عرض سنگ درپوش

عرض سنگ درپوش

4.5/5 - (2 امتیاز) با تشکر از بازخورد شما

عرض سنگ درپوش

عرض سنگ درپوش ساختمان بستگی به نوع کاربرد آن متغیر است. سنگ های درپوش برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت روی دیوار های ساختمان نصب می شوند. بنابراین عرض سنگ درپوش باید طوری انتخاب شود که کاملا فطر دیوار را پوشش دهد. در غیر این صورت رطوبت به داخل دیوار ساختمان نفوذ می کند.

عرض سنگ درپوش هر چقدر که بیشتر باشد، تولیذ آن سخت تر می شود. سنگ های درپوش معمولا از یک نوع سنگ طبیعی تهیه می شوند که بخش زیادی از این سنگ ها از رسوب‌های کربنات کلسیمی (معمولاً کلسیت و آراگونیت) تشکیل می‌شود. سنگ های درپوشی که روسوبی هستند مثل سنگ درپوش تراورتن به علت نحوه ی تشکیل این سنگ که از رسوب تشکیل می شوند، بسیار ساخت در عرض های بالا برش می خورند.

سنگ های درپوش معمولا از نظر ظاهری اهمیت زیادی ندارند. به همین دلیل هم معمولا سطح سنگ درپوش ساب نمیخورد و نسبت به سنگ هایی که در نما ساختمان استفاده می شود دارای ظاهر زمخت تری است. سنگ درپوش گوهره به نسبت سنگ های در پوش تراورتن ظاهر یک دست و کم سوراخ تری دارد. اما در کل مقاومت سنگ های درپوش بالاتر است.

 

عرض سنگ درپوش
عرض سنگ درپوش

 

مناسب ترین عرض سنگ درپوش چیست؟

عرض سنگ درپوش برای حفط استحکام دیوار ها بسیار مهم است. اگر سنگ درپوش جوری انتخاب شود که رطوبت و آب بتواند به داخل دیوار نفوذ کند، تقریبا استفاده از سنگ درپوش بی فایده است. بنابر این عرض سنگ به قطر دیواری که قرار است روی آن قرار بگیرد بستگی دارد. عرض سنگ درپوش باید از هر طرف حداقل 2 سانتیمتر از دیوار بزرگتر باشد. این به این دلیل است که آب باران بعد از اینکه روی سنگ درپوش ریخت کاملا به دور از دیوار ها هدایت شوند.

بنابراین هنگام خرید سنگ درپوش باید به این نکته توجه کنید ورود آب به دیوارها می‌تواند باعث خرابی ساختاری ساختمان شود. آب می‌تواند مواد ساختمانی را آبسیز کند، فلزات و آهن های استفاده شده در ساختمان را زنگ زده و سبب تخریب و ضعیف شدن ساختار دیوارها شود. این مسئله علاوه بر آسیب به دیوارها، می‌تواند به ایمنی ساکنین و پایداری سایر قسمت های ساختمان را به خطر بیندازد.

 

انواع مختلف عرض سنگ درپوش

سنگ های درپوش که در ساختمان سازی استفاده می شود مانند سایر سنگ های ساختمانی تنوع بالایی دارد. اما سنگ های درپوش با توجه به انواع دیوار هایی که روی آن قرار می گیرند تنوع بیشتری دارند. سعی میکنیم با هم در این مقاله سنگ های درپوش با عرض های مختلف را بررسی کنیم:

عرض سنگ درپوش 20 سانتیمتری

کمترین عرض سنگ درپوش برای باریک ترین دیوار های ساختمان سنگ هایی با عرض 20 سانتیمتر هستند. این درپوش ها معمولا برای دیوار هاییی استفاده می شوند که دیوار های اصلی نیستند. معمولا از درپوش های سنگی با عرض 35 سانتیمتر برای جلوگیری از ورود آب به تیغه هایی که بین دیوار ها برای جدا سازی فضای ساختمان بکار می رود، استفاده می شود. سنگ های درپوش با این عرض دارای وزن کمتری هستند و نصب آن های روی دیوار راحت تر است. اما ابزار زنی روی آن کمی دشوار تر است.

سنگ های درپوش با عرض 25 سانتیمتر

این نوع از سنگ های درپوش برای استفاده بر روی دیوار هایی استفاده می شوذ که کمی ضخیم تر از نوع اول باشند. عرض سنگ درپوش های 25 سانتیمتری باید روی دیوار هایی قرار بگیرد که چند سانتیمتر کوچکتر از 25 سانتیمتر باشد. معمولا برای دیوار هایی که فشار زیادی روی آن ها نیست و دیوار های اصلی محسوب نمی شوند از این سنگ درپوش استفاده می کنند. این ذیوار ها اگر چه دیوار های اصلی محسوب نمی شونذ، اما ورود آب به این دیوار ها باعث خسارت به بخش های داخلی ساختمان می شود. هزینه جبران این خسارت نسبت به خرید سنگ درپوش بسیار بیشتر است.

عرض سنگ درپوش 30 سانتیمتری

برای دیوار هایی که بیشتر در در ساختمان های مسکونی و در قسمت های داخلی مانند حیاط ها، بخش بندی های داخلی مانند باغچه ها و لبه ی بالکن ها از سنگ های درپوش با عرض 30 سانتیمتر استفاده می شود. این دیوارها نیز بسیار مورد اهمیت هستند و در صورت نفوذ آب به داخل آن ها خسارت های جبران ناپذیری به ساختمان وارد می شود. این نوع از سنگ های درپوش جزو سنگ های درپوش میان سایز محسوب می شوند.

سنگ های درپوش با عرض 35 سانتیمتر

اگر عرض سنگ درپوش 35 سانتیمتر باشد، ابزار زدن و پیاده کردن آب چکان روی آن نسبت به انواع دیگری که در بالا به آن اشاره کردیم بیشتر است. این سنگ درپوش برای دیوارهایی استفاده می شود که هم میتوانند دیوار های اصلی ساختمان باشند و هم دیوار های فرعی. در ساختمان های مسکونی که دیوارها قطر چندان زیادی ندارند میتوان برای جلوگیری از نفوذ آب به دیواره ها از این سنگ های درپوش استفاده کرد. البته که بعضی از دیوار ها حتی در ساختمان های مسکونی نیز قطر بیشتری دارند و باید از سنگ های درپوش عریض تر برای آن ها استفاده کرد.

عرض سنگ درپوش 40 طولی

بیشترین حجم تولید سنگ های درپوش را سنگ های 40 طولی به خود اختصاص می دهند. این سنگ ها به نوعی سنگ های استاندارد در صنعت ساختمان سازی محسوب می شوند. به این سنگ ها سنگ های تایل نیز گفته می شوند. سنگ های تایل سنگ هایی با عرض 40 و طول آزاد هستند. بیشترین میزان استفاده از سنگ های درپوش، با عرض 40 سانتمیتر است. چرا که هم در دیوار های مسکونی کاربرد دارد و هم در دیوار های صنعتی. عرض این سنگ درپوش به نوعی است که هم برای پوشش دیوار های آجری مناسب هستند و هم برای پوشش دادن دیوار هایی که با بلوک ساخته می شوند.

عرض سنگ درپوش 50 سانتمیتری

در بعضی از ساختمان ها برای حفظ استحکام خود و یا به خاطر موقعیت جغرافیایی که در آن واقع شده اند، دیوار ها باید عریض تر از حد معمول باشند. برای محافطت این دیوار ها استفاده از سنگ های درپوش معمولی با عرض 40 سانتیمتر پاسخگو نیست. بلکه باید از سنگ های درپوشی استفاده کرد که دارای عرض بیشتری هستند. سنگ های درپوش با عرض 50 سانتیمتر برای این دیوارها کاملا مناسب هستند و آب ناشی از باران را کاملا به دور از دیوار هدایت می کنند.

عرض سنگ درپوش 60 سانتیمتری

بیشترین میزان عر سنگ درپوش، 60 سانتیمتر است. این سنگ های هم برای کناره های استخر استفاده می شود و هم برای دیوار های صنعتی مانند دیوار کارخانه ها، سوله ها و ویلا ها. همچنین از این نوع سنگ درپوش در پشت بام ساختمان نیز استفاده می شود. این سنگ ها به دلیل اینکه عرض زیادی دارند نسبت به بقیه انواع سنگ های درپوش دارای قیمت گران تری هستند.

 

عرض سنگ درپوش
عرض سنگ درپوش

 

خرید انواع مختلف عرض سنگ درپوش با قیمت مناسب

انواع مختلف سنگ های درپوش از نظر عرض سنگ را با هم بررسی کردیم. اگر قصد خرید سنگ درپوش را دارید، پیشنهاد ما این است آن را از مراکزی تهیه کنید که این سنگ را در تیراژ بالا تولید می کنند. وقتی حجم تولید بالا می رود قیمت تمام شده برای مصرف کننده پایین تر می آید. ضمن اینکه در این مراکز معمولا انواع مختلفی از سنگ وجود دارد و شما می توانید آن ها را با هم مقایسه کنید. این مقایسه به شما کمک می کند تا با اطمینان بیشتر خرید خود را انجام دهید.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها تجربه در تولید و فروش انواع سنگ ساختمانی، سنگ های در پوش را در عرض هی مختلف با بالاترین کیفیت تولید می کند. علاوه بر رعایت سطح کیفیت این مجموعه همواره دغدغه حفظ حقوق مصرف کننده را دارد. از این رو سعی می کند تا کلیه محصولات را با حداقل قیمت ارائه کند. شما می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه ضمن استعلام قیمت انواع سنگ درپوش ساختمان، در مورد سنگی که مناسب با نیاز های شماست مشاوره رایگان بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری و سود حداقلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ