سنگ تراورتن آتشکوه

خرید سنگ تراورتن آتشکوه برای نما ساختمان

به این مطلب امتیاز دهید

سنگ تراورتن آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه بی شک یکی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن در ایران میباشد. ظاهر این سنگ بسیار یک دست و بدون نا خالصی است. همین امر موجب شده است تا رنگ روشن آن بسیار یک دست باشد. معمولا اگر کسی برای ساختمان خود سنگ تراورتن روشن یک دست نیاز داشته باشد، سنگ تراورتن آتشکوه یکی از اولین گزینه های پیشنهادی است. چرا که دیدن نمای ساختمانی که از این سنگ استفاده می کند بسیار چشم نواز است. اگر نمای ساختمان شما برای شما اهمیت ویژه ای دارد حتما این مقاله به شما کمک شایانی خواهد کرد.

سنگ های تراورتن روشن در ساختمان سازی بسیار پر کاربرد تر از هر سنگ دیگری هستند. با توجه به استقبالی که عموم مردم از نماهایی که با سنگ های روشن پیاده سازی می شوند، می توان گفت سنگ های تراورتن رنگ روشن یکی از گزینه های همیشگی برای نما هستند. بسیاری از ساختمان های مهم و لوکس از این رنگ برای نمای ساختمان استفاده می کنند. تجربه نشان داده است که رنگ نمای روشن بسیار جذب مخاطب بالایی دارد. نماهای رومی نیز که ترکیبی از سنگ هایی با رنگ های متفاوت است از این قاعده مستثنی نیست. چرا که رنگ اصلی این نماها را سنگ هایی با رنگ روشن تشکیل می دهد.

سنگ تراورتن آتشکوه
سنگ تراورتن آتشکوه

 

خصوصیات و ویژگی های سنگ تراورتن آتشکوه

این نوع از سنگ تراورتن دارای چندین سورت میباشد. معمولا هر واحد سنگبری کد گذاری مخصوص خود را دارد. به طور کلی این سنگ با رنگ روشن و کیفیت بالا شناخته می شود. اما سورت سوپر و ممتاز آن بسیار روشن است و سطح یک دست و صاف تری دارد. برخی از ویژگی های این سنگ تراورتن را با هم مرور می کنیم:

– کیفیت بالای ساختار تشکیل دهنده

این سنگ از تراکم  بسیار بالایی برخوردار است. همین امر باعث شده ساب پذیری عالی داشته باشد. تراکم بالای سنگ هنگام برش سنگ نیز موثر است. هر چقدر ساختار سنگ متراکم تر باشد سنگ بهتر برش میخورد و احتمال ترک خوردگی و شکستن آن کمتر است.

– تنوع سنگ تراورتن آتشکوه

این سنگ را به دو صورت بی موج و موج دار برش می دهند . چنانچه سنگ از موج های منظم برخوردار باشد به صورت موج دار برش داده می شود. در غیر اینصورت به صورت بی موج فراوری می شود . پس از برش و فراوری سنگ بسته به درجه و کیفیت سنگ طرح هایی بصورت هاله و ابر و بادی ظاهر می گردد. هم نوع موج دار و هم نوع بی موج این سنگ تراورتن در ساختمان و به خصوص در نمای ساختمان کار برد دارد. اما از سنگ تراورتن آتشکوه موج دار بیشتر در نماهای مدرن و از تراورتن آتشکوه بی موج در نماهای کلاسیک یا نمای رومی استفاده میشود.

– فراوری به صورت اسلب

این سنگ زیبا به دلیل قیمت بالایی که کوپ سنگ ( سنگ هایی که بصورت تکه های بسیار بزرگ از معدن استخراج می شوند ) آن دارد معمولا با اره بریده می شود. دلیل این امر این است که هنگام برش با اره ضایعات سنگ به حداقل میزان ممکن می رسد. برش با اره این مزیت را دارد که اجازه می دهد سنگ به صورت اسلب فرآوری شود. اسلب سنگ تراورتن آتشکوه بسیار خاص است و خواهان خاص خود را دارد. معمولا سنگ اسلب این تراورتن روشن به کشور های مختلف صادر می شود.

– استحکام بالای سنگ تراورتن آتشکوه

این سنگ تراورتن بسیار زیبا در نمای ساختمان های مختلف به کار گیری می شود. ساختمان هایی که در شهرهای گوناگون واقع هستند. هر کدام از این شهرها دارای آب و هوا و اقلیم خاص هستند. بنابراین سنگ نما باید به اندازه ای مقاومت داشته باشد که عوامل طبیعی روی آن تاثیر نگذارند. عواملی مانند باران، گرما، سرما، تابش نور و… عواملی هستند که باعث ایجاد فرسایس بیش از حد روی سنگ می شوند. تراورتن آتشکوه با مقاومت بالایی که دارد در برابر این عوامل کاملا مقاوم است.

– ظاهر زیبای سنگ تراورتن آتشکوه

این سنگ یکی از زیباترین و خاص ترین سنگ های تراورتن است. سطح این سنگ بسیار صاف و یکدست است. با وجود رگه های بسیار کم این سنگ یکی از روشن ترین سنگ هایی که می توان برای نما به کار برد محسوب می شود. در بسیاری از ساختمان های خاص و مدرن از این نوع سنگ ساختمانی اسفاده می شود.

– تخلخل مناسب و عایق حرارت

این سنگ دارای تخلخل متوسط است. یعنی خلل و فرج های آن نه زیاد هستند و نه کم.  این تخلخل ها باعث می شود وقتی سنگ در ساختمان به کارگیری شد به عنوان عایق عمل کند. وقتی هوا به حفره ها ( همان خلل و فرج ها ) موجود در سنگ نفوذ می کنند دقبقا مانند عایقی در برابر حرارت عمل میکند. بنابراین این سنگ هم در برابر گرما و هم در برابر سرما به عنوان عایق حرارتی عمل می کند. این ویژگی موجب تقلیل هدر رفتن انرژی در ساختمان نیز می شود.

– چسبندگی بالا

اگر کمی بیستر در سطح شهر به ساختمان ها دقت کنید خواهید دید برخی از ساختمان هایی که از نماهای سنگی استفاده میکنند دچار ریزش سنگ از نما شده اند. علت این موضوع این است که این سنگ ها به خوبی به بدنه ی ساختمان نچسبیدند. بعضی از سنگ های ساختمانی ملات را بسیار سخت به خود جذب می کنند. این موضوع موجب می شود سنگ روی بدنه ی ساختمان مانایی و استحکام لازم را نداشته باشد. اما قسمت پشتی سنگ تراورتن آتشکوه به گونه ای است که ملات کاملا در آن نفوذ می کند. این امر به پایداری عمر نمای ساختمان کمک قابل توجهی می کند.

 

خرید سنگ تراورتن آتشکوه برای نما ساختمان

وجود انواع مختلفی از این سنگ تراورتن باعث می شود شما برای تشخیص کیفیت آن کار سختی داشته باشید. بهترین راه برای خرید این سنگ انتخاب مجموعه ای با سابقه است. مجموعه صنایع سنگ ملورینا سال هاست با تولید و فروش انواع سنگ تراورتن سعی در کمک به صنعت ساختمان سازی کشور داشته است. شما می توانید برای خرید سنگ تراورتن آتشکوه با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. کارشناسان فروش این مجموعه ضمن مشاوره شما را از قیمت های روز این سنگ مطلع خواهند کرد. سیاست این مجموعه فروش حداکثری با سود حداقلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ