خرید تراورتن تکاب

خرید تراورتن تکاب برای نما ساختمان

به این مطلب امتیاز دهید

خرید تراورتن تکاب برای نما ساختمان

خرید تراورتن تکاب، به عنوان یک سنگ مناسب برای نمای ساختمان همیشه یک گزینه ی روی میز برای سازندگان ساختمان است. امروزه که ساختمان ها ارزش بالایی نسبت به گذشته پیدا کرده اند معمولا همه به دنبال ساختن سازه ای مقاوم هستند. برای رسیدن به این هدف یک اصل کلی استفاده از مصالح مرغوب و مستحکم است. سنگ های ساختمانی نیز به عنوان یکی از مهمترین اجزا تشکیل دهنده ساختمان باید دارای استحکام قابل قبول باشند. در غیر این صورت هر چند سال یکبار باید سنگ های قدیمی را با ستگ های جدید و نو نوار تعویض کرد.

خرید تراورتن تکاب با توجه به نکاتی که  در بالا به آن اشاره شد یک انتخاب مناسب است. این ستگ علاوه بر استحکام دارای ویژگی های دیگری نیز هست که مشتری را ترغیب بع خرید مب کند. طیف رنگی این سنگ به گونه ای است که هم در نماهای رومی و هم نماهای کلاسیک کاربرد دارد. هم چنین این سنگ کاملا در دسترس است. معادن آن که در استان آذربایجان غربی قرار دارد، جزو بزرگترین معادن سنگ است.

خرید تراورتن تکاب
خرید تراورتن تکاب

 

ویژگی های سنگ تراورتن تکاب

هر سنگ ساختمانی به یک ویژگی منحصر بفرد معروف است. اما تراورتن تکاب جزو سنگ هایی است که بسیاری از ویژگی های یک سنگ خوب را داراست. این ویژگی ها به شما کمک می کند با خیال راحت تر برای خرید این سنگ ساختمانی اقدام کنید.اما قیل از خرید لازم است شما حتما در مورد ویزگی های این سنگ اطلاعات دقیق داشته باشید. داشتن اطلاعات در مورد یک سنگ ساختمانی باعث می شود شما از آن به بهترین وجه ممکن و در بهترین جایگاه ممکن استفاده کنید. سعی میکنیم به طور مختصر بذخی از ویژگی های این سنگ ساختمانی را مرور کنیم:

– صیقل پدیری بالا

در ساختمان سازی امروزی براق بودن سنگی که در ساختمان استفاده می شود اهمیت ویژه ای دارد. سنگ های تراورتن در کل از این ویژگی برخوردار هستند. به دلیل ساختمان خاص سنگ های تراورتن این سنگ ها بسیار صیقل پذیر هستند. سنگ تکاب از جمله سنگ های تراورتن است که صیقل پذیری بالایی دارد. اگر از مواد اولیه مرغوب استفاده شود پس از راوری به شدت براق خواهد بود. این ویژگی به خصوص در اجرای نمای ساختمان بسیار مهم است.

– استحکام بالا

سنگ تراورتن تکاب جزو سنگ هایی است که دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است. وقتی شما یک سنگ ساختمانی را خریداری می کنید باید دقت کنید که از استحکام کافی برخوردار باشد. چرا که اگر قرار باشد در معرض باد و بارش و حرارت قرار گیرد در صورت نداشتن استحکام لازم خسارت زیادی به شما تحمیل می شود. همچنین داشتن استحکام بالا موجب می شود سنگ در هنگام برش به قطعات کوچکتر دچار شکستگی و ترک خوردگی نشود.

– وزن کم تراورتن تکاب

وقتی که از یکس نگ ساختمانی استفاده می کنید باید به وزن آن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر وزن سنگ بیش ار استاندارد لازم سنگین باشد به سختی به بدنه ی ساختمان می چسبد. وزن سبک سنگ تکاب یک ویژگی بارز این سنگ است. با وجود مقاومت بالایی که دارد وزن کم این سنگ موجب می شود به خوبی روی بدنه ی ساختمان محکم شود. سبک بودن وزن سنگ ساختمان موجب کاهش وزن کلی ساختمان نیز می شود که این یک نکته مثبت در ایمنی ساختمان است.

– تخلخل مناسب

سنگ های تراورتن اکثرا دارای حفره هایی هستند که به آن ها خلل و فرج گفته می شود. اگر این خلل و فرج ها کم باشد سنگ به سحتی ملات را می پذیرد و باید برای ثبات آن روی دیوار از اسکوپ استفاده کرد. از طرف دیگر اگر این حفره ها بیش از اندازه باشد مقاومت سنگ کاهش پیدا می کند. در این صورت سنگ با کوچکترین ضربه دچار شکستگی می شود. اما اگر همانند سنگ تراورتن تکاب از میزان تخلخل قابل قیولی برخوردار باشد به خوبی ملات را در خود جای می دهد. این ویژگی باعث جلوگیری از سقوط سنگ می شود.

– عایق صوت و حرارت

همان طور که در بالا گفته شد این سنگ دارای حقره های زیادی بنام خلل و فرج است. این  سوراخ ها در حالت عادی پر از هوا هستند. وقتی که ملات پشت سنگ ریخته می شود هوا داخل این سوراخ ها حبس می شود. این هوای حبس شده مانند یک عایق عمل می کند. بنابراین این سنگ می تواند در برابر سرما، گرما و صدا مانند عایق عمل کند.

– قیمت مناسب

بسیاری از افرادی که اقدام به خرید تراورتن تکاب می کنند، بخاطر قیمت مناسب این سنگ به سمت آن کشده شده اند. این سنگ با وجود رنگ روشن و سطح براقی که دارد جزو سنگ های قیمت مناسب در بین انواع سنگ تراورتن محسوب می شود. با توجه به اینکه معمولا سنگ هایی با رنگ روشن بیشتر مورد استقبال هستند این سنگ تراورتن یک انتخاب مناسب است.

 

خرید تراورتن تکاب
خرید تراورتن تکاب

 

کاربرد سنگ تراورتن تکاب

هنگام خرید یک سنگ ساختمانی باید به این نکته توجه کرد که این سنگ برای کدام قسمت ساختمان کاربرد دارد. بیشتر سنک ها را می توان در جای جای ساختمان بکار گیری کرد. سنگ تراورتن تکاب نیز دارای کاربرد های متفاوتی است. به طور مختصر به برخی از این کاربرد ها اشاره می کنیم:

– خرید تراورتن تکاب برای نما ساختمان

بیشترین کاربرد این سنگ در نمای ساختمان است. با توجه به رنگ زیبایی که این سنگ تراورتن دارد جزو پر مصرف ترین سنگ ها محسوب می شود. رنگ آن به گونه ای است که هم در نمای رومی کاربرد دارد هم در نمای کلاسیک. هم میتوان از آن به تنهایی در نما استفاده کرد و هم به صورت ترکیبی با سنگ هایی که رنگشان تیره تر است.

خرید تراورتن تکاب برای نما و برای قسمت های داخلی ساختمان علاوه بر ایران در بسیاری از کشور های دنیا نیز رونق فراوان دارد. در ایتالیا، روسیه،گرجستان،چین و… استفاده بسیار زیادی از سنگ تراورتن تکاب می شود. یکی از مهم ترین علل استفاده از این سنگ قطعا داشتن مقاومت و سختی بسیار بالاست. از این رو صادرات تراورتن تکاب نیز این روزها پررونق است.

سازندگان ساختمان های مدرن عمدتا در دو رنگ کرم و سیلور اقدام به خرید تراورتن تکاب میکنند. سنگ تراورتن سیلور تکاب با طرح های خیره کننده نمای ساختمان را بشدت زیبا و خاص میکند. هارمونی فوق العاده این رنگ از سنگ تراورتن تکاب قطعا توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند و تحسین برانگیز است.

برای خرید تراورتن تکاب با شماره تماس کارشناس فروش صنایع ستگ ملورینا در قسمت ارتباط با ما تماس بگیرید.

برای نما ساختمان های شیک و لاکچری قطعا یکی از انتخابات اصلی است که همیشه روی میز طراحان و معماران ساختمان ها قرار دارد.

ساختمان های بزرگ و معروف زیادی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا هستند که زیبایی خود را مدیون سنگ تراورتن تکاب هستند. پارکینگ های بزرگ، کناره های استخرها، لابی ها و دیواره های داخلی ساختمان ها قسمت هایی از ساختمان هستند که در ساخت آنها از سنگ تراورتن تکاب استفاده میکنند. این سنگ به علت داشتن سوراخ های ریز فراوان که البته به سختی به چشم می آید بسیار راحت و با کیفیت بسیار بالا سیمان و ملات را به خود میگیرد.

 

خرید تراورتن تکاب
خرید تراورتن تکاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ