گرانیت نهبندان

آیا گرانیت نهبندان فقط در کف کاربرد دارد؟

به این مطلب امتیاز دهید

آیا گرانیت نهبندان فقط در کف کاربرد دارد؟

گرانیت نهبندان یکی از سنگ های پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی است. سنگ های گرانیت گونه های مختلفی دارند. تهبندان جزو یک دسته سنگ های خاص است که به نام سنگ های گل پنبه ای معروف هستند. این سنگ ها سنگ هایی هستند با زمینه طوسی که دارای دانه های ریز و درشت سفید و سیاه هستند. سنگ های گل پنبه ای دارای ساختمان شکری مانند هستند. در کل این سنگ ها نسبت به سایر گرانیت ها دارای ذرات درشت تری هستند.

گرانیت نهبندان دارای سه رنگ کرم، پرتقالی و طوسی است. اما بیشتر سنگ های موجود در بازار از نوع طوسی رنگ این سنگ است. ویژگی های این سنگ باعث می شود یکی از پر مصرف ترین سنگ های ساختمانی باشد. ویژگی هایی مانند قیمت مناسب و استحکام بالا. معادن این سنگ در استان خراسان جنوبی واقع است. پراکندگی سنگ های گل پنبه ای در این محدوده جغرافیایی بیشتر از سایر نقاط کشور است. معادن سنگ های گرانیت مروارید نیز در همین محدوده است.

 

 

گرانیت نهبندان
گرانیت نهبندان

 

ویژگی های سنگ گراینت نهبندان

این سنگ دارای یک سری ویژگی منحصر بفرد است که آن را تبدیل به یک سنگ پر طرفدار کرده است. اگر چه یک سری از ویژگی های این سنگ با سایر سنگ های گرانیت مشترک هستند. اما ما سعی می کنیم به ویژگی های خاص این سنگ بیشتر بپردازیم. برخی ویژگی های این سنگ عبارتند از:

– مقاومت بالا

یکی از دلایلی که موجب استفاده روز افزون از این سنگ شده، مقاومت بسیار بالای این سنگ است. این سنگ یکی از مستحکم ترین سنگ های موجود در بازار است. در بسیاری از مکان هایی که از تردد بالایی برخوردار هستند از این سنگ استفاده می شود. همچنین در قسمت هایی از ساختمان که ممکن است سنگ ضربه های زیادی را تحمل کند این سنگ یک گزینه مناسب است. مقاومت این سنگ در برابر گرما، سرما و ضربه فوق العاده است.

– برش پذیری بالا

خاصیت برش پذیری این سنگ بسیار بالاست. برش پذیری این قابلیت را به سنگ می دهد که بتوان آن را در هر اندازه ی دلخواه برش بزنیم. اگر سنگ برش پذیری خوبی نداشته باشد هنگام برش خورد می شود و یا دچار شکستگی می شود. این خاصیت با ساختمان درونی تشکیل دهنده ی سنگ مرتبط است. این سنگ با ابعاد مختلف در دسترس است.

– قیمت مناسب

مهمترین دلیلی که سازندگان ساختمان ها از این سنگ استقبال می کنند قیمت مناسب این سنگ است. به خصوص مواقعی که متراژ زیادی از سنگ لازم است این سنگ با قیمتی که دارد بسیار مقرون به صرفه است.  در مقایسه با بغضی سنگ های گرانیت قیمت این سنگ گاهی به یک چهارم هم می رسد.

– صیقل پذیری متوسط

این سنگ از نظر ساب پذیری دارای سطح متوسط است. البته کیفیت موادی مانند رزین در میزان صیقل پذیری موثر است. اما در کل سطح این سنگ به گونه ای است که دارای ساب پذیری قابل قبولی است.

– عمر بالای گرانیت نهبندان

گرانیت نهبندان دارای عمر طولانی است. عمر سنگ به ویژگی هایی مانند استحکام، تخلخل، عدم فرسایش و… بستگی دارد. عمر زیاد سنگ باعث افزایش عمر ساختمان می شود. اگر سنگ دارای عمر کوتاه باشد بعد از مدتی باید برای ترمیم و یا تعویض آن اقدام کرد. این موضوع هزینه هایی چند برابری روی دست شما می گذارد.

 

گرانیت نهبندان
گرانیت نهبندان

 

کاربرد انواع سنگ گرانیت نهبندان

از این سنگ گرانیت گل پنبه ای اسفاده های زیادی می شود. بیشتر در نقاطی از ساختمان اسفاده می شود که داشتن استحکام  بالا اهمیت دارد. برخی از کاربرد های این سنگ را با هم بررسی می کنیم:

– سنگ کف

بیشترین کاربرد این سنگ در تهیه کفپوش و سنگ کف ساختمان است. بیشتر از ابعاد 40×40 و 60×60 برای کف استفاده می شود. برای کف حیاط از ابعاد ریز تر این سنگ نیز استفاده می شود. بسیاری از معابر پر تردد مانند مترو و سالن های همایش از این سنگ استفاده می کنند. در کف پارکینگ ها و مراکز خرید استفاده از این سنگ بسیار رواج دارد.

– سنگ پله گرانیت نهبندان

پله هایی که از این سنگ تهیه می شود یکی از محکم ترین پله های ممکم خواهد بود. سنگ هایی برای پله استفاده می شود از قطر بیشتری نسب به سایر سنگ ها برخوردار هستند. پله ها معمولا دارای قطر 3 الی 5 سانتیمتر هستند. از این پله ها نیز در مترو، پاساژ ها، ساختمان های تجاری و… استفاده می شود.

– دیواره های داخلی ساختمان

برای ساختن بسیاری از قسمت های داخلی ساختمان از این سنگ استفاده می شود. دیواره های پارکینگ ها با استفاده از این سنگ بسیار شکیل می شود. در دیوار های راهروها و راه پله ها نیز استفاده از این سنگ رایج است. اگر سنگ پله و سنگ دیواره کنار راه پله با هم ست باشد هارمونی ساختمان بسیار بیشتر می شود.

– سنگ اوپن و کابینت آشپزخانه

در قسمت آشپزخانه ساختمان از این سنگ استفاده می شود. رویه کابینت های آشپزخانه می تواند از سنگ باشد. بسیاری از طراحان داخلی ساختمان ها از سنگ نهبندان برای روی کابینت ها استفاده می کنند تا زیبایی دو چندانی به آشپزخانه ببخشد. در طراحی کانتر و اوپن آشپزخانه نیز با استفاده از این سنگ طرح های بسیار زیبا و شکیلی پیاده سازی می شود. با کمی نو آوری و سلیقه می توان نمای بسیارمتفاوت و هنرمندانه ای را با این سنگ زیبا در آشپزخانه ها پیاده کرد.

 

گرانیت نهبندان
گرانیت نهبندان

 

خرید سنگ گرانیت نهبندان با قیمت مناسب

اگر سنگ نهبندان با تمام ویژگی ها و کاربرد هایی که در بالا برای آن ذکر کردیم برای شما سنگی مناسب است باید برای خرید این سنگ اقدام کنید. اما بهترین نوع خرید، خرید سنگی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است. پیشنهاد میشود برای خرید این سنگ به مراکری مراجعه کنید که این سنگ را در تیراژ بالا تولید می کنند. تولید در تیراژ بالا معمولا قیمت تمام شده را برای مصرف کننده پایین می آورد. همچنین در این مراکز می توانید کیفیت ها و سورت های مختلف سنگ را با یکدیگر مقایسه کنید و با خیال راحت خرید کنید.

صنایع سنگ ملورینا با سال ها تجربه در تولید انواع سنگ ساختمانی، این سنگ را در سورت های مختلف با بهترین کیفیت در اختیار شما می گذارد. شما می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه ضمن استعلام قیمت این سنگ، در مورد سنگ متناسب با نیاز خود مشاوره بگیرید. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است.

 

گرانیت نهبندان
گرانیت نهبندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ