سنگ درپوش ارزان

سنگ درپوش ارزان

4/5 - (1 امتیاز) با تشکر از بازخورد شما

سنگ درپوش ارزان

سنگ درپوش ارزان قیمت، یکی از سنگ هایی است که هر سازنده ی ساختمان همیشه به آن نیاز دارد. در روی دیوار های ساختمان و برای محافظت از بنا از درپوش های مختلف استفاده می شود.  درپوش هایی که اصلی نرین وظیفه ی آنها جلوگیری از نفوذ آب به دیوار است. این درپوش ها آب را هدایت می کنند تا در محلی که به ساختمان آسیب نزند تخلیه شوند.

جلوگیری از ورود آب به ساختمان بسیار مهم است زیرا ورود آب می‌تواند به آسیب‌های جدی در ساختمان منجر شود. آب باعث نفوذ و تخریب مواد ساختمانی می شود، ساختار بنا را ضعیف می کند، باعث ایجاد پوسیدگی می شود و به وجود مشکلات سلامتی مرتبط با رطوبت و قارچ‌ها می انجامد. در بخش‌هایی از ساختمان که به طور مستقیم با عوامل جوی در تماس هستند از سنگ درپوش و یا پوشش های دیگر استفاده می شود.

برای قسمت هایی مانند سقف، دیوارهای بیرونی و نمای ساختمان، استفاده از سنگ درپوش ارزان بسیار مؤثر است. چرا که شما با هزینه ای اندک از خسارتی گران قیمت جلوگیری میکنید. این پوشش‌ها شامل  سنگ های تراورتن، مرمریت و یا درپوش های فلزی هتسند که به طور موثر از ورود آب جلوگیری می‌کنند.

سنگ درپوش ارزان
سنگ درپوش ارزان

 

ویژگی های سنگ درپوش ارزان

سنگ های مختلفی هستند که از آن ها بعنوان سنگ درپوش استفاده می شود. طبیعتا هر کدام از این سنگ ها با توجه به جنسیتی که دارند، دارای ویژگی های خاص خود هستند. در سنگ های درپوش بر خلاف سایر سنگ های ساختمانی، ملاک برای خرید ظاهر سنگ نیست. ویژگی های سنگ درپوش ارزان را در زیر با هم بررسی میکنیم:

مقاومت بالای فشاری سنگ درپوش ارزان

سنگ درپوش یک سنگ با مقاومت فشاری بالا است. این ویژگی باعث می‌شود که ساختمان‌ها پوشیده شده با سنگ درپوش تحمل وزن و فشار بالا را داشته باشند و در برابر فشار و ضربه‌های مختلف مقاومت کنند. معمولا سنگ های درپوش در معرض ضربه و فشار زیادی هستند. اگر از سنگی استفاده شود که مقاومت کافی را نداشته باشد، سنگ دچار ترک و یا شکستگی می شود. این امر موجب نفوذ آب به دیوار ها می شود.

ساختار داخلی سنگ های درپوش به نحوی می باشد که کمترین آسیب را در برابر ضربه ها و فشار ها می بیند. ساختمان مولکولی این سنگ ها معمولا داراری فشردگی بسیار بالایی هستند.

وزن مناسب سنگ درپوش ارزان

سنگ های درپوش برای محافظت از دیوار ها روی آن ها نصب می شوند. این نکته حائز اهمیت است که وزن سنگ درپوش نباید زیاد باشد. وزن سنگ درپوش یکی از عوامل مهم در ارزیابی و استفاده از این سنگ در پروژه‌های ساختمانی است. این ویژگی می‌تواند تأثیر مستقیمی بر عوامل و پارامتر های مختلف بگذارد.

وزن سنگ درپوش  فرآیند نصب و نقل و انتقال آن را تحت تأثیر قرار می دهد. سنگ‌های سنگین تر نیازمند تجهیزات و منابع بیشتر برای جابجایی آنها هستند. در صورتی که پروژه شما شامل نصب سنگ درپوش تراورتن در مراحل پیش‌ساخت یا در ارتفاعات بالا باشد، وزن سنگ درپوش تراورتن می‌تواند به نحوی مؤثر باشد، زیرا نیاز به ماشین‌آلات سنگین‌تر و نیروهای بیشتری برای جابجایی سنگ‌ها دارید.

وزن سنگ درپوش باید هنگام طراحی ساختمان بررسی شود. زیرا تحمل وزن سنگ‌ توسط دیوار های ساختمان اهمیت دارد. در ساختمان‌هایی که قدیمی تر هستند و قابلیت تحمل وزن بالای سنگ‌ها را ندارند، ممکن است نیاز به تقویت پی ساختمان ها باشد تا بتوان سنگ درپوش را بدون مشکل نصب کرد.

قیمت مناسب سنگ درپوش ارزان

یکی از مهمترین ویژگی های سنگ درپوش قیمت مناسب آن است. می توان گفت سنگ های درپوش دارای پایین ترین قیمت در میان سنگ های ساختمانی هستند. چون اسن سنگ ها روی ظاهر ساختمان تاثیر زیادی نمیگذارند، معمولا هزینه ی بالایی برای آن ها نمی شود. سنگ های درپوش در انواع و رنگ‌های مختلف و با کیفیت‌های متفاوت قابل تهیه می باشد . سنگ‌های با کیفیت بالا، که تمیز و بی‌عیب باشند، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

موارد دیگری هم می توانند روی قیمت سنگ درپوش تاثیر گذار باشند. معدنی که سنگ درپوش از آن استخراج می شود در قیمت تاثیر می گذارد. هزینه های حمل و نقل نیز به میزان مهمی روی قیمت تاثیر می گذارند. برای مثال اگر مرکز تولید کننده سنگ در تهران باشد، قیمت سنگی که در مشهد تحویل می شود با قیمت سنگی که در اصفهان تحویل می شود متفاوت خواهد بود.

نفوذ ناپذیری بالا در برابر رطوبت

سنگ درپوش ارزان به طور طبیعی دارای تراکم بالایی است. این خصوصیت یک ویژگی مناسب در مقابل نفوذ آب است. به طور کلی، منافذ و شکاف‌های زیادی در سطح سنگ درپوش ارازن وجود ندارد. همین مساله این سنگ را به سنگی تبدیل می کند که به هیچ وجه مسیری برای نفوذ آب باقی نمی گذارد.  البته با استفاده از دستگاه های مناسب و با کیفیت بالا، می‌توان این منافذ را کاهش داد و مقاومت سنگ درپوش در برابر نفوذ آب را افزایش داد.

 

سنگ درپوش ارازن
سنگ درپوش ارازن

 

انواع سنگ درپوش ارزان

سنگ های درپوش ارازن قیمت از نظر ابعاد انواع مختلفی دارند. بسته به نوع و مکانی که درآن نیاز به سنگ درپوش می باشد، نوع سنگ درپوش تعیین می شود. انواع سنگ درپوش را با هم بررسی میکنیم:

سنگ در پوش ارزان عرض 25

این نوع از سنگ های درپوش کم عرض ترین سنگ هایی هستند که بعنوان درپوش در ساختمان استفاده می شوند. معمولا کاربرد این سنگ ها برای دیوار های بسیار باریک و تیغه ها است.

سنگ درپوش ارزان عرض 30

این سنگ های درپوش کمی عریض تر از نوع قبلی که نام بردیم می باشد. سنگ هایی با این عرض معمولا برای دیوار های فرعی ساختمان های مسکونی که دارای عرض کمی هستند به کار می رود.

سنگ درپوش عرض 35 

کاربرد این نوع سنگ درپوش بیشتر برای دیوار های غیر اصلی است. این سنگ ها اختلاف بسیار کمی از نظر ابعاد با سنگ های تایل دارند. حتی می توانید از این سنگ ها برای دیوار های معمولی نیز به صورت لب به لب استفاده کنید.

سنگ درپوش ارزان عرض 40 سانیمتری

سنگ های درپوش عرض 40 سانتیمتری یا تایل پر استفاده ترین نوع از این سنگ هاست. در اکثر ساختمان های مسکونی از این نوع سنگ برای جلوگیری از ورود آب به قسمت های داخلی بنا استفاده می شود. سنگ های درپوش تایل کاربرد بسیاری برای لبه های پشت بام و دیوار ها دارد.

سنگ درپوش ارزان عرض 50

این سنگ ها برای دیوار هایی که دارای عرض بیشتری نسبت به دیوار های معمولی هستند استفاده می شوند. دیوار هایی باغ ها، ویلا ها و بعضی از سوله ها از این سنگ درپوش برای هدایت آب باران بهره می برند. برش و پردازش سنگ های درپوش کمی نسبت به ابعادی که در بالا نام بردیم دشوار تر است. به همین دلیل نیز دارای قیمت بالاتری است.

سنگ درپوش ارزان عرض 60

می توان گفت این نوع از سنگ های درپوش عریض ترین نوع سنگ های درپوش تولیدی در ایران هستند. از درپوش هایی با این ابعاد برای دیوار ساختمان های صنعتی، استخرها و کارخانه ها استفاده می شود. همچنین بر روی دیوار برخی ساختمان های خاص که به دلایل امنیتی باید دارای دیوار های قطور باشند نیز استفاده می شود. سنگ های درپوش با عرض 60 سانتیمتری بالاترین قیمت این سنگ ها را به خود اختصاص می دهند.

 

سنگ درپوش ارزان
سنگ درپوش ارزان

 

خرید انواع سنگ درپوش ارزان

حال که ویژگی های انواع مختلف سنگ های درپوش ارزان را با هم بررسی کردیم، نوبت به بررسی این موضوع می رسد که برای خرید سنگ های درپوش به کجا مراجعه کنیم. شما باید سعی کنید تا پس از بررسی نیاز خود بهترین خرید را انجام دهید. یعنی شما سنگ مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت خریداری کنید.

پیشنهاد می کنیم برای خرید سنگ های درپوش به مراکزی مراجعه کنید که این محصول را در تیراژ بالا تولید می کنند. وقتی حجم تولید یک محصول زیاد باشد، قیمت تمام شده ی آن برای مصرف کننده ارزان تر می شود. ضمن اینکه در این مراکز امکان مقایسه ی انواع مختلف سنگ های درپوش برای شما فراهم است. این مقایسه موجب می شود تا با اطمینان بیشتری انتخاب کنید.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها سابقه در تولید انواع سنگ درپوش ارزان قیمت، این سنگ را در ابعاد مختلف تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. شما می توانید با تماس با کارشناسان این مجموعه ضمن استعلام قیمت انواع سنگ درپوش ارزان، در مورد سنگی که متناسب با نیاز های شما باشد مشاوره بگیرید. سیاست این مجموعه همواره فروش حداکثری با سود حداقلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ