آنالیز سنگ مرمریت آباده

معایب سنگ مرمریت آباده

به این مطلب امتیاز دهید

معایب سنگ مرمریت آباده

معایب سنگ مرمریت آباده به عنوان یکی از سنگ های بسیار پر استفاده در صنعت ساختمان سازی بسیار مهم و مورد توجه است. اولین اقدامی که قبل از خرید هر سنگ ساختمان باید انجام شود، شناخت مزایا و معایب آن سنگ است. این بررسی به ما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در مورد استفاده از سنگ‌های ساختمانی بگیریم.

معایب سنگ مرمریت آباده به دلایل زیادی باید بررسی شود. با بررسی معایب سنگ مرمریت آباده، می‌توانید مشکلات و محدودیت‌های مربوط به استفاده از این نوع سنگ مرمریت را در نظر بگیرید و تصمیمات مناسبی در مورد استفاده از آن بگیرید. این بررسی می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت نیاز، تصمیم‌گیری مناسب در مورد استفاده و خرید سنگ آباده را انجام دهید.

تمام سنگ های ساختمانی دارای مزایا و معایبی هستند. این طبیعت سنگ های ساختمانی است که در کنار نقاط قوت خود دارای یک سری نقاط ضعف نیز هستند. ما باید مطابق با نیاز خود و محیط و نوع استفاده ای که قرار است از سنگ داشته باشیم سنگی را انتخاب کنیم که کمترین نقاط ضعف دا داشته باشد. یا اگر هم معایبی دارد در کاربرد مد نظر ما ایجاد خلل نکند.

 

معایب سنگ مرمریت آباده
سنگ مرمریت آباده شیراز 40 طولی

 

معایب سنگ مرمریت آباده از چه ابعادی مهم است؟

معایب سنگ مرمریت آباده باید از ابعاد مختلفی بررسی شود. این ابعاد مربوط به موضوعاتی می شود که سنگ یعد از اینکه در ساختمان استفاده می شود با آن روبرو خواهد شد. به بیان دیگر ما باید بررسی کنیم که آیا سنگ از پس چالش هایی که با آن موجه می شود بر می آید یا نه. در زیر بررسی می کنیم که معایب سنگ مرمریت آباده باید از چه زوایایی مورد بررسی قرار بگیرد:

معایب سنگ مرمریت آباده از نظر مقاومت در برابر فشار

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مورد سنگ آباده باید بدانیم این موضوع است که آیا این سنگ مقاومت لازم در برابر فشار هایی که به آن وارد می شود را دارد یا خیر. اگر سنگی مه خریداری می کنیم مقاومت پایینی داشته باشد ممکن است دچار ترک یا شکستگی شود که این موضوع باعث بروز خسارت مالی زیادی خواهد شد.

البته باید این نکته را در نظر بگیریم که مقاومت لازم برای سنگ مرمریت آباده تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که سنگ قرار است در کجای ساختمان استفاده شود. به عنوان مثال سنگ مرمریت نما ساختمان با سنگ پله مرمریت نباید به صورت یکسان قیاس شوند. طبیعتا سنگ پله مرمریت آباده نیازمند مقاومت بیشتری است. چرا که این سنگ بیشتر در معرض فشار قرار دارد.

معایب سنگ مرمریت آباده از نظر جذب آب

میزان جذب رطوبت یک سنگ ساختمانی حتما قبل از حرید باید مورد بررسی قرار بگیرد. اگر شما یک سنگ با میزان جذب آب بالا را در ساختمانی در یک منطقه ی مرطوب و با میزان بارش زیاد استفاده شود، قطعا پس از مدت کوتاهی سنگ شکل اولیه خود را از دست می دهد و ساختمان آن دچار تغییر می شود. تغییر ساختار سنگ قطعا باعث از دست رفتن مقاومت داخلی سنگ مرمریت آباده می شود و این موضوع باعث بروز خسارت و تخریب ساختمان می شود.

اگر سنگ برای ساختمانی در نظر گرفته شده است که در مکانی با بارش کم و رطوبت ناچیز واقع شده است، نیاز نیست معایب سنگ مرمریت آباده را به لحاظ میزان جذب رطوبت بررسی کنید و باید روی جنبه های دیگر این سنگ متمرکز شوید. ممکن است استفاده از این سنگ در قسمت های مختلف ساخمان نیز نیازمند سطح متفاوتی از بررسی باشد. مثلا سنگ نمای یک ساختمان که در معرض بارش باران قرار دارد باید جذب آب کمی داشته باشد، اما سنگ هایی که در داخل ساختمان استفاده می شوند و با رطوبت در تماس نیستند لزوما نباید این خاصیت را داشته باشند.

معایب سنگ مرمریت آباده از نظر واکنش به مواد شیمیایی

بعضی از سنگ های مرمریت آباده با توجه یا ساختار مولکولی خاصی که دارند، ممکن است با قرار گرفتن در محیط های اسیدی و یا قلیایی واکنش نشان دهند. این واکنش می تواند به صورت تغییر رنگ، تغییر ساختار، پوک شدن سنگ و… نمود داشته باشد. سنگ های مرمریت دارای ساختار کاملا و فشرده ای هستند و مولکول های این نوع از سنگ های ساختمانی دارای پیوند کاملا محکمی هستند. اما در واکنش به مواد مختلف شیمیایی امکان دارد این پیوند ها کاملا سست شود و سنگ با کوچکترین ضربه فرو بریزد.

 

 

معایب سنگ مرمریت آباده
معایب سنگ مرمریت آباده

 

بررسی معایب سنگ مرمریت آباده شیراز

حالا که دانستیم سنگ مرمریت آباده را باید از چه ابعادی مورد بررسی قرار دهیم، میخواهیم با هم معایب این سنگ را بررسی کنیم. شناخت معایب سنگ مرمریت آباده به ما کمک می کند تا انتخاب مطمئن تری را داشته باشیم. در زیر معایب این سنگ را بررسی میکنیم:

خوردگی بر اثر واکشن با مواد شیمیایی

سنگ مرمریت آباده ممکن است در برابر واکنش های شیمیایی و تاثیرات زیست محیطی ناشی از این مواد حساس باشد. این نوع سنگ ممکن است در برابر مواد شیمیایی مانند اسید ها و باز ها که معمولاً در محیط‌های صنعتی و شهری امروزی وجود دارند، به مرور زمان آسیب ببیند. بنابراین، قبل از استفاده از سنگ مرمریت آباده در محیط‌هایی که ممکن است با مواد شیمیایی در تماس باشد، باید میزان غلظت این مواد بررسی شود. البته تاثیرات مخرب ناشی از مواد شیمیایی به سرعت بروز نمیکند و پس از گدشت سال ها تاثیرات خود را در سنگ نشان می دهد.

جذب آب نسبتا بالا یکی از معایب سنگ مرمریت آباده

برخی از سنگ‌های مرمریت آباده ممکن است دارای میزان بالایی از جذب آب باشند. این ویژگی می‌تواند منجر به تغییرات در رنگ و شکل سنگ، تشکیل لکه‌ها بد رنگ در سطح سنگ، و حتی خورده شدن سنگ در صورت تجمع آب در داخل آن شود. در صورت استفاده از سنگ مرمریت آباده در مناطقی با شرایط آب و هوایی مرظوب و پر باران حتما باید با استفاده از مواد و پوشش های ضد آب از آسیب دیدگی سنگ جلوگیری کرد. بخصوص اگر سنگ در نمای ساختمان استفاده شده باشد.

 

مشاوره در مورد معایب سنگ مرمریت آباده

اگر قصد خرید این سنگ زیبای مرمریت را دارید و میخواهید در مورد معایب آن بیشتر بدانید باید از مراکزی که این سنگ را تولید می کنند کمک بگیرید تا به شما در این راستا راهنمایی لازم را برسانند. صنایع سنگ ملورینا با سال ها سابقه در تولید انواع سنگ مرمریت آباده شیراز، مدل های مختلف این سنگ را با ابعاد مختلف به دست مصرف کنندگان می رساند. شما می توانید با تماس با کارشناسان این مجموعه ضمن گرفتن مشاوره رایگان در مورد معایب سنگ مرمریت آباده، در مورد استعلام قیمت سنگ مرمریت آباده نیز از آن ها راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ