سنگ حاجی آباد بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

5/5 - (1 امتیاز) با تشکر از بازخورد شما

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان شما چه سنگی است؟ شاید این سوال شما به عنوان شخصی که در حال ساخت و یا تعمیر ساختمان خود هستید نیز باشید. نما ساختمان یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان محسوب می شود. به عبارت دیگر نما، ویترین ساختمان شما محسوب می شود. به همین دلیل به هنگام خرید سنگ برای نما ساختمان باید بیش از حد معمول حساسیت داشته باشد.

یکی از سنگ هایی که کاربرد زیادی در نما ساختمان های مختلف دارد، سنگ های تراورتن است. این سنگ ها بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند. ویژگی های سنگ های تراورتن موجب شده تا از آن ها در قسمت ها و بخش های مختلف ساختمان استفاده شود. اگر به دنبال این موضوع هستید که سنگی را برای نما ساختمان خود بخرید که سال های سال دوام داشته باشد، قطعا تراورتن های نما بهترین انتخاب هستند.

سنگ های تراورتن تنوع بسیار زیادی دارند. این سنگ ها از رنگ های بسیار روشن تا رنگ های بسیار تیره را شامل می شوند. اما طرفداران رنگ های روشن این سنگ ها بیشتر هستند. به همین دلیل از رنگ کرم سنگ های تراورتن در نمای ساختمان های مختلف استفاده زیادی می شود. چه نماهایی با طراحی کلاسیک و چه با طراحی رومی.

 

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان
بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

 

ویژگی بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

سنگی که شما می خواهید در نمای ساختمان استفاده کنید، باید دارای یک سری ویژگی ها باشد. ویژگی هایی که برخی مربوط به ظاهر سنگ است و برخی دیگر مربوط به ساختار تشکیل دهنده ی آن. سنگ تراورتن کرم رنگی که شما می خواهید در نما ساختمان استفاده کنید نیز باید دارای یک سری خصوصیات باشد. در غیر این صورت استفاده از آن در نما ساختمان معقول نیست. در ادامه ویژگی های بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان شما را بررسی خواهیم کرد.

 

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان از نظر ظاهری

سنگی که برای نما ساختمان استفاده می شود باید دارای شکل و ظاهر مناسبی باشد. فراموش نکنید که نما ساختمان شما، اولین چشم اندازی است که هر مخاطب از ساختمان شما مشاهده می کند. بنابراین خیلی خیلی مهم است که با انتخاب سنگی مناسب، نمای ساختمان خود را شکیل تر کنید تا شکوه و عظمت بیشتری داشته باشد.

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان، سنگی است که دارای سطح یک دستی باشد. هر چقدر تراورتن کرم رگه هایی کمتری از رنگ های سیاه، قهوه ای، سفید و یا زرد رنگ داشته باشد، ظاهر زیباتری خواهد داشت. اصطلاحا سنگ هایی که دارای رگه و شال نیستند سنگ های تراورتن پاک نامیده می شوند.

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام انتخاب بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان باید توجه زیادی به آن داشته باشید، میزان شفافیت سنگ تراورتن است. سنگ تراورتن کرم اگر دارای ساب مناسبی باشد، کاملا براق و درخشان است. درخشان بودن سنگ نما باعث شکیل شدن ساختمان می شود و جذابیت ساختمان را چند برابر می کند.

 

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان از نظر مقاومت

یکی از مهم ترین ویژگی های سنگی که می خواهید در نمای ساختمان استفاده کنید، داشتن میزان مقاومت کافی است. نمای ساختمان در معرض عوامل زیادی است که ممکن است روی کیفیت سنگ تاثیر گذار باشند. عواملی مانند تابش آفتاب، بارش برف و باران، گرما و سرما، حرارت و ضربه همگی عواملی است که می تواند روی کیفیت سنگ نما تاثیر گذار باشد.

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان سنگی است که مقاومت لازم را داشته باشد تا بتواند در برابر عواملی که در بالا ذکر کردیم دوام بیاورد و تغییر شکل ندهد. استفاده از سنگ هایی با مقاومت پایین علاوه بر اینکه در ظاهر ساختمان تاثیر منفی می گذارد، موجب بروز خسارت هم می شود. شکستگی و سقوط سنگ نما که ناشی از مقاومت پایین آن می باشد، می تواند شما را دچار خسارات جانی و مالی متعدد کند.

بنابراین در انتخاب بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر داشته باشیم مقاومت استاندارد سنگ است. ممکن است دو نمونه سنگ تراورتن نما در ظاهر شبیه باشند، اما ساختار آن ها به گونه ای باشد که یکی دارای مقاومت بالایی باشد و دیگری دارای ساختار تشکیل دهنده ی سستی باشد. در این صورت قطعا انتخاب شما باید مورد اول باشد.

 

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان از نظر وزن

هر کدام از سنگ های ساختمانی با توجه به کاربردی که دارند باید دارای یک وزن خاص باشند. به عنوان مثال سنگ هایی که در دیوار های ساختمان اجرا می شود باید سبک تر از سنگ هایی باشد که برای کف ساختمان در نظر گرفته شده است. بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان، سنگی است که دارای وزن زیادی نباشد.

ساختمان های امروزی همگی چند طبقه هستند و دارای ارتفاع زیادی هستند. طبیعتا سنگی که در نما به کار می رود از اولین طبقه تا آخرین طبقه باید نمای ساختمان را پوشش دهد. اگر وزن سنگ زیاد باشد، هر چقدر که ارتفاع ساختمان بیشتر شود، خطر جدایی آن از سطح ساختمان و سقوط به پایین بیشتر می شود.

سنگ تراورتن کرمی که می خواهید برای نما استفاده کنید باید دارای وزن استاندارد باشد. همان طور که وزن زیاد سنگ تراورتن نما می تواند مشکل ساز باشد، اگر وزن آن بیش از حد هم سبک باشد می تواند مشکل آفرین باشد. سبک بودن وزن سنگ می تواند به علت عدم تراکم ساختار سنگ و یا وجود حباب ها و حفره های زیاد در سنگ باشد که در نهایت منجر به پوکی سنگ می شود.

 

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان از نظر ابعاد

سنگ های تراورتن دارای تنوع بسیار بالایی هستند. به همین دلیل هم کاربرد های بسیار زیادی در ساختمان سازی دارند. این تنوع و کاربرد مختلف موجب شده تا ابعاد مختلف و متفاوتی از سنگ های تروارتن توسط تولید کنندگان این سنگ فراوری و راهی بازار شود. اما همه ی این ابعاد برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستند.

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان، تراورتن هایی با عرض 40 سانتیمتر و طول آزاد هستند. این نوع از سنگ های تراورتن که به آن ها تایل نیز گفته می شود، استاندارد ترین حالت سنگ تراورتن برای نما ساختمان محسوب می شود. کمتر دیده می شود که از سنگ هایی با ابعاد دیگر در نما استفاده شود. مگر اینکه نمای ساختمان به صورت ترکیبی باشد.

 

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان از نظر قیمت

قیمت سنگ تراورتن نما همیشه یکی از مهم ترین عوامل برای انتخاب شدن یا انتخاب نشدن سنگ است. علت این موضوع هم بیشتر به این دلیل است که بهای تمام شده ی سنگ نما ساختمان می تواند روی قیمت تمام شده ی هر متر مربع از آن ساختمان تاثیر مستقیم بگذارد. چه ساختمان مسکونی باشد و چه دارای کاربری های دیگر باشد.

هنگام خرید سنگ تراورتن کرم برای نما ساختمان، سعی کنید سراغ سنگ هایی که زیاد ارزان هستند نروید. این سنگ ها ممکن است پس از مدتی کیفیت خود را از دست بدهند و با تغییر رنگ یا شکستگی موجب ظاهر بد ساختمان شما بشوند. فراموش نکنید که تعویض سنگ های نما ساختمان و نصب سنگ های جدید روی آن هزینه ای به مراتب بیشتر به شما تحمیل می کند.

 

بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان کدام است؟

در میان تنوع بالای انواع سنگ های تراورتن، سنگ های تراورتن کرم بیشترین تنوع را در بازار دارند. با توجه به تجربه کاربری و ویژگی های سنگ ها که به مرور زمان و با استفاده از این سنگ ها در ساختمان هایی با شرایط مختلف مسخص شده است، می خواهیم سه نوع سنگ که جزو بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان محسوب می شوند را برای شما معرفی کنیم.

 

سنگ تراورتن کرم حاجی آباد

یکی از محبوب ترین سنگ های تراورتن کرم رنگ، تراورتن حاجی آباد است. تراورتن حاجی آباد از نظر بسیاری از سازندگان به عنوان بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان شناخته می شود. ویژگی های بارز این سنگ باعث شده است تا بسیاری علاقه داشته باشند نمای ساختمان خود را با این سنگ زیبا، شکیل و جذاب تر کنند.

تراورتن حاجی آباد از دل معادنی در استان مرکزی و در نزدیک شهر محلات استخراج می شود. این شهر یکی از غنی ترین شهر های کشور ایران از لحاظ میزان معادن سنگ های ساختمانی محسوب می شود. به طور کل سنگ هایی که از معادن استان مرکزی استخراج می شوند دارای سطح بالایی از کیفیت هستند و خرید این سنگ ها تا سالیان سال خیال شما را راحت نگه خواهد داشت!

سنگ حاجی آباد محلات دارای سورت های متنوعی است. شما می توانید این سنگ را از کرم بسیار روشن (نزدیک به رنگ سفید) تا رنگ زیتونی تیره در بازار تهیه کنید. اما سورت های میانی آن می تواند گزینه ای برای بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان باشد. چرا که این سورت از این سنگ اگر به خوبی فراوری شود، بسیار براق و زیبا خواهد بود و می تواند توجه هر مخاطبی را به نمای ساختمان شما جلب کند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که شما را ترغیب می کند تا این سنگ را به عنوان بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان انتخاب کنید، قیمت مناسب آن است. سنگ حاجی آباد در مقایسه با بسیاری از سنگ های هم رده و شبیه خود قیمت بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تری دارد. همچنین مقاومت این سنگ در برابر فشار، تابش نور، گرما و سرما بسیار بالا است. علت این موضوع ساختار خاص تشکیل دهنده ی این سنگ و تراکم مولکولی بالای آن است.

 

سنگ حاجی آباد بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان
سنگ حاجی آباد بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

 

سنگ تراورتن کرم تکاب

پیشنهاد بعدی ما که می توان آن را به عنوان گزینه بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان بررسی کرد، تراورتن تکاب است. این سنگ یکی از محکم ترین سنگ های تراورتن با تخلخل متوسط است. ساختار تشکیل دهنده ی تراورتن تکاب به گونه ای است که در برابر تغییرات آب و هوایی مانند بارش ها، گرما و سرما، اختلاف دمای شب و روز، رطوبت بالا و انبساط و انقباظ بیشترین مقاومت را دارد. به همین دلیل در مناطق سرد و مناطقی که دارای هوای شرجی هستند، بسیاری این سنگ را به عنوان بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان می دانند.

معدن سنگ تراورتن تکاب در استان آذربایجان غربی واقع شده است. سنگ هایی که از این معادن استخراج می شوند از سورت سفید رنگ تا کرم تیره را شامل می شوند. سورت هایی از سنگ تراورتن تکاب که دارای رنگ های بسیار روشن هستند دارای قیمت بالا تری هستند. اما اگر شما به دنبال انتخاب بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان هستید، سورت های کرم این سنگ انتخاب بسیار مناسبی برای شما محسوب می شود.

از مهم ترین ویژگی های سنگ تکاب که آن را تبدیل به سنگی زیبا برای نما ساختمان کرده است، ساب پذیری فوق العاده این سنگ است. بیشتر نمونه های تولید شده تراورتن تکاب بسیار براق و دارای شفافیت بالا هستند. البته این به شرط آن است که از مواد با کیفیتی در عملیات ساب زنی و پردازش سنگ استفاده شود. کیفیت موادی مانند رزین و اپوکسی مستقیما روی میزان براق بودن تراورتن تکاب تاثیر گذار است.

 

سنگ تکاب بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان
سنگ تکاب بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

 

سنگ تراورتن کرم دره بخاری

اما سنگ ساخمانی بعدی که می توان از آن به عنوان بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان نام برد، سنگ تراورتن دره بخاری است. این سنگ نیز از معادن استان مرکزی استخراج می شود. سورت های سوپر این سنگ که دارای رنگ سفید هستند و رگه های بسیار کمی دارند یا اصلا رگه ندارند، بسیار گران قیمت و جزو سنگ های لوکس محسوب می شود.

تراورتن دره بخاری بخاطر خاصیت و ویژگی هایی که دارد جزو محبوب ترین سنگ های تراورتن است. این سنگ علی رغم قیمت بالاتری که نسبت به دو نوع تراورتن قبلی دارد، به عنوان یکی از بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان، فروش بسیار زیادی دارد. مهم ترین ویژگی این سنگ، زیبایی منحصر بفرد آن است که آن را نسبت به سایر تراورتن های کرم رنگ خاص کرده است.

سنگ تراورتن دره بخاری دارای مقاومت بسیار بالایی است. این سنگ یکی از مغز دار ترین سنگ های تراورتن محسوب می شود. در صنعت ساختمان سازی به سنگ هایی که ساختمان درونی آن ها فاقد حباب و فضای خالی باشد را سنگ مغز دار می گویند. این نوع سنگ ها طبیعتا در برابر فشار ناشی از ضربه، انباسط و انقباض و حرارت ناشی از تابش آفتاب مقاومت بیشتری دارند.

از دیگر خصوصیات این سنگ که آن را تبدیل به بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان می کند، ساب پذیری بالای آن است. ساختمان این سنگ به گونه ای است که کاملا ساب پذیر است. این موضوع باعث می شود تا سنگ بعد از پردازش کاملا براق شود و درخشش دو چندانی داشته باشد. ساب پذیری بالا که منجر به شفافیت بیشتر سنگ می شود، تاثیر مستقیم روی زیبایی نما ساختمان شما دارد.

اگر از نظر هزینه با محدودیت روبرو نیستید و می توانید هزینه ی بیشتری برای خرید سنگ ساختمانی بکنید، قطعا سنگ دره بخاری بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان شما است. این بستگی به سیاست شما دارد و اینکه آیا علاوه بر زیبایی و کیفیت سنگ، برای خرید سنگ نما محدودیت بودجه دارید یا خیر.

 

سنگ دره بخاری بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان
سنگ دره بخاری بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

 

خرید بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان

ما در این مقاله سه نمونه از سنگ هایی که می توانید به عنوان بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان انتخاب کنید را برای شما نام بردیم و مختصری از ویژگی های آن ها را شرح دادیم. اما پس از انتخاب نوع سنگ، نکته ای که حائز اهمیت است این است که بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید سنگ نما ساختمان خود سعی کنید از مراکز تولیدی بزرگ سنگ، خرید خود را انجام دهید. خرید از این مراکز دو حسن بزرگ دارد. اول اینکه تنوع محصولات بسیار بالا است و شما می توانید یک نوع سنگ را در سه یا چهار سورت مختلف ببینید. این موضوع به شما امکان مقایسه سنگ ها را می دهد که در نتیجه به خرید بهتر شما کمک شایانی می کند.

نکته بعدی که بسیار هم مهم است این است که به دلیل حجم بالای تولیدات در این مراکز، شما می توانید سنگ ها را با قیمت مناسب تری نسبت به فروشگاه های دیگر تهیه کنید. معمولا وقتی تیراژ تولید سنگ زیاد باشد، قیمت تمام شده ی محصول برای مصرف کننده پایین می آید. این موضوع به خصوص برای مشتری هایی که متراژ زیادی سنگ تراورتن لازم دارند بسیار مهم است.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع محصولات سنگی، امکان خرید بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان را برای شما فراهم کرده است. در این مجموعه کلیه سنگ های ساختمانی با استفاده از به روز ترین تکنولوژی و بهره گیری از جدید ترین دستگاه های سنگبری تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد تا بتوانیم به سهم خود به پیشرفت صنعت ساختمان سازی کشور کمک کنیم و کیفیت محصولات سنگی را بالا ببریم.

در این مجموعه اولویت بر حفظ حقوق مصرف کننده است. به همین دلیل سیاست مجموعه به گونه ای است که تمام محصولات با حداکثر کیفیت در اختایر خریداران محترم قرار بگیرند. همچنین سعی بز این است تا همگام با پایین نگه داشتن قیمت بهترین کیفیت محصولات را ارائه کنیم. سیاست این مجموعه همواره فروش حداکثری با سود حداقلی است.

شما می توانید برای خرید بهترین تراورتن کرم برای نما ساختمان و یا گرفتن مشاوره در مورد سنگ متناسب با نیاز های خود با شماره 09126831126 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ