آنالیز سنگ مرمریت آباده

معدن سنگ مرمریت آباده

به این مطلب امتیاز دهید

معدن سنگ مرمریت آباده

معدن سنگ مرمریت آباده، یکی از معادن پر استخراج در میان سنگ های ساختمانی در سالیان اخیر بودخ است. با توجه به اینکه در میان انواع سنگ مرمریت یک سنگ بسیار پر استفاده محسوب می شود، این حجم از استخراج از این معدن کاملا طبیعی و قابل پیش بینی است. مرمریت آباده با توجه به ویژگی هایی که دارد تقریبا در تمام ساختمان کاربرد دارد. از قسمت های بیرونی ساختمان گرفته تا پاگرد های راه پله ها از سنگ مرمریت آباده شیراز استفاده می شود. به همین دلیل هم معدن سنگ مرمریت آباده یکی از بیشترین میزان استخراج را دارد.

معدن سنگ مرمریت آباده واقع در استان فارس و در در نزدیکی شهر آباده قرار دارد. آباده یکی از شهرهای مهم و تاریخی استان فارس است که در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری شمال شیراز قرار گرفته است. و معدن سنگ مرمریت آباده نیز در این منطقه واقع شده است. استخراج سنگ مرمریت آباده در این منطقه به عنوان یک فعالیت اقتصادی مهم و پر سود محسوب می‌شود. این فعالیت می‌تواند به اشتغال زایی محلی و چرخه ی اقتصادی شهرستان نیز کمک کند. سنگ مرمریت آباده توسط شرکت‌ها و کارخانجات فرآوری معدنی در این منطقه استخراج و برای آماده سازی راهی کارخانه های مختلف می‌شود.

معدن سنگ مرمریت آباده به دلیل وجود منابع بسیار زیاد و کیفیت بالای این سنگ، مورد توجه بسیاری از معماران ساختمان، طراحان داخلی و سازندگان پروژه‌ های ساختمانی قرار دارد. سنگ مرمریت آباده شیراز به عنوان یکی از سنگ های طبیعی و زیبای صنعت ساختمان سازی، در پیاده سازی سازه های معماری و دکوراسیون ها استفاده می‌شود و به آن‌ها زیبایی و شکوه چند برابری می‌بخشد.

 

معدن سنگ مرمریت آباده
معدن سنگ مرمریت آباده

 

دلایل محبوبیت معدن سنگ مرمریت آباده

معدن سنگ مرمریت آباده به دلیل ویژگی هایی که خاصی که سنگ های استخراج شده از این معدن دارد، دارای محبوبیت بسیار بالایی است. ویژگی های معدن سنگ مرمریت آباده را به اختصار با هم بررسی میکنیم:

کیفیت بالای معدن سنگ مرمریت آباده:

سنگ مرمریت آباده شیراز به کیفیت بالا و زیبایی طبیعی فوق العاده خود مشهور است. این سنگ دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از نظر کیفیت آن را از سایر انواع سنگ‌های مرمریت متمایز می‌کند. این سنگ به دلیل کیفیت بالا و زیبایی طبیعی خود، برای استفاده در صنعت ساختمان و اجرای دکوراسیون به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحان و سازندگان معمولا به دنبال سنگ هایی هستند که ظاهر زیبا، رنگ طبیعی و الگوهای منحصر بفرد داشته باشد و سنگ مرمریت آباده همه این مشخصات را داراست.

از نظر رنگ، طیف رنگی این سنگ جزو رنگ های بسیار محبوب است. رنگ کرم و نسکافه ای یک دست این سنگ می تواند گرما بخش ساختمان شما باشد. معمولا از نظر رنگ بندی سنگی به عنوان یک سنگ با کیفیت محسوب می شود که دارای رگه ها و بازی رنگ کمتری باشد یا به بیان دیگر دارای ناخالصی کمتری باشد.

از نظر الگوی ظاهری و ترکیبات تشکیل دهنده ی سنگ، سنگ مرمریت آباده دارای ترکیبات معدنی مختلفی است که به آن رنگ و خاصیت خاصی می‌بخشند که فقط آن را در این سنگ می توان یافت. برخی از ترکیبات معدنی موجود در سنگ مرمریت آباده شامل کربنات کلسیم، دولومیت، کوارتز و مواد رسی می‌باشند که علاوه بر سهم بسزا در تشکیل الگو های ظاهری بر کیفیت ساختار سنگ نیز تاثیر گذار است.

منابع غنی فارس یکی از دلایل محبوبیت معدن سنگ مرمریت آباده

استان فارس به عنوان یکی از مناطقی که سنگ مرمریت آباده در آن استخراج می‌شود، دارای منابع طبیعی و بسیار غنی این نوع سنگ است. وجود رونق استخراج سنگ مرمریت آباده در این منطقه ممکن است به دلیل وفور منابع و قدرت تولیدی در این زمینه باشد. این منابع غنی سنگ مرمریت آباده در استان فارس نقش مهمی در تأمین سنگ های ساختمانی و دکوراسیونی داخلی و خارجی ساختمان ایفا می‌کنند. سنگ مرمریت آباده از این منابع استخراج شده و پس از فرآوری و برش ، در ساختمان‌ها، مصنوعات سنگی و ساخت روشویی های سنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سراسر استان فارس، علاوه بر منطقه آباده، منابع دیگری از سنگ مرمریت نیز وجود دارند. شهرستان‌هایی مانند شیراز، مرودشت، لارستان و فیروزآباد نیز معادن  زیادی از انواع سنگ مرمریت آباده را در خود جای داده‌اند.

تقاضای زیاد معدن سنگ مرمریت آباده در بازار

سنگ مرمریت آباده در بازار ساختمانی سازی طرفداران بسیار زیادی دارد. زیبایی و کیفیت این سنگ باعث شده است که در پروژه‌های مختلف از جمله ساختمان‌ ها مسکونی، اداری ، پاساژ ها و اجرای دکوراسیون داخلی استفاده گسترده‌ای داشته باشد. تقاضای بالا و وجود ظرفیت بالا در بازار یکی از دلایل میزان زیاد استخراج سنگ مرمریت آباده در این منطقه است.

تقاضای خرید سنگ مرمریت آباده در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش داشته است. این افزایش تقاضا به علت ویژگی‌های مخصوص و زیبایی ظاهری سنگ مرمریت آباده، استفاده گسترده از این سنگ در صنایع ساختمانی و اجرای انواع دکوراسیون داخلی و همچنین رشد صنعت ساخت و ساز در از کشور بوده است.

 

 

معدن سنگ مرمریت آباده
معدن سنگ مرمریت آباده

 

 

انواع سنگ ساخته شده از استخراج معدن سنگ مرمریت آباده

پس از استخراج سنگ مرمریت آباده از معدن، مراحل مختلفی برای آماده‌ سازی آن برای استفاده در ساختمان سازی طی می‌شود. مراحلی که سنگ پس از استخراج از معدن سنگ مرمریت آباده را پشت سر می گذارد به طور مختصر بررسی میکنیم:

برش سنگ به قطعات کوچک تر

نخستین مرحله پس از استخراج سنگ مرمریت آباده، برش کوپ های سنگ است. سنگ به قطعات کوچکتر برش داده می شود و به قالب‌ها و اندازه‌های مختلف تقسیم می‌شود تا به اندازه ای برسند که در دستگاه های پردازش قابل استفاده باشند. این فرآیند با استفاده از ابزارهای برش مخصوص سنگ مانند قله بر و اره های مخصوص انجام می‌شود.

ساب و صیقل دهی

یکی از مراحل مهم پردازش سنگ مرمریت آباده، صیقل‌ دهی سنگ است. در این مرحله، سطح سنگ مرمریت آباده با استفاده از دستگاه‌های ساب مخصوص و موادی که مخصوص این کار هستند مثل رزین و اپوکسی، صاف و براق می‌شود. عملیاتی که در این مرحله روی سنگ انجام می شود باعث زیبایی و درخشندگی سطح سنگ مرمریت آباده می‌شود.

برش و اندازه‌ بندی نهایی

در این مرحله، سنگ مرمریت آباده در ابعاد و اندازه‌های نهایی که مشتری سفارش داده است، برش داده می‌شود. این مرحله شامل برش قطعات سنگ به اندازه و اشکال مورد نظر برای استفاده در پروژه‌ها ساختمانی و همچنین استفاده در مصنوعات تزئینی است.

بسته‌ بندی و حمل 

آخرین مرحله از فرآیند پردازش و آماده سازی سنگ مرمریت مرحله بسته بندی نهایی و حمل است. پس از تکمیل مراحل آماده سازی سنگ، قطعات سنگ مرمریت آباده بسته‌بندی می‌شوند. بسته‌بندی معمولاً به منظور حفظ سلامتی و حمل و نقل ایمن قطعات سنگ به مقاصد مختلف انجام می‌شود. برای انتقال سنگ ها، از وسایل حمل و نقل مخصوص مانند کامیون‌ ها، کانتینر ها و وانت ها استفاده می‌شود.

 

اما سنگ های مرمریت آباده پس از طی کردن مراحل پردازش که در بالا به آن اشاره کردیم، در چند نوع مختلف برای استفاده در ساختمان آماده می شود. در زیر انواع سنگ هایی که با استخراج از معدن سنگ مرمریت آباده ساخته می شوند را بررسی می کنیم:

سنگ 40 طولی مرمریت آباده

این نوع از سنگ آباده بیشترین حجم از تولید را در میان سنگ های استخراج شده از معدن سنگ مرمریت آباده به خود اختصاص داده است. دلیل این موضوع این است که سنگ های تایل مرمریت در نقاط مختلفی از ساختمان اسنفاده می شوند. نمای ساختمان، دیوار های داخلی، کناره های پله ها و…نقاطی از ساختمان هستند که از این سنگ در ساخت آنها استفاده می شود. عرض این سنگ ها 40 سانتیمتر و قطر آن ها بین 1.6 تا 1.8 سانتیمتر است.

 

معدن سنگ مرمریت آباده
معدن سنگ مرمریت آباده

 

 

سنگ 40×40 مرمریت آباده

از برش سنگ های تایل به طول 40 سانتیمتر، سنگ های 40*40 ساخته می شود. این سنگ ها معمولا برای کف سالن ها مسکونی و مغازه های کوچک استغاده می شود. چون برش ستگ های تایل با طول 40 سانتیمتر در نهایت دارای مقداری سنگ اضافه است که به آن پرتی سنگ می گویند، قیمت آن نسبت به سنگ 40 طولی کمی بیشتر است.

سنگ 60×60 مرمریت آباده

یکی دیگر از انواع سنگ هایی که از استخراج سنگ ار معدن سنگ مرمریت آباده ساخته می شود و برای کف ساختمان ها بکار برده می شود سنگ آباده 60*60 است. این سنگ برای کف سازی محوطه ها، پاساژ ها، مغازه های بزرگ، دفاتر اداری و… استفاده می شود.  قیمت این نوع سنگ آباده نسبت به سنگ 40*40 گران تر است، چرا که تهیه آن نیز دشوار تر است.

سنگ پله مرمریت آباده

سنگ پله مرمریت یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین سنگ های پله در ساختمان سازی است. سنگ مرمریت آباده به دلیل استحکام و همچنین عدم لغزندگی سطح سنگ به عنوان یک سنگ بسیار مناسب برای پله محسوب می شود. این نوع از سنگ آباده ضخامتی بین 2.5 تا 3 سانتیمتر دارد.

 

معدن سنگ مرمریت آباده اختصاصی

سنگ های استخراجی از معدن سنگ مرمریت آباده به انواع مختلفی تبدیل می شوند که در بالا آن ها را بررسی کردیم. اگر قصد خرید سنگ آباده را دارید می توانید به مراکز تولیدی این سنگ مراجعه کنید که دارای معدن سنگ مرمریت آباده اختصاصی هستند. این مراکز که معادن را به صورت اختصاصی در اختیار دارند، معمولا سنگ هایی که تولید می کنند دارای قیمت تمام شده ی ارزان تری است. ضمن ایتکه این مراکز سورت های مختلفی از یک سنگ را تولید می کنند که شما می توانید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید.

صنایع سنگ ملورینا، با سال ها سابقه در تولید انواع سنگ ساختمانی، سنگ مرمریت آباده ی شیراز را در حجم بالا تولید و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید با تماس با کارشناسان این مجموعه ضمن استعلام قیمت سنگ مرمریت آباده شیراز، در خصوص سنگ مورد نیاز خود برای خرید مشاوره رایگان بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ