آنالیز سنگ مرمریت آباده

آنالیز سنگ مرمریت آباده

به این مطلب امتیاز دهید

آنالیز سنگ مرمریت آباده

آنالیز سنگ مرمریت آباده، به عنوان یک سنگ ساختمانی پر کاربرد بسیار حائز اهمیت است و برای خرید این سنگ ساختمانی لازم است تا آنالیز آن را بررسی کنیم تا با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شویم. سنگ مرمریت آباده شیراز به عنوان یک سنگ بسیار زیبا و منحصر بفرد می تواند با ظاهر زیبایی که دارد زیبایی ساختمان شما را تا حد زیادی افزایش دهد. سنگ مرمریت آباده به دلیل خصوصیات ظاهری و ساختاری منحصر به فرد خود، در صنایع ساختمانی و  اجرای دکوراسیون های داخلی بسیار محبوب است

آنالیز سنگ مرمریت آباده شامل بررسی تمام جوانب این سنگ مانند ظاهر، مقاومت و قیمت سنگ است. بررسی آنالیز سنگ به شما این امکان را می دهد تا بررسی کنید سنگ برای کاربردی که شما مد نظر دارید پاسخگو هست یا خیر. اگر یک سنگ ساختمانی را بدون بررسی ویژگی ها و در نظر گرفتن معایب و مزایای آن خریداری کنیم، ممکن است متناسب با نیاز ما نباشد. بنابراین مشاوره گرفتن در مورد اینکه سنگ مرمریت آباده برای استفاده در ساختمان شما مناسب است یا خیر تا حد زیادی شما را برای جلوگیری از خسارت های احتمالی کمک می کند.

 

آنالیز سنگ مرمریت آباده
آنالیز سنگ مرمریت آباده

 

بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده از جهات مختلف

آنالیز سنگ مرمریت آباده باید از جهات نختلف مورد بررسی قرار گیرد. در بررسی ویژگی های سنگ صرفا نباید به جنبه های ظاهری آن توجه کرد. در زیر از جهات مختلف آنالیز سنگ مرمریت آباده را با هم بررسی میکنیم:

آنالیز سنگ مرمریت آباده از لحاظ ظاهر

ظاهر سنگ مرمریت آباده به صورت کلی بسیار زیبا و منحصر بفرد است. این سنگ دارای الگوهای متفاوتی است که هر کدام دارای نوعی از هاله ها، امواج و رگه ها هستند که به آن ظاهری استثنایی می‌بخشد. در اکثر موارد نام گذاری نوع سنگ با الگو ها و نقش هایی که دارد به طور مستقیم در ارتباط است. برای مثال سنگ مرمریت آباده امواج.

رنگ‌ سنگ مرمریت آباده متنوع است  و بسته به نوع سنگ مرمریت و معدنی که از آن استخراج شده است طیف گسترده‌ای از رنگ‌ های مختلف را شامل می شود. ظیف رنگی اکثر سنگ های مرمریت آباده شیراز بین صورتی روشن تا کرم تیره است. البته معمولا ساختار آن به گونه ای است که ترکیبی از رنگ های کرم و صورتی و قهوه ای است.

صیقل‌دهی سطح سنگ مرمریت آباده،این سنگ بسیار براق تر و درخشان تر می‌شود و در نتیجه به زیبایی و ظاهر ساختمان شما اضافه می‌کند. می توانید هر 4 الی 5 سال سطح این سنگ را ساب بزنید تا سنگ مثل روز اول درحشان شود و جرم هایی که سطح سنگ را پوشانده و مانع براق بودن سنگ می شود از بین برود.

سنگ مرمریت آباده یک سنگ طبیعی است. لازم است این نکته را بدانید که این سنگ به عنوان یک سنگ طبیعی دارای بازی رنگ است و ممکن است دو قطعه از یک سنگ که از یک معدن استخراج شده اند، دارای رنگ، رگه و الگو های متفاوتی باشند.

 

معدن سنگ مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده دارای انواع مختلفی است. این تنوع به این خاطر است که هر کدام از این سنگ ها از معادن مختلف استخراج دشه اند. طبیعتا سنگ های استخراج شده از معادن مختلف هم دارای ویژگی های ساختاری متفاوتی هستند و هم از نظر ظاهری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. معادن این سنگ همگی در استان فارس واقع شده اند.

 

آنالیز سنگ مرمریت آباده از لحاظ قیمت

سنگ مرمیت اباده دارای تنوع بسیار بالایی است. هر کدام از این نوع سنگ های دارای قیمت متفاوتی هستند. اما به صورت کلی یک سری عوامل روی قیمت سنگ مرمریت آباده شیراز تاثیر گذار است که آن ها را بررسی میکنم:

کیفیت سنگ

کیفیت سنگ مرمریت آباده به صورت مستقیم روی قیمت آن تاثیر گذار است و یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت این سنگ است. کیفیت سنگ شامل طرح ظاهری، رنگ سنگ، میزان خلوص و یک دست بودن سنگ ، استحکام سنگ و درخشندگی و مرغوبیت ساب سطح است. سنگ‌های با براقیت بالا تر و رنگ سکو زیبا، بدون نقاط ضعف و با سطحی براق و رنگ یک دست و بدون رگه ، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

معدن سنگ

معدن سنگ مرمریت آباده شیراز نیز می‌تواند یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ باشد. سنگ‌هایی که از برخی معادن خاص استخراج می شوند بخاطربرند آن معدن نسبت به سنگ های استخراج شده از معادن دیگر قیمت بالاتری دارند. همچنین، هزینه استخراج و حمل و نقل نیز می‌تواند تا حدی بر قیمت نهایی آن تأثیر بگذارد.

عرضه و تقاضای سنگ مرمریت آباده

تقاضا و عرضه در بازار سنگ های ساختمانی، می تواند قیمت سنگ مرمریت آباده را بالا ببرد و یا پایین بیاورد. اگر تقاضا برای این نوع سنگ بالا باشد و بنا به دلایلی عرضه محدود باشد، قیمت آن ممکن است افزایش یابد. من اینکه عواملی مانند نرخ ارز و نرخ سوخت که ارتباط مستقیمی با حمل سنگ های ساختمانی دارد نیز ممکن است روی این مساله تاثیر گذار باشد.

ابعاد و ضخامت سنگ مرمریت آباده شیراز

ابعاد و ضخامت سنگ مرمریت آباده نیز می‌تواند در تعیین قیمت تأثیر گذار باشد. هر چقدر که یک سنگ ضخیم تر باشد، برای تولید هر متر مربع آن میزان بیشتری سنگ خام استفاده می شود. بنابراین قطعات ضخیم‌تر قیمت بیشتری دارند. هم چنین هر چقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد، تولید آن سخت تر است و تولید آن نیازمند صرف انرژی بیشتری است. به علاوه اینکه حمل و نقل سنگ های بزرگتر نیز دارای هزینه بیشتری است.

به طور کلی می توان گفت سنگ باده شیراز یکی از سنگ های ارزان قیمت در بازار محسوب می شود و یکی از علت هایی که اقبال برای خرید این سنگ زیاد است قیمت مناسب این سنگ است. قیمت سنگ های شبیه به سنگ آباده از نظر ظاهری بعضا تا سه برابر قیمت این سنگ هستند.

 

آنالیز سنگ مرمریت آباده
آنالیز سنگ مرمریت آباده

 

آنالیز سنگ مرمریت آباده از نظر انواع مختلف آن

سنگ مرمریت آباده انواع مخلفی دارد که در بازار موجود هستند. هر کدام از این سنگ ها به خاطر یکی از ویژگی هایی که دارند معروف هسند. انواع سنگ مرمریت آباده عبارت هستند از:

  • سنگ مرمریت آباده کرم
  • سنگ مرمریت آباده صورتی
  • سنگ مرمریت آباده رضایی
  • سنگ مرمریت آباده صمیمی
  • سنگ مرمریت آباده دانه برنجی
  • سنگ مرمریت آباده گل پنبه‌ای
  • سنگ مرمریت آباده موج‌دار
  • سنگ مرمریت آباده بی موج

بیشترین میزان از سنگ مرمریت که در بازار موجود است و مورد استفاده قرار می گیرد سنگ مرمریت کرم است. این سنگ هم دارای استحکام بسیار بالایی است و هم دارای قیمت مناسبی است.

 

مزایای موجود در آنالیز سنگ مرمریت آباده

یک سنگ ساختمانی هنگامی تبدیل به یک سنگ پر استفاده می شود که مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن باشد. استفاده از سنگ مرمریت آباده دارای مزایای متعددی است که در زیر به طور مختصر به آن اشاره می کنیم:

میزان جذب آب پایین مهمترین نکته آنالیز سنگ مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده معمولاً یک سنگ کم جذب رطوبت است. این به این معنی است که ساختار تشکیل دهنده ی سنگ مرمریت آباده در برابر رظوبت مقاوم است و کمترین میزان آب به درون مولکول های آن نفوذ می کند. این یک ویژگی بسیار کاربردی برای این سنگ محسوب می شوند. همین ویژگی منحصر به فرد سنگ مرمریت آباده آن را برای استفاده در مناطقی با رطوبت بالا یا در برخی از ساختمان های خاص که نیاز به مقاومت در برابر آب دارند، مناسب می‌کند.

 مرمریت آباده به عنوان یک سنگ با میزان تخلخل پایین محسوب می شود. این سنگ دارای ساختاری چندسطحی است که میزان جذب آب را به حداقل می‌رساند. این ساختار چند سطحی باعث می‌شود که سنگ مرمریت آباده به طور معمول رطوبت را با سرعت بسیار کمی جذب کند و به خوبی در برابر نفوذ آب مقاومت نشان دهد. در آنالیز سنگ مرمریت آباده به این ویژگی توجه ویژه ای می شود.

با این وجود، باید به این نکته توجه داشت که میزان جذب روبت سنگ مرمریت آباده ممکن است در صورت عدم  نگهداری مناسب و یا نصب عیر استاندارد ، دچار تغییر شود. به طور مثال، در صورتی که سطح سنگ مرمریت آباده پرداخت نشده باشد یا در  سطح سنگ ترک‌ و شکاف‌ هایی موجود باشد، احتمال نفوذ آب بیشتر افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه هر نوع سنگ مرمریت آباده ممکن است ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد که مختص همان نوع سنگ است، ممکن است برخی از نمونه‌ های سنگ مرمریت آباده دارای میزان جذب آب بیشتر یا کمتری باشند.

برش پذیری بالا و ابزار خوری سنگ مرمریت آباده

برش پذیری برای یک سنگ ساختمانی امر بسیار مهمی است. اگر یک سنگ دارای برش پذیری نباشد هنگام استفاده و تبدیل به قطعات کوچکتر خورد می شود و یا سنگ بریده شده نهایی نا صاف خواهد بود. برش پذیری سنگ مرمریت آباده به میزان قابل قبولی است. این به این معنی است که سنگ مرمریت آباده قابلیت برش به شکل‌ ها و ابعاد مختلف را دارد. این ویژگی موجب می شود سنگ مرمریت آباده برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی و دکوراسیون های داخلی مناسب باشد.

مرمریت آباده به عنوان یک سنگ که دارای ساختار کریستالی است، تمام عملیاتی که با استفاده از ابزارهای مناسب و فوت و فن های تراش و برش سنگ قابل اجرا است را روی بدنه خود پذیرا است. این عملیات شامل برش، تراش، حکاکی و ساب زدن سطح سنگ است. به همین دلیل در ابزار زنی ها، ساخت ستون ها، ساخت روشویی سنگی، ساخت مصنوعات سنگی و آب نما ها می توان از این سنگ استفاده کرد.

مهمترین عامل تاثیر گذار در برش پذیری سنگ مرمریت آباده، سختی و استحکام سنگ است. سنگ مرمریت آباده دارای میزان سختی متوسط رو به بالا است. به طور کلی میزان سختی بیشتر به معنی مقاومت بیشتر در برابر برش و تراش است. اما لازم به ذکر است که برای برش و تراش سنگ مرمریت آباده، ابزار های مناسب و روش های صحیح باید مورد  استفاده قرار گیرد تا به نتایج دقیق و مطلوب برسید.

همچنین عوامل دیگری نیز در میزان برش پذیری سنگ مرمریت آباده تأثیر دارند. عواملی مانند ساختار تشکیل دهنده ی سنگ، میزان ترک های موجود در بدنه سنگ، پایستگی ذرات تشکیل دهنده ی سنگ و همچنین میزان رطوبت در سنگ قبل از برش می تواند بر میزان برش پذیری این سنگ موثر باشد. این عوامل  همچنین می‌توانند بر میزان بهره‌ وری و دقت در عملیات برش سنگ مرمریت آباده نیز تأثیر بگذارند و باید در آنالیز سنگ مرمریت آباده به آن ها توجه ویژه داشت.

یک دست بودن و سطح صاف سنگ مرمریت آباده

سطح تشکیل دهنده سنگ مرمریت آباده معمولاً بسیار صاف و بدون هر گونه فرو رفتگی است. این ویژگی آن را به یکی از انتخاب‌ های محبوب برای استفاده در پروژه‌ های مختلف ساختمانی تبدیل می‌کند. مرمریت آباده دارای ساختمان کریستالی شکل است که موجب می شود سطح آن صاف و هموار می‌باشد. صاف بودن سطح سنگ  در ساختمان های مسکونی امروزی به عنوان یک امتیاز محوب می شود که به نمای ساختمان شما زیبایی و اعتبار بیشتری می بخشد.

می توان با استفاده از فنون صیقل دادن و ساب زدن روی سطح سنگ، می‌توان شفافیت و درخشندگی سنگ مرمریت آباده را بیشتر کرد. این کار موجب می‌شود تا مرمریت آباده بسیار زیباتر در چشم مخاطب ظاهر شود. در نتیجه، سطح صاف و براق سنگ مرمریت آباده باعث افزایش جذابیت ساختمانی که در آن به کار برده می شود، خواهد شد. این یک آیتم بسیار مثبت در آنالیز سنگ مرمریت آباده است.

نکته ای که حائز اهمیت است حفظ سطح صاف سنگ مرمریت آباده از طریق نگهداری و مراقبت مناسب این سنگ است. در صورتی که به این سنگ به درستی رسیدگی نشود، ممکن است سطح آن خراشیده شود یا دچار آسیب شود. برای حفظ سطح صاف و درخشان این سنگ، توصیه می‌شود از آلات تیز، اسیدها و مواد شیمیایی قوی در نظافت استفاده نکنید و از واکس های  مخصوص محافظ سطح استفاده کنید.

استحکام بالای سنگ مرمریت آباده

هنگام بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده، استحکام این سنگ به عنوان یک سنگ ساختمانی پر کاربرد باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. میزان استحکام این سنگ بستگی به عوامل مختلفی دارد که از جمله آنها میتوان به ساختار داخلی سنگ، میزان شکاف های موجود در بدنه سنگ و نیز کیفیت استخراج و فرآوری سنگ اشاره کرد.

بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده نشان می دهد به ظور کلی این سنگ دارای استحکام متوسط رو به بالا است. سنگ مرمریت آباده به دلیل ساختار متراکم خود، استحکام قابل قبولی دارد. این به معنی آن است که این سنگ می‌تواند میزان قابل قبولی از فشارها، ضربات و بارهای سنگین را تحمل کند. با این حال باید توجه داشت که میزان استحکام سنگ مرمریت آباده نسبی است و ممکن است بعضی از انواع این سنگ در مقابل برخی فشارها یا ضربات دچار شکستگی شوند.

برای بالا بردن عمر ساختمان ها و میزان بهره وری آن، معمولاً از سنگ آباده با کیفیت و مرغوبیت بالا استفاده می‌شود. آنالیز سنگ مرمریت آباده در این سنگ ها، نسبت به سنگ های معمولی دارای برتری های قابل توجهی است. همچنین در انتخاب سنگ مرمریت آباده برای کاربرد های خاص مثل کفپوش، اهمیت استحکام سنگ بیشتر به چشم می آید.

 

آنالیز سنگ مرمریت آباده
آنالیز سنگ مرمریت آباده

 

بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده با کاربرد های مختلف

سنگ مرمریت آباده دارای کاربرد های متنوعی است. به همین خاطر در قسمت های زیادی از ساختمان به کار می رود. هنگام بررسی فنی آنالیز سنگ مرمریت آباده باید به این نکته توجه کرد که سنگ برای کدام قسمت از ساختمان است. آنالیز سنگ مرمریت آباده برای کاربرد های متنوع را با یکدیگر بررسی میکنیم:

بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده در سنگ نما

بیشترین استفاده از سنگ مرمریت آباده برای نما ساختمان و دیوار های داخلی است. بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده نشان می دهد که نوع تایل این سنگ یک سنگ بسیار مناسب برای بکار گیری در نما ساختمان است. قیمت مناسب این سنگ مهمترین نقطه قوت در آنالیز سنگ مرمریت آباده به شمار می رود. استحکام بالا و وزن سبک نیز از دیگر مزیت های این سنگ است که شما را ترغیب می کند از آن در نمای ساختمان استفاده کنید.

بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده برای سنگ کف 

از سنگ 40*40 مرمریت آباده به وفور در کف ساختمان ها استفاده می شود. بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده نشان می دهد این سنگ یک سنگ بسیار مستحکم است و فشار وارد شده ناشی از وزن افراد و وسایل مختلف را به خوبی تحمل می کند. رنگ روشن اسن سنگ نیز موجب می شود فا باز تر و بزرگ تر نشان داده شود.

بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده برای پله

سنگ پله مرمریت آباده یکی از پر کاربرد ترین پله های سنگی در ساختمان سازی است. در آنالیز سنگ مرمریت آباده به خوبی مشهود است که این سنگ میزان لغزندگی بسیار کمی دارد و این یک نکته بسیار مهم در انتخاب آن به عنوان سنگ پله است. علاوه بر آن میزان اسحکام بالا نیز در سنگ پله از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که پله ها با حجم زیادی از فشار، ضربه و رفت و آمد روبرو می شوند.

 

گرفتن مشاوره برای بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده

صنایع سنگ ملورینا با سال ها سابقه در تولید انواع سنگ های ساختمانی، سنگ مرمریت آباده را در ابعاد مختلف با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت تولید می کند. اگر قصد خرید و بررسی آنالیز سنگ مرمریت آباده را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه، ضمن استعلام قیمت انواع مختلف این سنگ، در مورد آنالیز سنگ مرمریت آباده نیز مشاوره رایگان بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع گفتگو کلیک کنید
💬 چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارتباط از طریق واتس اپ