سنگ مرمریت خوی

قیمت سنگ مرمریت خوی به صورت عمده چقدر است؟

به این مطلب امتیاز دهید

 قیمت سنگ مرمریت خوی به صورت عمده چقدر است؟

سنگ مرمریت خوی یک سنگ زیبا و با کیفیت است. این سنگ که دارای رنگ کرم و نسکافه ای رنگ است یکی از یکدست ترین سنگ های مرمریت است. سطح این سنگ صاف و زمینه ی آن کرم رنگ است. درون این زمینه کرم رنگ موج های ریزی با رنگ قهوه ای به صورت محو وجود دارد.سنگ مرمریت خوی به خاطر صیقل پذیری و کیفیت بالا و رنگ های متوع بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ مرمریت خوی از معادن واقع در استان آدربایجان غربی استخراج می شود. پس از استخراج سنگ در حج بالا به استان هایی مانند اصفهان و تهران منتقل می شود تا فراروری شود. با توجه به ویژگی هایی که این سنگ دارد جزو پر مصرف ترین سنگ های مرمریت است. ساختار این سنگ کاملا یک دست است. سنگ های مرمریت زیادی وجود دارند که به این سنگ ساختمانی شباهت دارند. اما از نظر کیفیت و رنگ زمینه با این سنگ متقاوت هشتند.

 

سنگ مرمریت خوی
سنگ مرمریت خوی

 

ویژگی های سنگ مرمریت خوی

هر کدام از سنگ های ساختمانی ویژگی های منحصر بفردی دارند. این ویژگی ها موجب می شود بعضی سنگ ها برای شرایط خاصی کاربرد داشته باشند. بعضی از سنگ ها نیز در هر شرایط اقلیمی و آب و هوایی کاربرد دارند. دانستم ویژگی های یک سنگ ساختمانی به شما کمک می کند تا از خسارات احتمالی جلوگیری کنید. مرمریت خوی نیز مانند هر سنگ دیگر یک سری ویژگی دارد که برای این سنگ ویژه و منحصر بفرد است. برخی از این ویژگی ها را بررسی می کنیم:

– سطح صاف و یکدست

ساختار این سنگ به گونه ای است که دارای سطح بسیار صاف و یک دستی است. این ویژگی این سنگ را به یکی از با کیفیت ترین سنگ ها تبدیل کرده است. ذرات تشکیل دهنده ی این سنگ کاملا متراکم و پیوسته هستند. به همین دلیل این سنگ عاری از هر گونه فرو رفتگی است. صاف بودن سطح سنگ تا حد زیادی به زیبایی این سنگ افزوده است.

– جذب آب پایین

سنگ های ساختمانی اگز جذب آب بالایی داشته باشند رطوبت به راحتی به آن ها نفوذ می کند. این رطوبت استحکام سنگ را به مرور از بین می برد. مرمریت خوی دارای جذب اب بسیار پایینی است. این ویژگی موجب می شود که از این سنگ علاوه بر قسمت های داخلی ساختمان در قسمت هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده شود. ضمن اینکه این ویژگی موقع نصب سنگ و ملات ریزی هم بسیار کاربرد دارد. اگر جذب آب سنگ بالا باشد به ملات نمی چسبد و ممکن است سقوط کند.

– استحکام بالا 

این سنگ در برابر عوامل مختلف دارای مقادمت بالایی است. ساختار مولکولی متراکم این سنگ آن را تبدیل به یکی از مقاوم ترین انواع سنگ های مرمریت کرده است. سنگ های ساختمانی به خصوص قسمت های بیرونی ساختمان باید در برابر عوامل مختلف مثل تابش آفتاب، سرما، گرما، بارش باران و ضربه مقاومت کند. با توجه به مقاومت بالای این سنگ می توان از آن در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد.

– ساب پذیری بالا

این سنگ پس از اجرای پروسه فراوری بسیار براق و صاف می شود. سطح این سنگ به گونه ای است که اگر از مواد با کیفیت استفاده شود بسیار ساب پذیر است. به دلیل همین صیقل پذیری بالا این سنگ به یکی از محبوب ترین سنگ های مرمریت تبدیل شده است. براقیت بالا موجب می شود سنگ به خوبی نور را منعکس کند. این موضوع باعث زیبایی هر چه بیشتر ساختمان می شود.

 

 

سنگ مرمریت خوی
سنگ مرمریت خوی

 

انواع سنگ مرمریت خوی

سنگ مرمریت خوی طلایی:

این نوع سنگ دارای زمینه کرم با رگه های مایل به سبز است. مرمریت خوی طلایی یکی از با کیفیت ترین انواع سنگ مرمریت خوی است . قیمت این سنگ بستگی به میزان رگه های سنگ دارد. اما به طور کلی این سنگ از نظر قیمت در گروه مرمریت خوی دارای قیمت متوسط است.

سنگ مرمریت خوی زیتونی:

این نوع از مرمریت خوی دارای زمینه سبز کم رنگ با رگه ها و خط های منظم است. سنگ مرمریت خوی زیتونی نسبت به سایر انواع آن ارزان تر و البته کیفیت آن نیز در سطح پایین تری است. قیمت این سنگ نیز بسته به درجه کیفی سنگ دارد. اما این نوع سنگ یکی از ارزانترین سنگ های این دسته است.

سنگ مرمریت خوی رویال:

سنگ مرمریت خوی رویال دارای زمینه کرم با رگه های تیره است. این سنگ دارای تراکم بالایی است و با کیفیت بالا فراوری می شود. از این رو نسبت به انواع دیگر مرمریت خوی داراری قیمت بالاتری است. قیمت این سنگ جزو سنگ های با قیمت بالا در این دسته محسوب می شود.

نکته قابل توجه برای خریداران محترم این است که ابعاد و ضخامت و کیفیت سنگ در تعیین قیمت سنگ مرمریت خوی تاثیر گذار است.

سنگ مرمریت خوی
سنگ مرمریت خوی

 

کاربرد انواع سنگ مرمریت خوی

با توجه به ویژگی های این سنگ که با هم مرور کردیم کاربرد های زیادی از این سنگ می شود. می توان گفت که خوی یکی از پر کاربرد ترین سنگ های گروه مرمریت محسوب می شود. قبل از خرید هر نوع سنگ ساختمانی باید از کاربرد های این سنگ مطلع باشید. این امر به شما کمک می کند تا مطمئن شوید سنگ کابرد مد نظر شما را دارد یا خیر. بعضی از کاربرد های این سنگ ساختمانی را بررسی می میکنیم:

– نمای ساختمان

یکی از کاربرد های مهم این سنگ استفاده از آن در نمای ساختمان است. این سنگ با توجه به رنگ زیبایی که دارد برای نمای ساختمان بسیار مورد استقبال است. سنگ هایی با رنگ روشن برای نمای ساختمان های بیشتر روی بورس هستند. رنگ این سنگ به گونه ای است که از آن می توان هم در اجرای نماهای کلاسیک استفاده کرد و هم در اجرای نماهای رومی. استفاده از این سنگ در نما ساختمان سما آن را به یک ساختمان شیک و با شکوه تبدیل می کند.

– قسمت های داخلی ساختمان

در بسیاری از قسمت های داخلی ساختمان از این سنگ استفاده می شود. در دیواره های پارکینگ ها از این سنگ به دلیل استحکام بالای ان استفاده می شود. همچنین در دیواره های کنار راه پله های نیز از این سنگ استفاده زیادی می شود. این دو بخش از قسمت های داحلی ساختمان نیازمند سنگ هایی است که در برابر فشار و ضربه مقاوم باشد. در اجرای دیواره های سالن ها پدیرایی نیز از این سنگ بهره گیری می شود. به دلیل براقیت بالایی که دارد باعث افزایش زیبایی سالن های پذیرایی می شود. ضمن اینکه انعکاس بالای نور موجب می شود تا فضا را بزرگتر از انچه که هست نشان دهد.

– پله ساختمان

استفاده از این سنگ در تهیه پله های ساختمان در زیباتر شدن هر چه بیشتر ساختمان تاثیر بسزایی دارد. پله هایی که از این سنگ مرمریت ساخته می شوند بسیار زیبا و با کیفیت هستند. اگر سنگ پله و سنگی که برای دیواره کنار پله استفاده می شود از یک جنس باشند ساختمان شکیل تر می شود. رعایت کردن هارمونی در ساختمان به لوکس شدن آن کمک شایانی می کند.

 

سنگ مرمریت خوی
سنگ مرمریت خوی

 

خرید سنگ مرمریت خوی با قیمت مناسب

ویژگی ها و کاربرد این سنگ را با هم بررسی کردیم. اما مهمترین نکته در تهیه ی این سنگ خرید آن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست. مراکز زیادی در سطح کشور هستند که اقدام به فروش این سنگ می کنند. اما بهترین روش برای تهیه ی آن مراجعه به مراکزی است که این سنگ را در تیراز بالا تولید می کنند. تولید در حجم بالا معمولا باعث می شود سنگ با قیمت تمام شده ی کمتری در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد. ضمن اینکه در این مراکز می توانید سورت های مختلف سنگ را با هم مقایسه کنید.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها سابقه در تولید انواع سنگ ساختمانی این سنگ را در تیراز مختلف تولید می کند. این مرکز سعی می کند بهترین کیفیت از این سنگ ساختمانی را به شما ارائه دهد. شما می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مرکز ضمن استعلام قیمت، در خصوص سنگ مد نظر خود مشاوره بگیرید. سیاست این مرکز فروش بالا با سود پایین است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ