خرید سنگ مرمریت

خرید سنگ مرمریت صادراتی بدون واسطه

به این مطلب امتیاز دهید

خرید سنگ مرمریت صادراتی بدون واسطه

در صنعت ساختمان سازی با انواع مختلفی از سنگ ها مواجه هستیم. سنگ هایی که هر کدام با ویژگی های خاص خود شناحته می شود. یکی با رنگ زیبا، دیگری با مقاومت بالا، یکی با قیمت ارزان و… یکی از مهمترین انواع سنگ های ساختمانی سنگ های مرمریت هستند. سنگ مرمریت گونه ای از سنگ های آهکی هستند. این سنگ های آهکی تحت گرما و فشار بالا دچار دگرگونی می شوند. نتیجه ی این دگرگونی تشکیل سنگ های مرمریت است. برای خرید سنگ مرمریت باید با ویژگی های منحصر بفرد این دسته از سنگ ها آشنا شوید.

این سنگ ها بخش بزرگی از بازار سنک های ساختمانی را به خود اختصاص داده است. بازاری که در خود صد ها نوع سنگ ساختمانی را جای داده است. بنابراین می توان گفت این گروه از سنگ های دارای تنوه قابل توجهی هستند. نزدیک به نیمی از معادن سنگ در کشور ایران از سنگ مرمریت است. بنابراین جایگاه این سنگ در ساختمان سازی مدرن به شدت مورد اهمیت است. این سنگ ها با تنوع رنگ بالایی که دارند میتوانند هر سلیقه ای را پوشش دهند. همچنین با گسترش پیشرفت در فراوری این سنگ ها می توان آن را در هر قسمت از ساختمان استفاده کرد.

 

 

خرید سنگ مرمریت
خرید سنگ مرمریت

 

انواع سنگ مرمریت

در سال های اخیر سنگ مرمریت به یکی از عناصر اصلی صادرات در این صنعت مهم تبدیل شده است. کشور ایران در زمینه صادرات سنگ بعد از کشورهایی مثل ایتالیا، چین، یونان و … سهم به سزایی در بازار جهانی دارد.در میان سنگ های صادراتی توسط ایران سنگ مرمریت با استقبال خوبی روبرو شده. از این رو تمایل به صادرات این سنگ در میان تاجران ایرانی قابل توجه است.

اما این سنگ های صادراتی همه از یک نوع نیستند. سنگ مرمریت از نظر ابعاد دارای انواع مختلفی است. با هم برخی از این سنگ ها را نام می بریم:

– سنگ مرمریت 40 طولی

قسمت عمده ی سنگ های مرمریت تولید شده توسط کارخانجات تولید سنگ های ساختمانی از این نوع سنگ است. این سنگ ها با نام تایل نیز شناخته می شوند. تقریبا تمام سنگ هایی که شما در نمای ساختمان ها می بینید سنگ تایل هستند. این سنگ ها دارای عرض 40 سانتیمتری هستند. طول این سنگ ها آزاد است. یعنی ممکن است کوتاه یا بلند باشند. به همین دلیل نیز به آن ها 40 طولی می گویند.

– مرمریت 40×40

این سنگ های مرمریت از برش دادن سنگ های تایل به دست می آید. اگر سنگ های تایل را در طول های 40 سانتیمتری برش بزنیم نتیجه به دست آمده این سنگ ها می باشد. این سنگ ها بیشتر برای کف ساختمان کاربرد دارند.

– مرمریت 60×60

سنگ های 60×60 مرمریت نسبت به سایر انواع آن کمی در بازار کم یاب تر است. علت آن هم دشواری فراوری این سنگ است. این سنگ را برای کف سالن های بزرگ و لابی ها استفاده می کنند.

– اسلب مرمریت

با پیشرفت دستگاه های برش و فراوری سنگ، نسل جدید اسلب ها در بازار تولید و به فروش می رسد. این اسلب ها گاهی ابعادی به اندازه 2×4 متر دارد. معمولا سنگ اسلب مرمریت برای قسمت های داخلی ساختمان های لوکس به کار می رود.

 

 

خرید سنگ مرمریت
خرید سنگ مرمریت

 

 

خرید سنگ مرمریت
خرید سنگ مرمریت

کاربرد سنگ های مرمریت

تنوع بالای این سنگ موجب می شود که این سنگ در ساختمان سازی به وفور اسفاده شود. چرا که هم تنوع رنگی آن بالاست و هم زیبایی مثال زدنی دارد. برخی از کابرد های سنگ مرمریت را با هم مرور میکنیم:

– سنگ نما

بیشتر کاربرد این سنگ برای نمای ساختمان است. انواع سنگ مرمریت که دارای رنگ های روشن تری هستند اسفاده بیشتری در نمای ساختمان دارند. در میان سنگ های مرمریت تیره رنگ نیز استفاده از سنگ مرمریت گلدن بلک در نما بسیار رایج است. این سنگ یکی از خاص ترین و شیک ترین سنگ های ساختمانی است.

– سنگ کف مرمریت

در ساختمان های لوکس از سنگ مرمریت در کف ساختمان بسیار استفاده می شود. استفاده از این سنگ به صورت کف پوش بسیار رایج است. سازندگان متعددی از این سنگ در کف ساختمان های تجاری، هتل ها، ساختمان های مسکونی، مراکز اداری، سالن های همایش و… استفاده می کنند. استفاده از سنگ مرمریت با توجه به ساب پذیری بالایی که دارد محیط را بسیار زیبا و شکیل می کند. همین خاصیت باعث می شود تا با یک نورپردازی مناسب ساختمانی چند برابر روشن تر را داشته باشیم. چرا که بازتاب نور از سطح صیقلی اسن سنگ ها بسیار زیاد است.

– دیواره های داخلی

از سنگ های مرمریت برای دیواره های داخلی ساختمان استفاده می شود. قسمت هایی نظیر پارکینگ ها، دیواره های داخلی حیاط ها، دیواره های مجاور راه پله ها و… همگی با استفاده از این سنگ زیبایی چند برابری خواهند داشت. بنابراین شما می توانید برای تمام این قسمت ها اقدام به خرید سنگ مرمریت کنید.

– سنگ پله مرمریت

پله های ساختمان جلوه خاصی به ساختمان می دهد. یکی از پر تردد ترین مکان های یک ساختمان راه پله های آن است. تصور کنید پله های یک ساختمان که در آن از یک سنگ مرمریت شیک استفاده می شود چقدر با شکوه است. قطر سنگ های پله نسبت به سنگ هایی که برای سایر قسمت ها اسفاده می شود باید بیشتر باشد. علت آن هم این است که سنگ های به کار رفته در پله ساختمان باید استحکام بیشتری داسته باشند.

 

قیمت سنگ مرمریت

سنگ های مرمریت تنوع بالایی دارند. این تنوع بالا باعث تنوع قیمتی نیز خواهد شد. اما به جز تنوع عوامل دیگری هم روی قیمت این سنگ تاثیر گذار است. کیفیت سنگ مهمترین عامل تعیین کننده قیمت است. هر چقدر که سنگ یک دست تر و اصطلاحا پاک تر باشد سنگ دارای قیمت بالاتری خواهد بود.

ابغاد سنگ نیز روی قیمت سنگ تاثیر مستقیم دارد. برای مثال قیمت هر متر مربع از اسلب یک سنگ مرمریت از قیمت هر متر مربع تایل همان سنگ گرانتر است. قطر سنگ نیز تاثیر مستقیم در تعیین قیمت سنگ دارد. چرا که هر چقدر قطر سنگ ببشتر باشد در هر متر مربع آن از سنگ خام بیشتری استفاده می شود. ضمن اینکه هر چقدر که سنگ ضخیم تر باشد فراوری و فرآیند صیقل آن سخت تر و هزینه بر تر خواهد بود.

 

خرید سنگ مرمریت
خرید سنگ مرمریت

 

 

برای خرید سنگ مرمریت سعی کنید از مراکز بزرگ تولید کننده این سنگ اقدام به خرید کنید. وقتی که از یک مرکز بزرگ خرید انجام می دهید، می توانید انواع مختلف سنگ مرمریت را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین مراکزی که سنگ را با تیراژ بالا تولید می کنند معمولا قیمت تمام شده ی پایین تری ارائه می دهند. شما می توانید با تماس با کارشناسان صنایع سنگ ملورینا ضمن استعلام قیمت انواع سنگ مرمریت، در مورد انتخاب سنگ مناسب برای ساختمان خود نیز مشاوره بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است.

خرید سنگ مرمریت
خرید سنگ مرمریت

 

خرید سنگ مرمریت
خرید سنگ مرمریت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ