انواع سنگ تراورتن

انواع سنگ تراورتن

به این مطلب امتیاز دهید

انواع سنگ تراورتن

انواع سنگ تراورتن ایرانی یکی از مشهور ترین سنگ های تراورتن جهان است. این نوع از سنگ طرفداران بی شماری را مجذوب خود نموده است. ایران یکی از دارندگان غنی ترین معادن تراورتن دنیا با تنوع مثال زدنی در رنگ، بافت و طرح های مختلف در سراسر دنیا می باشد. در سرتاسر کشور ایران معادنی از سنگ های تراورتن وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و ظاهری منحصر بفرد است.

انواع سنگ تراورتن با تنوع رنگی بالایی که دارند جزو پر مصرف ترین نوع سنگ های ساختمانی هستند. این سنگ ها از روشن ترین رنگ تا تیره ترین رنگ ها را پوشش می دهند. هر چند که بیشترین میزان مصرف سنگ های تراورتن از سنگ هایی با طیف رنگی روشن بخصوص سفید و کرمی رنگ است. با این وجود از سنگ هایی با رنگ های تیره تر نیز چه به صورت ترکیبی و چه به صورت تکی در ساختمان ها استفاده می شود.

 

انواع سنگ تراورتن
انواع سنگ تراورتن

 

 

معروف ترین انواع سنگ تراورتن

معمولا تراورتن ها بر اساس معدنی که از آن استخراج می شوند نام گذاری می شوند که در زیر به معروف ترین آنها اشاره ای خواهیم داشت:

انواع سنگ تراورتن عباس آباد:

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل زیبایی، رنگ روشن متمایل به سفید، مقاومت بالا، صیقل پذیری عالی، تخلخل کمتر نسبت به سایر تراورتن ها، مقاومت زیاد در برابر باران های اسیدی و رنگ و طرح زیبا جزء منحصر به فردترین تراورتن های دنیا می­ باشد. تراورتن عباس آباد با توجه به نوع طرح موج و رنگ زمینه به دسته بندی­ های مختلفی از جمله تراورتن عباس آباد بی موج، تراورتن عباس آباد موج کبریتی، تراورتن عباس آباد دنده گاوی، تراورتن عباس آباد ابر و بادی و تراورتن عباس آباد سوزنی تقسیم می گردد

سنگ تراورتن عباس آباد جزء سنگهای ساختمانی با قیمت مناسب محسوب می گردد . قیمت فروش سنگ تراورتن عباس آباد براساس کیفیت و رنگ آن مشخص می شود . بهترین کیفیت سنگ تراورتن عباس آباد دارای درجه سوپر و به ترتیب ممتاز درجه یک و درجه دو می باشند.

انواع سنگ تراورتن
انواع سنگ تراورتن

سنگ تراورتن سفید عباس آباد درجه ۲ به دلیل ارزان بودن در دیواره های  سوله های کارخانه های مواد غذایی و اماکن تجاری و همچنین در قسمتی از نماهای ساختمان که در دید مستقیم نمیباشند (پشت نما ) کاربرد فراوانی دارد.

تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد یکی از برندهای معروف سنگ تراورتن میباشد. معدن سنگ تراروتن حاجی آباد در نزدیکی شهر محلات واقع شده است. فرآوری سنگ تراورتن حاجی آباد در جاهای مختلف و شهرهای مختلف صورت میگیرد. سنگ تراورتن حاجی آباد دارای صورت های مختلف هم از نظر رنگ و هم از نظر نوع گلهای موجود در روی سنگ میباشد. این سنگ نسبتا توپرتر و محکم تر از سایر سنگهای تراورتن میباشد و همواره سازندگان محترم میبایستی در زمان مصب بر روی ارتفاع از اسکوپ استفاده نمایند. سنگ حاجی آباد بسیار متنوع میباشد. از نظر رنگ تراورتن حاجی آباد از شکلاتی تیره شروع و به رنگ تراورتن حاجی آباد روشن و سفید ختم میشود که در این راستا هرچقدر سنگ سفیدتر و روشن تر میشود سازندگان علاقه بیشتری جهت مصرف این سنگ پیدا میکنند و قیمت سنگ های روشن حاجی آباد بیشتر از رنگهای تیره میباشد

معدن تراورتن حاجی آباد

معدن این سنگ با استخراج حدود 70 هزار تن ماهیانه در جنوب شرقی شهرستان محلات در مجاورت جاده خمین در استان مرکزی واقع گردیده است. سنگ تراورتن حاجی آباد دارای رنگ کرم روشن، تیره ، بژ و شکلاتی است و سورت های گوناگونی دارد. این سنگ به دو روش بی موج و موج دار برش داده میشود ولیکن بدلیل استفاده بیشتر این سنگ در نماهای کلاسیک و رومی اغلب برش ها بصورت بی موج میباشد.

کاربرد اصلی سنگ تراورتن حاجی آباد در نمای بیرونی و داخلی ساختمان است و همچنین ساخت مصنوعات سنگی همچون نیمکت سنگی ، آب نمای سنگی ، آلاچیق سنگی و احجام سنگی از دیگر کاربردهای این سنگ است.

 

انواع سنگ تراورتن
انواع سنگ تراورتن

 

انواع سنگ تراورتن آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه را همواره به عنوان یک سنگ خیره کننده و بی نظیر از کشور عزیزمان ایران به خاطر داشته باشید.این سنگ دارای درجات مختلفی از قبیل آتشکوه سوپر، سنگ تراورتن آتشکوه ممتاز و آتشکوه درجه یک می باشد که هر کدام از این درجات دارای درجه بندی نیز می باشند.

شاخصه های بسیار خوب و نیز طرح و رنگ سفید سنگ های این معدن تراورتن آتشکوه باعث شده که محصولات فرآوری شده آن بصورت اسلب و تایل همواره جزء انتخاب های اول معماران و سازندگان و صادرکنندگان قرار گیرد. علاوه بر این سنگ تراورتن آتشکوه جایگاه بسیار خوبی در عرصه بازارهای جهانی به صورت فرآوری شده و کوپ دارد.تراورتن آتشکوه یکی از تراورتن های لوکس و گران قیمت است که مشابه خارجی ندارد.قیمت سنگ تراورتن آتشکوه به عواملی همچون رنگ روشن ، بدون رگه و هاله و کیفیت تولید و فرآوری سنگ بستگی دارد.

هرچه قدر زمینه سنگ روشن و بدون هاله و رگه باشد قیمت سنگ بالاتر است. همچنین ضخامت سنگ میتواند بر روی قیمت سنگ تاثیر بگذارد زیرا سنگ تراورتن بیشتر در نمای ساختمان استفاده میشود و بمنظور جلوگیری از سقوط سنگ از نما میبایست سنگ اسکوپ گردد و ضخامت سنگ جهت اسکوپ اهمیت زیادی دارد. و از عوامل دیگر تاثیر گذار بر روی قیمت کیفیت و نوع فرآوری سنگ میباشد از جمله این موارد رزین مصرفی ، کیفیت ساب و برش دقیق سنگ میباشد.

 

انواع سنگ تراورتن
انواع سنگ تراورتن

 

قیمت تراورتن آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه همان سنگ سفید ایران است که در کشورهای اروپایی با این نام از آن یاد می شود. به دلیل گرانی کوپ های آن بیشتر با اره و دستگاه های پیشرفته بریده می شود تا اتلاف آن به حداقل رسیده. این کار باعث تولید ماکزیمم محصول می شود. سنگ آتشکوه رنج قیمتی متفاوتی دارد. برای سورت های ممتاز آن مقدار موجود از این سنگ است که قیمت آن را رقم میزند. اگر سنگ ممتاز اتشکوه در تیراژ زیاد موجود باشد قیمت آن بالاتر می رود. چون مقدار زیادی سنگ فراوری می شود تا سورت ممتاز آن به مقدار قابل قبول جمع شود. از آنجاییکه پروژه های بزرگ و لوکس خواهان این سنگ هستند بنابراین رقم آن نیز توجیه پذیر است.

تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری جزو روشن ترین و مرغوب ترین سنگ های تراورتن است. این سنگ با تخلخل کم و مقاومت سایشی بالا قابلیت ساب پذیری عالی دارد و دارای طیف رنگی سفید، سفید مایل به کرم وکرم تیره می باشد. این سنگ به دو صورت موج دار (v) و بی موج (c) فرآوری می گردد. سنگ تراورتن دره بخاری در طرح های چرمی و پولیش خورده در کلیه قسمت های ساختمان به خصوص درنمای بیرونی کاربرد دارد.

استفاده از تراورتن موج پیچ دره بخاری در نما عظمت و شکوه طبیعت را به نمایش می گذارد. سنگ تراورتن دره بخاری در درجات مختلف به صورت موج دار و بی موج فرآوری می گردد. هر چه قدر سنگ تراورتن دره بخاری روشن تر و هاله های کمتری داشته باشد از قیمت بالاتری برخوردار است .سنگ تراورتن دره بخاری اغلب بصورت بی موج برش داده میشود. در نماهای کلاسیک بسیار کاربرد دارد. درجات پایین تراورتن دره بخاری در قسمتهایی از ساختمان که در معرض دید کمتری هستند کاربرد دارد.

 

انواع سنگ تراورتن
انواع سنگ تراورتن

 

سنگ تراوتن دره بخاری دارای زمینه ای کرم روشن میباشد. معدن سنگ تراورتن دره بخاری در ۱۵ کیلومتری شهر محلات قرار دارد. مسافت این معدن از نظر هوایی با معدن سنگ تراورتن حاجی آباد تقریبا ۲ کیلومتر میباشد. این سن بصورت موجدار و بی موج تولید و عرضه میگردد.

سنگ دره بخاری معمولا بصورت 40 طولی و اسلب فرآوری میگردد که طرح های زیبای بوک مچ در این دیده میشود. موجودی بالا، ضخامت، طول بلند و کیفیت تولید عواملی هستندکه بر روی قیمت سنگ تراورتن دره بخاری تاثیر دارد. سنگ تراورتن دره بخاری قابلیت صادرات بصورت کوپ (خام ) و فرآوری شده را دارد.

خرید انواع سنگ تراورتن با قیمت مناسب

برای خرید انواع سنگ تراورتن به مراکز بزرگ تر که این سنگ را در تیراژ بالا تولید میکنند مراجعه کنید. این مراکز انواع مختلف سنگ تراورتن را در کنار هم به شما ارائه می کنند. این امر موجب می شود شما بتوانید سورت های مختلف از سنگ های تراورتن را با هم مقایسه کنید. صنایع سنگ ملورینا با سال ها تجربه در تولید انواع سنگ ساختمانی، انواع سنگ های تراورتن را با بالاترین کیفیت و ارزانترین قیمت به مصرف کنندگان ارائه می کند. سیاست این مجموعه قروش حداکثری با سود حداقلی است.

 

انواع سنگ تراورتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ