگ ساختمانی در نوع خود منحصر بفرد است. به گونه ای که بسیاری از ساختمان های لوکس و لاکچری از این سنگ ساختمانی تشکیل شده است. رنگ روشن این سنگ آن را به یکی از پر طرفدارترین سنگ های ساختمانی تبدیل می کند. از این سنگ علاوه بر نمای ساختمان در قسمت های داخلی ساختمان نیز استفاده زیادی می شود. دلیل آن هم زیبایی این سنگ است. این ویژگی در طراحی و دیزاین داخلی ساختمان کمک بسیار زیادی می کند.

– وزن پایین

نسبت به مقاومت و استحکام بالایی که این سنگ دارد دارای وزن پایینی است. اگر یک سنگ ساختمانی وزن زیادی داشته باشد موجب می شود تا با دشواری فراوران به بدنه ی اصلی ساختمان متصل شود. حتما تکه سنگ هایی را دیده اید که از ساختمان های مسکونی یا تجاری سقوط کرده اند. مهمترین ذلیل این اتفاق وزن بالای سنگ است. این موضوع علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب برای ساختمان و خسارت مالی، برای جان افراد نیز ایجاد خطر می کند. سنگ عباس آباد با وجود وزن سبک به راجتی روی بدنه ساختمان مستحکم می شود.

– تنوع بالای سنگ تراورتن عباس آباد

انواع محتلفی از این سنگ ساختمانی در سورت های مختلف، طرج های مختلف و کیفیت های مختلف در دسترس است. این تنوع بالا به شما اجازه می دهد از آن مطابق با بودجه و نیاز خود در ساختمان استفاده کنید. این سنگ هم به صورت چرمی و هم ساب خورده نیز فراوری می شود. بنابراین تا حد زیادی پاسخگوی سلیقه های مختلف هست.

– تخلخل مناسب

یکی از خواص سنگ های تراورتن داشتن حفره های زیاد در سنگ است. این حفره ها که به آن تخلخل می گویند باید به اندازه مناسب باشد. یعنی نه بیشتر از حد باشد و نه کمتر از حد. عباس آباد جزو سنگ هایی است که از تخلخل بسیار مناسبی برخوردار است. این ویژگی موجب می شود سنگ کاملا به ملات بچسبد. هنگامی که ملات پشت سنگ ریخته می شود داخل این حفره ها نفوذ می کند. وقتی ملات خشک شد سنگ کاملا سر جای خود ایستا خواهد شد.

– عایق حرارت و صوت

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم ساختمان این سنگ پر از خلل و فرج و حفره است. این حفره ها به گونه ای است که هوا به راحتی داخل آن نفوذ می کند. وقتی ملات داخل آن نفوذ میکند این هوا در حفره ها حبس می شود. این امر موجب می شود سنگ مانند عایق عمل می کند. عایقی در برابر گرما، سرما و صدا مانند یک مانع عمل می کند.

 

سنگ تراورتن عباس آباد
سنگ تراورتن عباس آباد

 

کاربرد انوع سنگ تراورتن عباس آباد

هر کدام از سنگ های ساختمانی ویژگی های خاصی دارند که موجب می شود کاربرد های خاصی داشته باشند. سنگ عباس اباد نیز دارای یک سری ویژگی خاص است که ان ها را با یکدیگر مرور می کینم:

– اجرای نما ساختمان با سنگ تراورتن عباس آباد

بیشترین استفاده ای که از این سنگ تراورتن می شود در نمای ساختمان است. می توان گفت این سنگ جزو پر کاربرد ترین سنگ های ساختمانی است که برای نما ساختمان به کار گیری می شود. با وجود قیمت نسبتا بالای این سنگ در بسیاری از ساختمان های لوکس از این سنگ بهره گیری می شود. بی شک اگر قیمت آن کمی مناسب تر بود استفاده از آن بسیار بیشتر بود. این سنگ هم در نماهای کلاسیک استفاده می شود و هم در نماهای رومی. ارزنده بودن و زیبا بودن این سنگ موجب می شود بیشتر از آن سنگ به تنهایی استفاده شود. اما از سنگ های درجه پایین تر سنگ به صورت ترکیبی با سنگ های دیگر نیز استفاده می شود.

– قسمت های داخلی ساختمان

از این سنگ در بسیاری از قسمت های داخل ساختمان نیز اسفاده می شود. در ساخت پارکینگ ها به خصوص در دیواره های آن از این سنگ بسیار استفاده می شود. علت آن هم استحکام بالای این سنگ است. در پارکینگ ها با توجه به اینکه امکان برخورد ضربات و فشار بالا بر روی سنگ زیاد است، سنگ باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. در دیوار های لابی ها و هتل ها هم از این سنگ زیبا استفاده می شود. همچنین در دیواره های کناره های راه پله ها نیز از این سنگ می توان استفاده کرد.

– سنگ پله

از ستگ عباس آباد در پله های ساختمان نیز می توان استفاده کرد. سنگ های پله باید از قطر بیشتری برخوردار باشند. به همین دلیل سنگ پله ای که از جنس تراورتن عباس اباد باشد دارای قیمت بالایی خواهد بود. اما بسیاری از سازندگان به هارمونی ساختمان بیشتر از قیمت سنگ اهمیت می دهند. برای این افراد هم خوانی سنگ پله ها با سایر قسمت های ساختمان اهمیت زیادی دارد. قطعا این موضوع ساختمان را از نظر ظاهر بسیار زیباتر خواهد ساخت.

– مصنوعات دکوراتیو

وسایل تزیینی که از این سنگ تراورتن تهیه می شود بسیار زیبا و گرانبها هستند. گلدان، ظروف سنگی، روشویی سنگی، صراحی، نرده های سنگی، فواره های سنگی، حوض های سنگی و سر ستون ها مصنوعاتی است که با این سنگ ساختمانی تهیه می شود. این مصنوعات همگی نقش مهمی در زیبا سازی هر چه بیشتر ساختمان دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد
سنگ تراورتن عباس آباد

 

خرید سنگ تراورتن عباس آباد با قیمت مناسب

حالا که ویژگی ها و کاربرد های این سنگ تراورتن را با یکدیگر بررسی کردیم باید به یک نتیجه ی مناسب برسیم. قطعا این نتیجه چیزی جز یک خرید مناسب نیست. خرید مناسب یعنی خرید سنگی با کیفیت که کاربرد لازم را دارد با مناسب ترین قیمت ممکن. برای خرید سنگ با قیمت مناسب بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که سنگ های ساختمانی را با تیراژ بالا تولید می کنند.

در این مراکز بخاطر حجم بالای تولید سنگ با قیمت تمام شده ی کمتری در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. همچنین به شما این امکان را می دهد که سنگ های با سورت ها و کیفیت های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید. این مقایسه باعث می شود شما از خرید خود مطمئن تر باشید. صنایع سنگ ملورینا با سال ها سابقه در تولید انواع سنگ های ساختمانی سورت های مختلف این سنگ را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه ضمن استعلام قیمت این سنگ در مورد سنگ مناسب با نیاز های خود مشاوره بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حد اقلی است.

 

سنگ تراورتن عباس آباد
سنگ تراورتن عباس آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ