تراورتن شکلاتی موج دار

خرید تراورتن شکلاتی موج دار با قیمت مناسب در تهران

به این مطلب امتیاز دهید

خرید تراورتن شکلاتی موج دار با قیمت مناسب در تهران

تراورتن شکلاتی موج دار از پر مصرف ترین سنگ های نما در ساختمان است. این سنگ تراورتن هم بصورت ترکیبی و هم بصورت تک رنگ در نمای ساختمان ها استفاده می شود. تنوع رنگ تراورتن شکلاتی موج دار بسیار زیاداست. ولی اکثرا رنگ شکلاتی تیره آن بیشتر مورد استقبال است. علت این امر هم این است که رنگ های تیره این سنگ کمتر لکه ها و رسوبات را نشان میدهند.

در بازار سنگ های ساختمانی انوع مختلفی از این سنگ وجود دارد. سنگ هایی نظیر تراورتن شکلاتی یزد و تراورتن شکلاتی کاشان. تراورتن شکلاتی کاشان با نام سنگ تراورتن آقا محمدی نیز در بازار یاد می شوذ. اما در اصل سنگ آقا محمدی کاشان یکی از زیرشاخه های سنگ تراورتن شکلاتی کاشات است. این سنگ بخاطر معدنی که از آن استخراج می شود، به این اسم نامگذاری شده است. ستگ تراورتن شکلاتی کاشان ، سنگ تراورتن شکلاتی آقا محمدی ، سنگ تراورتن یزد ، تراورتن شکلاتی تکاب ، تراورتن شکلاتی زنجان و تراورتن شکلاتی طرق از دیگر انواع گونه های سنگ تراورتن شکلاتی بی موج است که به خاطر تفاوت در معادن آن ها با نام های مختلف نام گذاری شده است.

تراورتن شکلاتی موج دار
تراورتن شکلاتی موج دار

 

ویژگی های سنگ تراورتن شکلاتی موج دار

سنگ های ساختمانی هر کدام دارای یک سری خاصیت هستند. این خواص باعث می شود تا یک سنگ در ساختمان استفاده شود یا خیر. برخی از سنگ ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در آب و هوای خاص قابل استفاده هستند. برخی دیگر نیز در یک سری آب و هوا قابل استفاده نیستند. دانستن ویژگی های یک سنگ یک امر ضروری قبل از تهیه سنگ برای ساختمان است. برخی از ویژگی های سنگ تراورتن شکلاتی را با هم مرور می کنیم:

– استحکام بالا

این سنگ تراورتن یکی از محکم ترین سنگ های تراورتن محسوب می شود. ساختار این سنگ به گونه ای است که به سختی دچار شکستگی و از هم گسستگی مب شود. استحکام سنگ ساختمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سنگ ها در معرض عوامل زیادی مانند باد، تابش آفتاب، برف، باران های اسیدی و… قرار می گیرند. اگر استحکام لازم را نداشته باشند به مرور تغییر شکل می دهند. این تغییر ظاهر علاوه بر هزینه بر بودن باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند برای ساختمان می شود. ساختار مولکولی سنگ تراورتن شکلاتی دارای پایداری بسیار بالایی است.

– وزن سبک سنگ تراورتن شکلاتی موج دار

در صنعت ساختمان سازی وزن سنگ ساختمانی اهمیت بالایی دارد. به خصوص در مواقعی که سنگ قرار است در ارتفاع به کار گیری شود این اهمیت دو چندان می شود. تراورتن شکلاتی دارای وزن سبک و کاملا مناسبی می باشد. این سبک بودن وزن در عین داشتن تراکم بالای مولکولی قابل توجه است. همچنین این ویژگی از نظر ایمنی نیز بسیار حائز اهمیت است. داشتن وزن پایین برای یک ساختمان یک نکتع مثبت محسوب می شود.

– صیقل پذیری بالا

این سنگ تراورتن جزو سنگ هایی است که پس از فراوری بسیار درخشنده می شود. این سنگ دارای ساب پدیری بسیار بالایی است. البته نتیجه ای که بعد از ساب زدن حاصل می شود تا حد زیادی به کیفیت موادی که استفاده می شود نیز بستگی دارد. صبقل پذیری بالا تا حد زیادی در زیبایی این سنگ تاثیر گذار است. به خصوص در نقاطی از ساختمان که دارای دید بیشتری هستند براق بودن سنگ بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. انعکاس بالای نور که در اثر ساب ایجاد می شود جلوه و شکوه ساختمان را چند برابر می کند.

– قیمت مناسب

یکی از مهمترین ویژگی های سنگ که در انتخاب آن بسیار تاثیر گذار است قیمت آن است. سنگ تراورتن شکلاتی جزو سنگ هایی با قیمت مناسب است. البته سورت های مختلف این سنگ ممکن است دارای قیمت های متفاوتی باشند. طبیعتا هر چقدر کیفیت سنگ بالاتر باشد دارای قیمت بالاتری است. اما بطور کل این سنگ جزو سنگ هایی با رده قیمتی پایین است. می توان گفت یکی از دلایل اسقبال بالای سازندگان از این سنگ همین ویژگی آن است.

– تنوع بالا

این سنگ تراورتن از نظر ظاهر و کیفیت و دارای تنوع بالایی است. از لحاظ کیفیت سورت های زیادی از این سنگ در دسترس است. هرچقدر که رگه ها و ناخالصی های یک سورت کمتر باشد دارای کیفیت بالاتری است. از لحاظ ظاهری نیز طرح های زیادی از این سنگ موجود است. بازی رنگی این سنگ زیاد است و از شکلاتی روشن تا شکلاتی تیره در بازار موجود است.

– تخلخل مناسب

این سنگ دارای میزان خلل و فرج های مناسبی است. این تخلخل در سنگ های ساختمانی اگر زیاد از حد باشد موجب سستی ساختمان سنگ می شود. این چنین سنگ هایی با کوچکترین صربه دچار شکستگی می شوند. همچنین اگر میزان تخلخل سنگ کمتر از حد مناسب باشد در هنگام بکار گیری سنگ در ساختمان دچار مشکل خواهید شد. این سنگ ها ملات را بسیار سخت جذب می کنند. این سنگ به خوبی ملات را به خود جذب می کند و مستحکم روی بدنه ساختمان می ایستد.

 

تراورتن شکلاتی موج دار
تراورتن شکلاتی موج دار

 

کاربرد انوع سنگ تراورتن شکلاتی موج دار

این سنگ جزو یکی از پر مصرف ترین سنگ های دسته تراورتن محسوب می شود. سنگ های ساختمانی به طور کلی استفاده های مختلفی دارند. اما برخی از سنگ ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در یک سری موارد بیشتر استفاده می شوند. برخی از ویژگی های این سنگ ساختمانی زیبا را بررسی می کنیم:

– اجرای نمای ساختمان با سنگ تراورتن شکلاتی موج دار

یکی از مهمرترین کاربرد های این سنگ استفاده از آن در نمای ساختمان است. با توجه به قیمت مناسبی که این سنگ دارد همیشه به عنوان یک گزینه مناسب برای اجرای نمای ساختمان ها محسوب می شود. رنگ زیبای این سنگ و طیف وسیع رنگی آن تا حد زیادی پاسخگوی سلیقه های مختلف است. رنگ آن به گونه ای است که هم میتوان از آن در اجرای نمای کلاسیک بهره برد و هم در اجرای نماهای رومی. در نماهای رومی این سنگ در کنار یک سنگ با رنگ روشن تر به صورت ترکیبی نیز استتفاده می شود.

– قسمت های داخلی ساختمان

بسیاری از قسمت های درون ساختمان هستند که با بهره گیری از این سنگ بسیار زیباتر می شوند. با توجه به مقاومت بالای اسن سنگ در دیواره پارکینگ ها از آن زیاد استفده می شود. همچنین در دیوار سالن های پذیریایی، لابی ها، هتل ها، قسمت های کتاری راه پله ها و دیوار راهرو ها نیز از این سنگ به وفور استفاده می شود. طرح های زیبایی که این سنگ دارد ظاهر درون ساختمان را بسیار شیک جلوه می دهد. همچنین براقیت بالای این سنگ باعث انعکاس نور و روشن تر شدن ساختمان خواهد شد.

– کف ساختمان

در اجرای کف ساختمان از این سنگ به عنوان کفپوش استفاده می شود. معمولا از ابعاد 40×40 و 60×60 این سنگ برای کفپوش استفاده می شود. معمولا در ساختمان های اداری، مغازه ها، سالن های پذیرایی بزرگ و پاساژ ها از این سنگ در کف ساختمان استفاده می شود. با توجه به انعکاس نور بالای این سنگ استفاده از آن موجب بزرگ تر جلوه دادن فضا می شود.

– سنگ پله

پله های ساختمان که با سنگ تراورتن شکلاتی موج دار ساخته می شوند بسیار مقاوم هستند. این سنگ جزو یکی از محکم ترین سنگ های تراورتن به شمار می رود.همچنین زیبایی این پله ها نیز ستودنی است. اگر سنگ پله ها با سنگ سایر قسمت های ساختمان ست باشد هارمونی رنگی ساختمان بیشتر می شود و این امر شکوه و جلوه ساختمان را چندین برابر می کند.

تراورتن شکلاتی موج دار
تراورتن شکلاتی موج دار

 

خرید سنگ تراورتن شکلاتی موج دار با قیمت مناسب

حالا که از ویژگی ها و کاربرد های این سنگ زیبا را با هم مرور کردیم، باید در مورد چگونگی تهیه این سنگ صحبت کنیم. اینکه برای تهیه این سنگ خرید موفق داشته باشیم بسیار مهم است. خرید موفق خرید سنگ با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ممکن است. سعی کنید سنگ را از مراکزی تهیه کنید که آن را در تیراز بالا تولید می کنند. این موضوع سبب می شود تا قیمت تمام شده محصول برای مصرف کننده پایین تر باشد. همچنین با توجه به وجود سورت های مختلف سنگ در این مراکز شما می توانید انواع مختلف سنگ را با هم مقایسه کنید و خرید مطمئنی داشته باشید.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها تجربه در تولید انواع سنگ ها ساختمانی این سنگ را در سورت های مختلف تولید میکند. در این مجموعه سعی بر آن است تا سنگ با بهترین کیفیت به دست مصرف کننده برسد. ضمن اینکه تلاش می شود سنگ با پایینترین قیمت در اختیار شما قرار بگیرد. شما می توانید با تماس با کارشناسان این مجموعه ضمن استعلام قیمت در مورد سنگی که متناسب با نیازهای شما باشد مشاوره بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است.

تراورتن شکلاتی موج دار
تراورتن شکلاتی موج دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ